Gå til innhold

Grilldress i skapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange campingplasser i Sverige, og av og til slo foreldrene mine på stortromma og vi reiste helt til Finland. Det siste var litt eksotisk nesten. Har tenkt på at disse feriene egentlig ikke kunne ha vært så billige, men der var ingen andre alternativer slik de så det. Det var jo lenge før charterturenes tid. Vi spilte minigolf, grillet utenfor combicampen. Far var med og spilte kort! Leste serieblader og spilte badminton. Det regnet alltid mye slik jeg husker det. Byttet klær relativt sjeldent i følge feriebildene. Det var tider det. Og vi ungene var ofte sure i baksetet.

Og grilldressen var definitivt glorete. Gjerne rød og lilla og blåfarget med mer. Og kanskje kjøpt på rea på et svensk varehus:o)

Som jeg skulle skrevet det selv ;-))

Vi var også i Finland og opplevde de største sanddynene vi noensinne hadde sett! Pappa fikk solstikk og lå med førti i feber i campingvogna mens vi andre bada og hadde det gøy ;)

Skrevet

Har ikke tenkt å spane:o) Skjønner at du kanskje er lett gjenkjennelig i forhold til det du har skrevet her og hvis du står frem i lokalavisa nå og da med diverse. Uansett har jo ikke du utlevert mystiske ting rundt ditt liv det jeg har lest.

Det har vært veldig spennende å høre om implantatet forresten.

Jeg skriver ikke så veldig mye "spennende" om meg selv her inne, så sånn sett gjør det ingenting at jeg blir gjenkjent ;)

Jeg har vært i avisa mht implantatet også, men det begynner å bli en stund siden. Ellers er det en veisak som opptar meg for tida da ;-) Nei, nå får jeg ikke si så mye mer tror jeg :))

Gjest jeg har ikke:o)
Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv ;-))

Vi var også i Finland og opplevde de største sanddynene vi noensinne hadde sett! Pappa fikk solstikk og lå med førti i feber i campingvogna mens vi andre bada og hadde det gøy ;)

Et av de festligste minnene fra Finland er når min geskjeftige mor for ut av bilen og skulle spørre en gjeng med finske unggutter om veien. Min mor snakker ikke et ord engelsk og jeg ser det så levende for meg hvordan praten gikk mellom dem en ganske så lang stund. Etter en stund kom hun tilbake og hadde full kontroll på veien. Forstå det den som kan..og vi jentene var bare flaue.

Dessuten gikk vi rundt med norske flagg festet på brystet. Helt seriøst. Da ble vi behandlet bedre. De måtte forstå at vi ikke var svensker. Mimre, mimre...Og mamma kjøpte pels i Finland, med det norske flagget på brystet.

Skrevet

Et av de festligste minnene fra Finland er når min geskjeftige mor for ut av bilen og skulle spørre en gjeng med finske unggutter om veien. Min mor snakker ikke et ord engelsk og jeg ser det så levende for meg hvordan praten gikk mellom dem en ganske så lang stund. Etter en stund kom hun tilbake og hadde full kontroll på veien. Forstå det den som kan..og vi jentene var bare flaue.

Dessuten gikk vi rundt med norske flagg festet på brystet. Helt seriøst. Da ble vi behandlet bedre. De måtte forstå at vi ikke var svensker. Mimre, mimre...Og mamma kjøpte pels i Finland, med det norske flagget på brystet.

*HAHA* Skikkelig harry historie, med andre ord ;-P

Før min yngste søster ble født, reiste vi (mor, far, lillesøster og jeg) på telttur til Sverige. Farmor og tante var også med i bilen. Vi hadde et spisstelt og et vanlig telt. Det jeg husker aller best fra turen var at jeg fikk ei rosa badehette (en slik med små bobler på) og rød badedrakt. Du verden så kul jeg følte meg der jeg sprada rundt på stranda i badedrakt og badehette *ler*

Skrevet

Før min yngste søster ble født, reiste vi (mor, far, lillesøster og jeg) på telttur til Sverige. Farmor og tante var også med i bilen. Vi hadde et spisstelt og et vanlig telt. Det jeg husker aller best fra turen var at jeg fikk ei rosa badehette (en slik med små bobler på) og rød badedrakt. Du verden så kul jeg følte meg der jeg sprada rundt på stranda i badedrakt og badehette *ler*

Hiver meg innpå her - jeg husker med gru de badehettene mamma påla oss å bruke. Grøss!

En var gul med rufser, en annen var oransje med bobler :-(

Skrevet

Hiver meg innpå her - jeg husker med gru de badehettene mamma påla oss å bruke. Grøss!

