Gå til innhold

Bruker du kredittkort?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja. Ikke fordi jeg mangler penger, men pga forsikringene kortet gir og mindre gebyr.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

2

• mariaflyfly

2

• Bookworm

2

• plommeblomst

1

Skrevet

Ja, det er mest ved netthandel og i utlandet jeg også bruker kortet. Ved bestillig av reiser får en f.eks. avbestillingsforsikring ved betaling med kortet, i motsetning til ved bruk av "vanlig" kort.

Bruker det av og til hjemme i Norge også, særlig på restauranter o.l. Mange vet ikke at det faktisk er tryggere å bruke kredittkortet enn debetkort; ved misbruk vil bevisbyrden i større grad ligge hos kredittkortselskapet og ikke hos deg selv.

''ved misbruk vil bevisbyrden i større grad ligge hos kredittkortselskapet og ikke hos deg selv.''

Nettopp. Noe jeg også erfarte etter at Visakortet mitt blei misbrukt på nett... Begynte å bare bruke Mastercardet til netthandel etter det. Samt f.eks på restauranter. Det var antagelig slik Visakoden min kom på avveie...

Skrevet

Bruker dem til reiser pga reiseforsikring og andre fordeler, men ellers prøver jeg å gleme at jeg har dem.

Gjest Astroide
Skrevet

Ja, dog bare i utlandet og så mye jeg vet jeg har på debet-konto.

Skrevet

Ja, innimellom. Vi betaler alltid ned balansen på kredittkortene samme mnd. Slik blir bruken nesten som på et debetkort.

Skrevet

Slikt har jeg ikke. Sånne kort er styggedom, spør du meg.

Skrevet

Ja, det har jeg. Brukt riktig så lønner det seg ifht debetkort. Men har man ikke kontroll på seg selv og sin økonomi så kan det være vanskelig å styre.

Skrevet

Nei, jeg har ikke kredittkort. Klarer meg greit uten.

Skrevet

Ja jeg har kredittkort, og har makset ut det...betaler i dyre dommer:-(

Skrevet

Har flere, og bruker dem når jeg reiser gjennom jobb eller handler på nett. Jeg betaler alltid tilbake innenfor perioden uten rentepåslag, og rekker (nesten) å få oppgjør før jeg selv må betale tilbake.

Persille1365381127
Skrevet

Regelmessig. Men jeg har ikke gjeld på noen av dem, har alltid penger til å betale når regningen kommer.

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, jeg har ikke kredittkort. Hvis det oppstår en "krisesituasjon" har jeg penger i banken til slike ting.

mil1365380270
Skrevet

Ja, hele tiden. Fordi det lønner seg, ikke fordi jeg ikke har penger.

Skrevet

Nei, jeg har ikke kredittkort privat. Jeg har et kredittkort jeg bruker på jobbreiser, det er det eneste.

Vil IKKE ha kredittkort, er redd for å bruke mer penger enn jeg bør.

Gjest klokkeline
Skrevet

Ja jeg har kredittkort, og har makset ut det...betaler i dyre dommer:-(

ca 100 000 kr i gjeld her :-(

Skrevet

ca 100 000 kr i gjeld her :-(

Har bare en brøkdel av det jeg da, heldigvis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...