Gå til innhold

Utlevere seg selv på nettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si jeg har tenkt tanken, ja.

Og særlig med hensyn til dem som skriver om rettsaker, barnefordeling og liknende...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

18

• Colette

10

• Persille1365381127

8

• Shova

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du trenger ikke ty til Webbis. Jeg snakker om Valnøtts innlegg på "småbarn", "samliv" osv de siste dagene. Den eneste som jeg trodde hadde vett nok i hodet til å snakke for seg seg selv, var deg. Ta det som et kompliment. Det er ikke noe mer enn det. Hadde det vært deg, så hadde du bare sagt det jeg selv tenker.

Sorry alle Valnøtt-fans:-((

''Sorry alle Valnøtt-fans:-((''

Man trenger jo ikke å mene noe dårlig om henne, eller tro noe mindre om historien hennes, selv om man mener at hun har gått for langt i utleveringen av sin situasjon. Jeg har tenkt det mange ganger, at det kan bli brukt mot henne senere, men har følt at jeg ikke har noe med det...

Skrevet

''Sorry alle Valnøtt-fans:-((''

Man trenger jo ikke å mene noe dårlig om henne, eller tro noe mindre om historien hennes, selv om man mener at hun har gått for langt i utleveringen av sin situasjon. Jeg har tenkt det mange ganger, at det kan bli brukt mot henne senere, men har følt at jeg ikke har noe med det...

Da tror jeg vi er enige:-) Det er noe med en dømmekraft som er på bærur, selv om man har en historie å fortelle. Og at man tror at historien er enestående selv om det sitter folk her og leser og opplever det samme, uten og hyle og skrike om det:-)

Gjest leser ja
Skrevet

''Jeg har vært her på dette foumet i alle år, og føler at jeg kjenner mange av dere. Men jeg skriver svært svært lite. ''

I så fall er jo du en av gærningene da...

Hva slags sære folk er det som sitter og leser, og gjør seg kjent med folk her inne uten å skrive selv? For en sær interesse du har...

Det tror jeg det er mange som gjør. Leste selv og fulgte med på den rettsaken din uten å kommentere noe.

Gjest mandolina
Skrevet

Det tror jeg det er mange som gjør. Leste selv og fulgte med på den rettsaken din uten å kommentere noe.

På det tidspunktet, ble det ikke svart på kommentarer fra "nye" som prøvde å blande seg i diskusjonene her på dol, det var bare de samme nickene, som svarte hverandre.

Det var vanskelig å bli en del av den dolgjengen, som var her da, ja, og derfor uteble det vel en del kommentarer, av de som leste.

Og å komme med kommentarer på spørsmål, andre har svart det samme på, er jo meningsløst.

Hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Jeg har vært her på dette foumet i alle år, og føler at jeg kjenner mange av dere. Men jeg skriver svært svært lite. ''

Hva slags sære folk er det som sitter og leser, og gjør seg kjent med folk her inne uten å skrive selv? For en sær interesse du har...

Mange har prøvd- og mange har skrevet lange gode innspill. Husker feks en tråd hvor det var nye som skrev at de hadde jobbet lenge med et godt svar på en tråd, men at de fikk ingen respons. Samtidig kommenterte en kjent DOL'er samme innlegg med en linje- og fikk kjemperespons.

Hvor motiverende er det da for en ny å skrive? Hvis de blir sittende med følelse av å være ignorert. At deres innspill ikke betyr noe som helst?

Så sær? Nei- ikke nødvendigvis. Men at noen har gitt opp fordi de aldri blir sett- det er jeg sikker på.

Skrevet

Det er alltid lurt å ha slike tanker litt i bakhodet og ikke legge ut om alt mulig her inne, men samtidig tror jeg ikke det er grunn til å svartmale like mye som du gjør om mulige konsekvenser.

Men takk for påminnelsen om å være på vakt! :-)

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Er vel bedre det enn å holde på slik som deg, som omtalt lenger ned i tråden.

Skrevet

Det er derfor jeg aldri skriver om sexlivet mitt eller gærne naboer (kjenner igrunnen ingen gærne folk heller ;-)). Alt jeg har skrevet her kan jeg si offentlig, så jeg bekymrer meg ikke på egne vegne iallefall :)

Jeg vil tro folk selv kan vurdere hva de synes er greit å skrive eller ikke. Noen er jo helt åpne om sexlivet sitt og sex er da ganske naturlig, så noen synes ikke det gjør noe at andre vet de har sex ;-)

''Det er derfor jeg aldri skriver om sexlivet mitt eller gærne naboer ''

verre om man skriver om gæernt sexliv og sex med naboer? ;)

Skrevet

''Det er derfor jeg aldri skriver om sexlivet mitt eller gærne naboer ''

verre om man skriver om gæernt sexliv og sex med naboer? ;)

Ja, det må jeg si meg meget enig i ;-) Sånne saker holder jeg i det minste tett om ;-)

Persille1365381127
Skrevet

Er vel bedre det enn å holde på slik som deg, som omtalt lenger ned i tråden.

Slik som meg? Omtalt lenger ned i tråden?

Persille1365381127
Skrevet

Nettopp, når de forskjellige nick kommer opp, så husker en umiddelbart, noe av det vedkommende har skrevet om tidligere av meninger og om personlige ting, og "kjenner" igjen vedkommende.

Ikke for å bruke informasjon til noe, men bare fordi mye av det en putter inn i hjernen ligger lagret i erindringen.

Hilsen

Vet du, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg legger sjelden merke til hvem som skriver hva - og det går laaang tid før jeg kjenner igjen folk.

