Gå til innhold

Bruker du kredittkort?

Anbefalte innlegg

Gjest kredittkort
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor vanlig det er med bruk av kredittkort blant dere her inne. Jeg har aldri noensinne brukt et slikt og i disse tøffe tider er jeg enda mer oppsatt på å sjonglere med de midlene som er på kontoen min.

Hva med deg?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

2

• mariaflyfly

2

• Bookworm

2

• plommeblomst

1

Skrevet

Jeg har kredittkort, men bruker det meget sjelden. H vis jeg bruker det, betaler jeg inn summen så fort jeg kan.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har ikke kredittkort.

Mannen min har et kredittkort, men det er bare for å være på den sikre siden, hvis visakortet skulle slutte å fungere når han er ute på reise.

Men blir kortet brukt, blir summen betalt inn med en gang.

Hilsen

Gjest firepile
Skrevet

Ja, bruker det til å handle på nettet. Betaler alltid før første frist slik at rentene ikke begynner å løpe.

Gjest klarer fint å holde kontrollen
Skrevet

Jada jeg har kredittkort, bruker det hver måned i jobbsammenheng, er stadig ute å reiser i jobbsammenheng, og betaler hotell og fly med kredittkortet.

Gjest SaltBag
Skrevet

Ja, har to stk, tilsammen 35.000 kr.

Bruke de svært sjelden, bare når jeg er på ferie, så betaler jeg når jeg kommer hjem.

Skrevet

Bruker det på utenlandsreiser og ved netthandel.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har kredittkort, som jeg stadig bruker, både i jobb og privat. Men betaler regningene med en gang, så det er ikke mer av praktiske hensyn jeg bruker kortet, ikke fordi jeg trenger kreditten.

Gjest Elextra
Skrevet

Bruker det på utenlandsreiser og ved netthandel.

Ja, det er mest ved netthandel og i utlandet jeg også bruker kortet. Ved bestillig av reiser får en f.eks. avbestillingsforsikring ved betaling med kortet, i motsetning til ved bruk av "vanlig" kort.

Bruker det av og til hjemme i Norge også, særlig på restauranter o.l. Mange vet ikke at det faktisk er tryggere å bruke kredittkortet enn debetkort; ved misbruk vil bevisbyrden i større grad ligge hos kredittkortselskapet og ikke hos deg selv.

Skrevet

Kun ved reiser, særlig i.f.b. med jobb hvor jeg må legge ut og de få gangene jeg kjøper noe på nett. Ellers aldri. Trenger ikke kreditt.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe kredittkort, jo forresten, en gang og det klippet jeg i stykker

Skrevet

Vi har brukt et par ganger, men jeg tror det har vært når vi har vært nødt til å kjøpe "store" ting (dusj-kabinett og sånn) samtidig som gubben har skiftet jobb og dermed ikke fått lønn på 2 mnd eller noe.

Men stort sett ikke. Har man ikke penger, så er det dumt å bruke penger, tror jeg.

Skrevet

Bruker og bruker fru Blom. Vi har et som min mann kan benytte seg av når han må på jobbreiser sånn helt uten at lommeboka får forvarsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...