Gjest kredittkort Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bare lurer på hvor vanlig det er med bruk av kredittkort blant dere her inne. Jeg har aldri noensinne brukt et slikt og i disse tøffe tider er jeg enda mer oppsatt på å sjonglere med de midlene som er på kontoen min. Hva med deg? 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har kredittkort, men bruker det meget sjelden. H vis jeg bruker det, betaler jeg inn summen så fort jeg kan. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Nope..Et slikt kort tør jeg ikke eie engang..... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har ikke kredittkort. Mannen min har et kredittkort, men det er bare for å være på den sikre siden, hvis visakortet skulle slutte å fungere når han er ute på reise. Men blir kortet brukt, blir summen betalt inn med en gang. Hilsen 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, bruker det til å handle på nettet. Betaler alltid før første frist slik at rentene ikke begynner å løpe. 0 Siter
Gjest klarer fint å holde kontrollen Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Jada jeg har kredittkort, bruker det hver måned i jobbsammenheng, er stadig ute å reiser i jobbsammenheng, og betaler hotell og fly med kredittkortet. 0 Siter
Gjest SaltBag Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, har to stk, tilsammen 35.000 kr. Bruke de svært sjelden, bare når jeg er på ferie, så betaler jeg når jeg kommer hjem. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Bruker det på utenlandsreiser og ved netthandel. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, jeg har kredittkort, som jeg stadig bruker, både i jobb og privat. Men betaler regningene med en gang, så det er ikke mer av praktiske hensyn jeg bruker kortet, ikke fordi jeg trenger kreditten. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Bruker det på utenlandsreiser og ved netthandel. Ja, det er mest ved netthandel og i utlandet jeg også bruker kortet. Ved bestillig av reiser får en f.eks. avbestillingsforsikring ved betaling med kortet, i motsetning til ved bruk av "vanlig" kort. Bruker det av og til hjemme i Norge også, særlig på restauranter o.l. Mange vet ikke at det faktisk er tryggere å bruke kredittkortet enn debetkort; ved misbruk vil bevisbyrden i større grad ligge hos kredittkortselskapet og ikke hos deg selv. 0 Siter
mrxx Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Kun ved reiser, særlig i.f.b. med jobb hvor jeg må legge ut og de få gangene jeg kjøper noe på nett. Ellers aldri. Trenger ikke kreditt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har aldri hatt noe kredittkort, jo forresten, en gang og det klippet jeg i stykker 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Vi har brukt et par ganger, men jeg tror det har vært når vi har vært nødt til å kjøpe "store" ting (dusj-kabinett og sånn) samtidig som gubben har skiftet jobb og dermed ikke fått lønn på 2 mnd eller noe. Men stort sett ikke. Har man ikke penger, så er det dumt å bruke penger, tror jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Bruker og bruker fru Blom. Vi har et som min mann kan benytte seg av når han må på jobbreiser sånn helt uten at lommeboka får forvarsel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.