Gå til innhold

Damer, hvordan var formen deres like fòr fòdsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har 4 uker igjen nà, eller 2 uker i fòlge UL :-D

Jeg er sà spent og utàlmodig nà, gàr bare og venter og venter, og gleder meg sànn til à fà se lille nurket mitt!! :-)

Magen har kommet litt lengre ned virker det som, merker det ogsà godt pà blaera :-p

Nasen min synes plutselig stòrre??

Har masse kynnere, og kan komme regelmessig over noen timer. Det har de gjort i mange uker nà, men synes de er blitt sterkere og jeg kan fà litt mensvondt.

Hvordan var formen deres de siste ukene/dagene fòr fòdsel?

Hàper pà masse svar her jeg sitter :-D

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• pekkaline

10

• mariaflyfly

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Jeg var i fin form da jeg venta den første, men det ble verre og verre for hvert svangerskap. Det som var plagsomt var at det presset sånn framme på undersiden av magen når jeg spaserte. Jeg klarte omtrent ikke å gå, for når det begynte å presse måtte jeg bare stoppe.

Jeg likte aldri å gå gravid, kanskje pga alle plagene. Halsbrann, bekkenproblemer, kynnere osv.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg var i fin form. Magen sank litt nedover som du sier, og dette er normalt. Babyen nærmer seg bekkenet for å feste seg. Og dette kjennes på blærekapasiteten.

Jeg hadde litt kynnere, og kunne ha antydning til å få vondt i symfysen (heter det det? foran i bekken det legen pleide legge målbåndet). Tålte feks ikke å gjøre pluselige "vri-bevegelse" med beina, feks når jeg skulle snu meg om natta. All snuing ble nøye planlegging.

Men jeg var i god form, og trivdes med situasjonen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg var i fin form da jeg venta den første, men det ble verre og verre for hvert svangerskap. Det som var plagsomt var at det presset sånn framme på undersiden av magen når jeg spaserte. Jeg klarte omtrent ikke å gå, for når det begynte å presse måtte jeg bare stoppe.

Jeg likte aldri å gå gravid, kanskje pga alle plagene. Halsbrann, bekkenproblemer, kynnere osv.

Jeg elsket å gå gravid... Men så hadde jeg totalt ukompliserte svangerskap også da.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg var i fin form. Magen sank litt nedover som du sier, og dette er normalt. Babyen nærmer seg bekkenet for å feste seg. Og dette kjennes på blærekapasiteten.

Jeg hadde litt kynnere, og kunne ha antydning til å få vondt i symfysen (heter det det? foran i bekken det legen pleide legge målbåndet). Tålte feks ikke å gjøre pluselige "vri-bevegelse" med beina, feks når jeg skulle snu meg om natta. All snuing ble nøye planlegging.

Men jeg var i god form, og trivdes med situasjonen.

Men merket du noen forandring i kroppen like fòr fòdsel?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg elsket å gå gravid... Men så hadde jeg totalt ukompliserte svangerskap også da.

Da var du veldig heldig. Hadde du ikke nattlige kramper i beina heller?

Den siste fødselen er et fint minne, for den var jo over før den begynte :) Jeg har hatt problemer med såre brystvorter når jeg har ammet alle sammen. Det har vart i ukesvis.

Mye syting her, men det har vært verdt det :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har ogsà dette presset pà undersiden av magen, og ja, det er ubehagelig :-/

Merket du noe spesielt da fòdselen var naert forestàende, eller startet den bare plutselig?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men merket du noen forandring i kroppen like fòr fòdsel?

Mye kynnere. Og at slimproppen gikk. Da visste jeg at nå var det dager om å gjøre.

Men utover det.... Nei. Merket ikke det før veene satte inn. Før veene satte inn, så var jeg i tvil på forskjell på en ve og en kynner. Men etter veene startet-så kjente jeg forskjellen. :-) Og fo rmeg gikk det mest på hvor vondt den sammentrekningen gjorde. Kynner var ubehagelig mens en ve var vond.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Den siste fødselen er et fint minne, for den var jo over før den begynte :) Jeg har hatt problemer med såre brystvorter når jeg har ammet alle sammen. Det har vart i ukesvis.

