Gå til innhold

Dere som spør om råd her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik føler jeg det noen ganger også. Spesielt når jeg leser på småbarn, så tenker at det er svært så usikre mange er da. Det er foresten grunnen til at jeg sluttet å gå på barselmøter også etter få ganger. Jeg synes mange av spørsmålene var tåpelige og jeg tenkte at Herregud da, går det ikke an å bruke hodet selv?

Men, vi er forskjellige og det er ikke min oppgave og dømme hva slags spørsmål som er meningsfylte og Dol er i grunnen ganske lærerikt.

Ja, det er kanskje spesielt det forumet jeg sikter til. Som jeg ofte leser, men aldri blander meg inn i:-) Ofte tenker jeg "hva skal det bli av disse barna?" Med foreldre som ikke engang håndterer feber uten å måtte stille spørsmål her inne i milelange tråder? Er det et oppmerksomhetsbehov, eller hva ligger bak.....?

Jeg synes det er skremmende.

AneM1365380603
Skrevet

Joda det er vel en grunn til at folk oppsøker forum og blir værende over flere år. Oppmerksomhet og avbrekk fra jobb og andre sysler. Jeg synes det er greit her, og noen ganger lager man tråder kun for samtalens skyld. Og det er ikke helt dødfødt å være på forum, det er alltids noe å lære her også innimellom fjaset :)

Alle tomme tråder gjør det mer spennende. Jeg orker i allefall ikke å ha fokus på fornuft hele tiden. Blanda innhold er bra :)

Skrevet

DET har du helt rett i. Dette hadde ikke vært mye til forum uten folk som lurer på alt mellom himmel og jord:)

Da jeg leste hovedinnlegget tenkte jeg straks på enkelte dolveteraner som til tross for at de framstår som veldig bestemte og fornuftige damer har det med å kontakte dol før de kan bestemme seg for om de skal ha grønn eller blå genser på seg den dagen. Det handler om oppmerksomhet, tror jeg. De er blitt avhengig av dagens dose.

Ja, det er mulig det ;-)

Noen bruker dol som tidtrøyte og innimellom gjøre jeg det selv også:-)

Da kan jeg fortelle om rare drømmer jeg har hatt eller noe annet meningsløst som sikkert er helt uinteresante for andre:-)

Skrevet

Alle tomme tråder gjør det mer spennende. Jeg orker i allefall ikke å ha fokus på fornuft hele tiden. Blanda innhold er bra :)

Ja, enig :)

Skrevet

Joda det er vel en grunn til at folk oppsøker forum og blir værende over flere år. Oppmerksomhet og avbrekk fra jobb og andre sysler. Jeg synes det er greit her, og noen ganger lager man tråder kun for samtalens skyld. Og det er ikke helt dødfødt å være på forum, det er alltids noe å lære her også innimellom fjaset :)

Javisst er det det. Og fjaset kan være underholdende nok, det:) Hvorfor er det så tabu å innrømme at man trenger oppmerkosmhet, egentlig? Alle gjør jo det. Ikke jeg da, men.

Skrevet

Javisst er det det. Og fjaset kan være underholdende nok, det:) Hvorfor er det så tabu å innrømme at man trenger oppmerkosmhet, egentlig? Alle gjør jo det. Ikke jeg da, men.

*haha, kiler meg under armen;)* Forum er greit.

Skrevet

*haha, kiler meg under armen;)* Forum er greit.

Kiler deg under armen? Jeeez, erru frekk eller? ;)

Skrevet

Ja, det er kanskje spesielt det forumet jeg sikter til. Som jeg ofte leser, men aldri blander meg inn i:-) Ofte tenker jeg "hva skal det bli av disse barna?" Med foreldre som ikke engang håndterer feber uten å måtte stille spørsmål her inne i milelange tråder? Er det et oppmerksomhetsbehov, eller hva ligger bak.....?

Jeg synes det er skremmende.

Jeg tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg. Før i tiden spurte man moren sin eller helsesøster om det var noe med barna. I dag sitter vi med datamaskin på fanget og spør med en gang det dukker opp noe. Det betyr vel ikke at folk er så mer mekymret nå enn før, men har helt andre muligheter og bruker denne muligheten mer enn det som er nødvendig kanskje..