En var gul med rufser, en annen var oransje med bobler :-(

Måtte du ha dem på stranda også? Jeg er egentlig litt sur på mamma som ikke fortalte meg at jeg så rimelig teit ut med badehetta på stranda ;-) Pinlig å se på bilder fra den turen....

Jeg husker også at de hadde fått salte drops i butikkene i Sverige. I Norge hadde vi bare søte drops (tror jeg?). Mamma kjøpte en pakke med grønne drops i campingplasskiosken når vi kjørte ut fra plassen. Jeg kan fortsatt framkalle det sjokkartede opplevelsen vi alle satt med når vi smakte på hvert vårt drops (grimasa til farmor etc.). Vi syntes dropsene var helt grusomme og mente at svenskene måtte ha tørna....

Skrevet

Definitivt. Men jeg tror heldigvis harryfaktoren har avtatt med åra for oss alle i familien:o)

Skrevet

Måtte du ha dem på stranda også? Jeg er egentlig litt sur på mamma som ikke fortalte meg at jeg så rimelig teit ut med badehetta på stranda ;-) Pinlig å se på bilder fra den turen....

Jeg husker også at de hadde fått salte drops i butikkene i Sverige. I Norge hadde vi bare søte drops (tror jeg?). Mamma kjøpte en pakke med grønne drops i campingplasskiosken når vi kjørte ut fra plassen. Jeg kan fortsatt framkalle det sjokkartede opplevelsen vi alle satt med når vi smakte på hvert vårt drops (grimasa til farmor etc.). Vi syntes dropsene var helt grusomme og mente at svenskene måtte ha tørna....

Rart hva som sitter igjen. Det er slike småting som er spikra fast.

Skrevet

Nei, jeg har ingen sånn. Jeg har crocs, da. Er grunnleggende skeptisk til folk som har det, så jeg har en liten konflikt gående der.

:)

Skrevet

Jeg har ikke grilldress. Hverken av typen glorete farger og glatt stoff, eller den vanlige addidas dressen. Synes den er like ukledelig.

Har derimot crocs. Fikk dem og bruker dem kun på ei hytte. Hadde ikke brukt dem der heller, om det ikke hadde vært for at kjæresten også har et par han kjøpte til bruk i garasjen. Ser det praktiske med dem, men ville aldri i verden blitt sett offentlig med dem....

Gjest Astroide
Skrevet

Jepp. Og jeg bruker den flere ganger i uka.

En svart Puma overtrekksdress med kvinnesøm, sånn at alle på laget ser heeeeelt like ut. Og en 4 år gammel Umbro, fra det forrige laget. Gode treningsklær..

Skrevet

He, he - nei, jeg har ikke det. Gubben har en, men den brukes faktisk til trening ;)

Skrevet

Jeg har ikke. Jeg hadde en som var på grensa, men den gikk i Uff-kassa for lenge siden:-)

Skrevet

Den siste ville jeg ikke hatt på meg nei. Men den første er da en helt normal treningsdress som jeg ville ha brukt pr. idag.

...men uansett hvordan dressen ser ut, så er det jo forskjell på å bruke den når man trener og å bruke den mens man sysler med andre ting.

Jeg husker en gang for lenge siden min daværende samboer (nå mann) og jeg skulle på kaffevisitt til noen vi kjente bare såvidt via studiene. Da vi kom hjem til dem, satt paret der i matchende treningsdresser og serverte kaffe og kaker. Jeg synes slikt er merkelig.

Skrevet

Mange campingplasser i Sverige, og av og til slo foreldrene mine på stortromma og vi reiste helt til Finland. Det siste var litt eksotisk nesten. Har tenkt på at disse feriene egentlig ikke kunne ha vært så billige, men der var ingen andre alternativer slik de så det. Det var jo lenge før charterturenes tid. Vi spilte minigolf, grillet utenfor combicampen. Far var med og spilte kort! Leste serieblader og spilte badminton. Det regnet alltid mye slik jeg husker det. Byttet klær relativt sjeldent i følge feriebildene. Det var tider det. Og vi ungene var ofte sure i baksetet.

Og grilldressen var definitivt glorete. Gjerne rød og lilla og blåfarget med mer. Og kanskje kjøpt på rea på et svensk varehus:o)

Er du trønder? :) Dette kunne vært oss, med unntak av at vi ikke dro til forskjellige svenske campingplasser. Neida, vi dro til den samme vi, fem år på rad!! Sammen med de to nærmeste nabofamiliene våre!! :D Snedig konsept! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...