Gå til innhold

Damer, hvordan var formen deres like fòr fòdsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg også vasket ned ja!!

Bygge rede, er det ikke det de sier ;0)

Jo det er nok noe med det :) Skulle ønske jeg kunne fått den energien tilbake :) Solklikk igjen?

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• pekkaline

10

• mariaflyfly

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela26
Skrevet

Ååhr, min form var kjempe fin! Savner den tiden, den store magen og de små sparkene!Snuppen som hikket og vrimlet alle veier! Synes det er helt utrolig!

Vi kvinner er jaggu heldige som får oppleve dette!

Jeg hadde et par falske alarmer med snuppa, og var nok mer trøtt og sliten siste tiden. Bekkenløsningen smalt i hoftene..

Hadde mer kynnere med andremann, men godt å kjenne kroppen forbereder seg. Etter to falske alarmer husket jeg veldig godt fødselen, og ville helst føde så fort som mulig..Hadde skikkelig fødselsangst..

Med snuppen var jeg i toppfprm hele tiden, stor koste meg!

Så vel ut som ei boble på slutten, da jeg var full av vann..He, he!

Måtte opp to str i piercing..Og ringer kunne jeg bare glemme.

Svangerskapene tror jeg må være den herligste tiden i mitt liv!

Tenk et lite liv, som vokste inni meg!

Fødselene er en opplevelse. Ville aldri vært foruten!

Åhhr, jeg kunne gjerne gått gravid mange, mange ganger til :0)

Sà gòy à lese!! Hehe :-) Det er ikke alle som nyter svangerskapene slik som deg!

Men du màtte opp 2 str i piercinger?? Hvor hadde du de piercingene da?

Ringer har jeg ikke hatt pà flere mnd :-) Har en del vann i kroppen, pluss flesk! Har gàtt opp 20 kg :-O Skal bli gòy à fà dem av igjen :-p

Skrevet

Jo det er nok noe med det :) Skulle ønske jeg kunne fått den energien tilbake :) Solklikk igjen?

Ikke sant.. ;0)

Nope, jeg er inne :0)

Skrevet

Formen sånn de siste to ukene før fødsel var merkelig. Jeg vasket huset høyt og lavt og håndplukket ei smule om det skulle falle på gulvet. Var ekstrem, vaska oppå skaper på soverommet også.... Når kvelden kom datt jeg sammen som en sekk og hadde endel kynnere. Mensenmurring når det var ganske nærme, siste to dager kanskje? To uker før fødsel så blir leppene større. Morsomt ja, men det skjer med mange. Du snakker om stor nese, men hva med leppene?

Siste fødsel da gav jeg beskjed til alle jeg kjente at den 14 da føder jeg. Dette sa jeg fordi jeg våknet med mongolepper den dagen :)

Jeg sto opp sånn ca fire hver morgen (klarte ikke å sove mer) og når gubben og ungene våkna sånn i seks-syv-tida var hele huset nyvaska og bollene sto i ovnen ;-)

På den tida var jeg "rar" altså.....

Gjest Angela26
Skrevet

Husker jeg hadde bare et par sandaler som passet den sommeren jeg ventet nr to - og var ganske så lei av de skoene! Måtte til og med ha dem i et bryllup - jeg gadd ikke å kjøpe nye sko bare til bryllupet :-)

Var forresten toastmaster da, - tre uker før termin :-)

Lykke til med de siste ukene!

Takk for det :-)

Sandaler er greie à ha ja, men de ble litt for smà de ogsà, selv om de var mye mer behagelige à gà i. Men nà er det faktisk blitt kaldere her i sòr ogsà, mye regn og greier, sà nà er sandalene blitt lagt vekk gitt.

Skrevet

Sà gòy à lese!! Hehe :-) Det er ikke alle som nyter svangerskapene slik som deg!

Men du màtte opp 2 str i piercinger?? Hvor hadde du de piercingene da?

Ringer har jeg ikke hatt pà flere mnd :-) Har en del vann i kroppen, pluss flesk! Har gàtt opp 20 kg :-O Skal bli gòy à fà dem av igjen :-p

Byttet piercing i leppa..hihi!

Vel, jeg synes det er viktig å fokusere på det som faktisk skjer med kroppen, et nytt liv blir til! Og det er helt utrolig hvor mye som skal klaffe. Jeg er så stolt av at min kropp kunne klare dette! Så får man heller se litt bort fra små plagene ;0)

Det er snakk om noen mnd, og belønningen man får er verdt alt!

Kom på at kvelden før jeg fødte, begynte jeg bare å gråte...Og jeg klarte ikke slutte..Visste ikke hva jeg gråt for engang, bare gråt! He,he,vittig å tenke på i dag :0)

Skrevet

Jeg sto opp sånn ca fire hver morgen (klarte ikke å sove mer) og når gubben og ungene våkna sånn i seks-syv-tida var hele huset nyvaska og bollene sto i ovnen ;-)

På den tida var jeg "rar" altså.....

Det var en merkelig energi ja. Deilig med nystekte boller på morgenkvisten da! Min man hadde tiltaom jeg hadde gjort noe slikt nå :)

Skrevet

Jeg var kjempelei mot slutten, alt var slitsomt, la på meg 35 kilo og så ut som en strandet hval, følte meg sånn også!

Jeg niventet på tegn på at tign skulle starte for å få det overstått, sov veldig dårlig og var skikkelig sliten.

Men en kveld kjente jeg at jeg fant roen, kynnerne avtok litt og presset nede i magen ble mindre, jeg husket jeg gledet meg til å legge meg å endelig få sove. Det var så deilig å kjenne akkurat på det, men da jeg reiste meg opp for å gå å legge meg gikk vannet, og kynnerne kom for fullt, men det var selvfølgelig veer da...