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg. Før i tiden spurte man moren sin eller helsesøster om det var noe med barna. I dag sitter vi med datamaskin på fanget og spør med en gang det dukker opp noe. Det betyr vel ikke at folk er så mer mekymret nå enn før, men har helt andre muligheter og bruker denne muligheten mer enn det som er nødvendig kanskje..

Det er vel den forklaringen de fleste "sluker". Det er ikke noe rart, og det er ikke noe feil. Og dermed fortsetter det på samme måten. Jeg så Ole Paus på TV denne uka, og han sa noe slikt som: "Jeg har alltid sett på Norge som et av verdens frieste land. Men friheten er tatt fra oss. Vi er totalt avvæpnet alle sammen".

Tror du ikke at han siktet til blant annet det vi diskuterer nå? Man er ikke mye fri, så lenge man må spørre andre om hvert skritt og avgjørelse man tar.

Skrevet

Det er vel den forklaringen de fleste "sluker". Det er ikke noe rart, og det er ikke noe feil. Og dermed fortsetter det på samme måten. Jeg så Ole Paus på TV denne uka, og han sa noe slikt som: "Jeg har alltid sett på Norge som et av verdens frieste land. Men friheten er tatt fra oss. Vi er totalt avvæpnet alle sammen".

Tror du ikke at han siktet til blant annet det vi diskuterer nå? Man er ikke mye fri, så lenge man må spørre andre om hvert skritt og avgjørelse man tar.

Veldig sant. I gamle dager var det nabokjerringa de hadde å forholde seg til. Det var nok lettere å beholde troen på eget sunt fornuft når en sammenlignet seg med henne enn det er nå i dag når en leser på dol og får inntrykk av at alle mennesker har doktorgrader i det meste og kan og vet mer enn en selv. To minutter etter en nyhetssending står det klart hva det er pk å mene. Ole Paus er inne på noe.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det på den måten, men det har du sikkert rett i.

For å snakke for meg selv, så føler jeg meg friere med muligheten til å spørre her inne. Mange av spørsmålene mine, kunne jeg sikkert med fordel droppet. Men det hender det dukker opp ting som jeg ikke har lyst til å dele med venner eller familie og det har hendt at jeg har brukt dol som terapi. Ikke ofte det er behov for det, men de gangene jeg har gjort det, har det fungert bra.

Å skrive av seg ting fungerer bra og det er mange gode "psykologer" her inne. Noen bedre enn andre:-)

Skrevet

Veldig sant. I gamle dager var det nabokjerringa de hadde å forholde seg til. Det var nok lettere å beholde troen på eget sunt fornuft når en sammenlignet seg med henne enn det er nå i dag når en leser på dol og får inntrykk av at alle mennesker har doktorgrader i det meste og kan og vet mer enn en selv. To minutter etter en nyhetssending står det klart hva det er pk å mene. Ole Paus er inne på noe.

Dere er to kloke og fornuftige mennesker begge to, etter som jeg har kunnet lese meg til her på dol.Og jeg tror dere skjønner hva jeg mener, begge to :-)

Jeg synes samfunnsutviklingen er skremmende, og dol er bare et bilde av den virkeligheten som er rundt oss. Og den synes jeg det er alt for lite skepsis til. Skremmende hvordan mange lar seg fange til å tenke på en måte som er akseptert som "riktig".

Skrevet

Det kommer jo an på om rådene føles rette for meg.

Jeg bruker absolutt det jeg føler er gode råd :)

Skrevet

Jeg følger ikke rådene blindt, verken her eller i rl. Jeg bruker det ofte mer som en hjelp til å se flere alternativer, og så vurderer jeg etterpå hva jeg skal gjøre.

Skrevet

En av de tingene jeg liker ved dol er at jeg kan spørre om alt mulig, og være ganske sikker på at det er en eller annen her inne som kan svare.

Skrevet

Råd fra folk jeg vet er stokk dumme, driter jeg i. De som er tørre bak øra og med litt vett i hue, hører jeg på.

Skrevet

Jeg har fått mange gode råd, tips og oppskrifter her inne. Men jeg følger selvsagt ikke alle råd blindt. Jeg plukker.

Skrevet

Jeg spør ikke så mye om råd, jeg, bruker mest dette forum for småprating;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...