Persille1365381127
Skrevet

Det bekymrer meg mere at vi har anonyme dolinger som bruker tid på å finne identiteten til oss andre. Det er der den virkelige galskapen ligger.

Enig :)

Persille1365381127
Skrevet

Ja, stakkars den ex-ansatte.

Jeg husker godt den saken. Ble skikkellig nyskjerrig, og må tilstå snokete som jeg er at jeg tittet på Lovdata og fant dommen.

Hadde det vært meg som ble utlevert på den måten her, hadde jeg anmeldt vedkommende.

Jeg er faktisk overrasket over at ingen på den arbeidplassen oppdaget/oppdager at interne saker brettes ut her. Den dagen det evnt kommer ut er jeg jævlig glad jeg ikke er forfatteren... Dette ligger på en server til evig tid.

Nå la jeg jo ut linken selv da den ble offentlig da :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg forsøkte å stoppe henne i å utlevere seg selv og jobben sin på den måten hun gjorde, men det ble tatt ille opp.

Hilsen

Nå var det vel ikke helt sånn... Men om du mener jeg har utlevert så mye, så kan du jo sende meg en mail på [email protected] og fortelle meg hvilken arbeidsplass det er snakk om, hvem jeg er - og hvem den ansatte er.

Du har jo fulgt hele historien, så om det er mulighet for å finne det ut - så vil jeg tro du klarer det :)

Persille1365381127
Skrevet

Hvis jeg husker riktig, skrev hun nettopp om noe lignende, oppsigelsestid og sykemelding.

Nei, det var ikke noe lignende :)

Gjest mandolina
Skrevet

Vet du, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg legger sjelden merke til hvem som skriver hva - og det går laaang tid før jeg kjenner igjen folk.

Da er det bare slik at vi mennesker har ulik hukommelse, jeg husker meget godt, og det gjelder alt, bøker jeg leser, fagstoff i forbindelse med jobb, andre jobbrelaterte ting, navn, ansikter og altså også hva jeg leser her på dol.

De sitter bare i hjernen, uten at jeg gjør noen anstrengelser for å huske det.

Hilsen

Gjest Nytter ikke med nick lenger
Skrevet

Nå har jeg lett litt på psyk for å finne ut hva du snakker om, men jeg orker ikke å pløye gjennom all elendighet, og jeg er like langt. Det eneste jeg kommer på som kan passe når jeg tenker på doler + eks er om eksen til Valnøtt har dukka opp. Det har jeg lenge vært redd for skal skje, derfor har jeg også antydet at hun bør være litt forsiktig med hva hun legger ut her. Det er i grunnen det hele. Jeg har ikke vært ufin, men jeg har ikke tatt bølgen for henne heller. Det kommer jeg aldri til å gjøre for noen som utleverer sine barns andre forelder. Fikk inntrykk av at hun ikke var fornøyd med kommentarene mine, da.

Hvis det er det det er snakk om (?) og dere synes jeg har gjort noe forferdelig ved å være ærlig kan dere egentlig bare føkke off.

Jeg har ingen problemer med noe som helst du har skrevet om Valnøtt. Tvert imot. Jeg setter pris på å få innspill av de som ikke er enige med meg. Hvordan i alle dager skal jeg noen gang få nye tanker inn i hodet hvis ingen noen gang lufter noen for meg?

Skjellsord osv burde være unødvendig.

Gjest mandolina
Skrevet

Nå var det vel ikke helt sånn... Men om du mener jeg har utlevert så mye, så kan du jo sende meg en mail på [email protected] og fortelle meg hvilken arbeidsplass det er snakk om, hvem jeg er - og hvem den ansatte er.

Du har jo fulgt hele historien, så om det er mulighet for å finne det ut - så vil jeg tro du klarer det :)

Det var ikke jeg, som sa at jeg hadde den fulle oversikt, det var en annen en, som svarte i tråden.

Jeg er faktisk likeglad med hvem, du er, hvor du bor og arbeider og jeg har ikke gjort noenting for å lete opp domspremissene i rettssaken.

For ærlig talt, så er jeg ikke interessert.

Men det du selv har skrevet om her på dol, det husker jeg en god del av, ja.

Jeg har ikke anonym e-mailadresse, jeg kan ikke maile deg.

Hilsen

Gjest Ikke så sjenert alltid
Skrevet

Jeg er av de som har skrevet åpent her inne.

Svar på spørsmålet om ukebladene er nei - jeg har ikke tenkt at det står fra dol i ukeblader, siden jeg ikke leser de nevnte bladene.

Jeg har ikke noen problemer med å stå for det som er skrevet av meg her. Heller ikke for kvaliteten på anonymiseringen av de involverte. Så får det heller stå til ettertanke om noen kjenner seg igjen - da er jo det et tegn på at det er reelt nok det som står der tydeligvis.

Det kan være flere grunner til å gå åpent ut med noe som er privat. For eksempel vissheten om at hvis en selv hadde hørt om dette noen år før så kunne mye elendighet vært spart. Det betyr at det kanskje sitter andre der ute som man kan gjøre noe for. Eller at hvis man ikke kan utlevere seg i rl fordi man må ta hensyn til folk som der vil gjenkjennes, så kan man få en klapp på skulderen et sted ingen vet hvordan du ser ut. Eller til sist - og kanskje den viktigste: Når man er dypt uenig med noen så kan man presentere sine synspunkter og få et og annet ærlig svar på om man burde ta seg et kraftig tak og gi seg eller på om det man sier henger på greip. I rl vil man jo gjerne ende opp med å spørre venner eller familie. Disse er gjerne glade i en og kvier seg kanskje for å gi en ærlig mening hvis de ikke er enige. Slik er det ikke her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...