Jo, nattlige kramper husker jeg. Men jeg måtte påminnes dette av deg, så dette har åpenbart ikke vært noe stort problem. :-)

Skrevet

Med eldstemann var jeg i storform og gikk lange turer helt til 14. dag etter termin - selv om jeg var stor og tung, og av og til måtte holde under magen for å lette på presset mens jeg gikk. Hadde lite kynnere.

Med nr to var jeg også i god form, så vidt jeg husker, det var sommer og varmt, og jeg hadde en lang dag i Dyreparken få dager før fødselen.

Jeg var i fin form med nr tre også, og var på hyttetur med venninner to uker før keisersnittet - og gikk tur i skogen like frem til babyen kom. Hadde ern del kynnere med de to siste, men ikke særlig vonde, mener jeg å huske.

Gjest Angela26
Skrevet

Det er tungt à gà gravid hvis man har mange plager, det er en aerlig sak, og det er ikke sytete à si det :-)

Jeg har ikke hatt noen plager egentlig, litt halsbrann og òdem i fòttene da, skoene mine er for smà...Ogsà vondt i ryggen. Ellers har jeg lagt pà meg 20kg, og synes alt er et ork for tiden... Begynner à bli lei ja :-)

Skrevet

Ååhr, min form var kjempe fin! Savner den tiden, den store magen og de små sparkene!Snuppen som hikket og vrimlet alle veier! Synes det er helt utrolig!

Vi kvinner er jaggu heldige som får oppleve dette!

Jeg hadde et par falske alarmer med snuppa, og var nok mer trøtt og sliten siste tiden. Bekkenløsningen smalt i hoftene..

Hadde mer kynnere med andremann, men godt å kjenne kroppen forbereder seg. Etter to falske alarmer husket jeg veldig godt fødselen, og ville helst føde så fort som mulig..Hadde skikkelig fødselsangst..

Med snuppen var jeg i toppfprm hele tiden, stor koste meg!

Så vel ut som ei boble på slutten, da jeg var full av vann..He, he!

Måtte opp to str i piercing..Og ringer kunne jeg bare glemme.

Svangerskapene tror jeg må være den herligste tiden i mitt liv!

Tenk et lite liv, som vokste inni meg!

Fødselene er en opplevelse. Ville aldri vært foruten!

Åhhr, jeg kunne gjerne gått gravid mange, mange ganger til :0)

Gjest Angela26
Skrevet

Med eldstemann var jeg i storform og gikk lange turer helt til 14. dag etter termin - selv om jeg var stor og tung, og av og til måtte holde under magen for å lette på presset mens jeg gikk. Hadde lite kynnere.

Med nr to var jeg også i god form, så vidt jeg husker, det var sommer og varmt, og jeg hadde en lang dag i Dyreparken få dager før fødselen.

Jeg var i fin form med nr tre også, og var på hyttetur med venninner to uker før keisersnittet - og gikk tur i skogen like frem til babyen kom. Hadde ern del kynnere med de to siste, men ikke særlig vonde, mener jeg å huske.

Det var sikkert herlig à fòle seg i sà god form! Ogsà er det godt for kroppen à holde seg i aktivitet ogsà. De sier at fòdselen gàr lettere da :-)

Selv har jeg vaert lat pga. den intense varmen her, og beina mine har hovnet opp sànn at skoene mine er for smà. Skal bli godt à bli ferdig nà, og fà kommet meg litt i aktivitet :-)

Skrevet

Formen sånn de siste to ukene før fødsel var merkelig. Jeg vasket huset høyt og lavt og håndplukket ei smule om det skulle falle på gulvet. Var ekstrem, vaska oppå skaper på soverommet også.... Når kvelden kom datt jeg sammen som en sekk og hadde endel kynnere. Mensenmurring når det var ganske nærme, siste to dager kanskje? To uker før fødsel så blir leppene større. Morsomt ja, men det skjer med mange. Du snakker om stor nese, men hva med leppene?

Siste fødsel da gav jeg beskjed til alle jeg kjente at den 14 da føder jeg. Dette sa jeg fordi jeg våknet med mongolepper den dagen :)

Skrevet

Formen sånn de siste to ukene før fødsel var merkelig. Jeg vasket huset høyt og lavt og håndplukket ei smule om det skulle falle på gulvet. Var ekstrem, vaska oppå skaper på soverommet også.... Når kvelden kom datt jeg sammen som en sekk og hadde endel kynnere. Mensenmurring når det var ganske nærme, siste to dager kanskje? To uker før fødsel så blir leppene større. Morsomt ja, men det skjer med mange. Du snakker om stor nese, men hva med leppene?

Siste fødsel da gav jeg beskjed til alle jeg kjente at den 14 da føder jeg. Dette sa jeg fordi jeg våknet med mongolepper den dagen :)

mente Bongolepper *huff*

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har ogsà dette presset pà undersiden av magen, og ja, det er ubehagelig :-/

Merket du noe spesielt da fòdselen var naert forestàende, eller startet den bare plutselig?

Da jeg venta den første gikk slimproppen før jeg hadde fått rier. Så begynte jeg å få maserier. De var såpass vonde at jeg ikke fikk sove. Etter kanskje 3 dager startet fødselen, og da var jeg allerede utslitt. Jeg fikk også overnattingsgjester med tvillinger på 4 mnd i løpet av disse dagene. De kunne da pellet seg hjem da de så tilstanden min..

Med nr 2 gikk vannet idet jeg slo på tv'n om morgenen for å se åpningsseremonien i OL. Ingen rier, så de ga meg drypp etter 1 døgn. Det fikk fart på sakene.

Med nr 3 kom disse maseriene som varte i flere dager. Jeg nekta drypp i og med at jeg syntes det var ekkelt. Angret på det senere, he he. Pyton fødsel.

Med nr 4 gikk vannet på samme tid som vaskemaskinen slapp vann ut over hele vaskerommet. Jeg hadde noen maserier da jeg ankom føden. Jeg tok i mot drypp, og mindre enn en time etter var bebisen ute. Jeg kan ikke huske smerter fra den fødselen. Jeg husker kun at jeg venta på sterke rier, så plutselig ploppet hun ut. Det var såvidt jordmora rakk å ta henne imot.

Hvordan fødsel hadde du første gang?

Skrevet

Det var sikkert herlig à fòle seg i sà god form! Ogsà er det godt for kroppen à holde seg i aktivitet ogsà. De sier at fòdselen gàr lettere da :-)

Selv har jeg vaert lat pga. den intense varmen her, og beina mine har hovnet opp sànn at skoene mine er for smà. Skal bli godt à bli ferdig nà, og fà kommet meg litt i aktivitet :-)

Husker jeg hadde bare et par sandaler som passet den sommeren jeg ventet nr to - og var ganske så lei av de skoene! Måtte til og med ha dem i et bryllup - jeg gadd ikke å kjøpe nye sko bare til bryllupet :-)

Var forresten toastmaster da, - tre uker før termin :-)

Lykke til med de siste ukene!

AneM1365380603
Skrevet

Det er tungt à gà gravid hvis man har mange plager, det er en aerlig sak, og det er ikke sytete à si det :-)

Jeg har ikke hatt noen plager egentlig, litt halsbrann og òdem i fòttene da, skoene mine er for smà...Ogsà vondt i ryggen. Ellers har jeg lagt pà meg 20kg, og synes alt er et ork for tiden... Begynner à bli lei ja :-)

Er det lenge til bebisen skal komme?

Skrevet

Husker jeg også vasket ned ja!!

Bygge rede, er det ikke det de sier ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...