Jeg var så skuffet, stygt å si det, men jeg ville så gjerne sove, jeg tryglet legen på legevakta om å få sove hjemme bare den ene natta, men det var ingen nåde.

Jeg kjenner enda på den deilige følelsen når jeg fikk den roen i kroppen før det satte igang, jeg visste jo ikke at det bare var en "time-out" før den store styrkeprøven da...

Lykke til med innspurten forresten : )

AneM1365380603
Skrevet

Formen sånn de siste to ukene før fødsel var merkelig. Jeg vasket huset høyt og lavt og håndplukket ei smule om det skulle falle på gulvet. Var ekstrem, vaska oppå skaper på soverommet også.... Når kvelden kom datt jeg sammen som en sekk og hadde endel kynnere. Mensenmurring når det var ganske nærme, siste to dager kanskje? To uker før fødsel så blir leppene større. Morsomt ja, men det skjer med mange. Du snakker om stor nese, men hva med leppene?

Siste fødsel da gav jeg beskjed til alle jeg kjente at den 14 da føder jeg. Dette sa jeg fordi jeg våknet med mongolepper den dagen :)

Synes jeg husker du nevnte de megastore leppene dine en gang før, og at noen var i tvil om hvilke lepper du mente ;o)

Gjest Angela26
Skrevet

Da jeg venta den første gikk slimproppen før jeg hadde fått rier. Så begynte jeg å få maserier. De var såpass vonde at jeg ikke fikk sove. Etter kanskje 3 dager startet fødselen, og da var jeg allerede utslitt. Jeg fikk også overnattingsgjester med tvillinger på 4 mnd i løpet av disse dagene. De kunne da pellet seg hjem da de så tilstanden min..

Med nr 2 gikk vannet idet jeg slo på tv'n om morgenen for å se åpningsseremonien i OL. Ingen rier, så de ga meg drypp etter 1 døgn. Det fikk fart på sakene.

Med nr 3 kom disse maseriene som varte i flere dager. Jeg nekta drypp i og med at jeg syntes det var ekkelt. Angret på det senere, he he. Pyton fødsel.

Med nr 4 gikk vannet på samme tid som vaskemaskinen slapp vann ut over hele vaskerommet. Jeg hadde noen maserier da jeg ankom føden. Jeg tok i mot drypp, og mindre enn en time etter var bebisen ute. Jeg kan ikke huske smerter fra den fødselen. Jeg husker kun at jeg venta på sterke rier, så plutselig ploppet hun ut. Det var såvidt jordmora rakk å ta henne imot.

Hvordan fødsel hadde du første gang?

''Med nr 4 gikk vannet på samme tid som vaskemaskinen slapp vann ut over hele vaskerommet. ''

*Humrer* :-D

Maserier er visst forferdelig drygt ja, har jeg hòrt. Det sliter ut en, sà jeg hàper virkelig ikke jeg fàr det....

Min forrige fòdsel gikk veldig fint. Hadde en del kynnere i forkant ogsà den gang, og sà fikk jeg murringer i ryggen som bare ble sterkere og sterkere. Sâ gikk slimproppen, og riene tiltok i styrke. Sà gikk vannet, og riene ble utrolig intense. Men plutselig kom pressriene som hiva pà meg, og jenta mi ploppet ut fòr jeg fikk sukket fra meg... Det gikk veldig fort altsà! Aktiv fòdsel varte i 3 timer bare.

Gjest Angela26
Skrevet

Er det lenge til bebisen skal komme?

Mellom 2 og 4 uker :-) Har to terminer jeg skjònner du, men forholder meg egentlig til den om 4 uker.

Skrevet

Det var en merkelig energi ja. Deilig med nystekte boller på morgenkvisten da! Min man hadde tiltaom jeg hadde gjort noe slikt nå :)

Når man er gravid har man lov å være litt "gal" ;-)

AneM1365380603
Skrevet

''Med nr 4 gikk vannet på samme tid som vaskemaskinen slapp vann ut over hele vaskerommet. ''

*Humrer* :-D

Maserier er visst forferdelig drygt ja, har jeg hòrt. Det sliter ut en, sà jeg hàper virkelig ikke jeg fàr det....

Min forrige fòdsel gikk veldig fint. Hadde en del kynnere i forkant ogsà den gang, og sà fikk jeg murringer i ryggen som bare ble sterkere og sterkere. Sâ gikk slimproppen, og riene tiltok i styrke. Sà gikk vannet, og riene ble utrolig intense. Men plutselig kom pressriene som hiva pà meg, og jenta mi ploppet ut fòr jeg fikk sukket fra meg... Det gikk veldig fort altsà! Aktiv fòdsel varte i 3 timer bare.

Den nye vaskemaskinen vår ble kjøpt samme dag som minstepia kom til verden :)

En fødsel på 3 timer er ikke lenge! Du får håpe på en så kort fødsel denne gangen også. Det er så mange år siden nå at det sikkert ligger langt bak i minnet. Det er helt fantastisk å få det nyfødte nurket lagt oppå seg :o) Nr 3 var rolig helt til jeg susset henne, da begynte hun å gråte. Da begynte nesten jeg også å gråte, for hun var jo bare så nydelig :)

Skrevet

Synes jeg husker du nevnte de megastore leppene dine en gang før, og at noen var i tvil om hvilke lepper du mente ;o)

*huff* ja stemmer at jeg har snakket om dem før. Må alltid få sagt noe feil "mongo"-lepper liksom *lol*

Skrevet

Jeg var i bedre form helt på slutten av svangerskapene mine enn resten. ;) Begge gangene var bekkenløsninga bedre helt mot slutten.

Med Datra hadde jeg fryktelig mye kynnere det siste trimesteret, men jeg husker at jeg var ute og måkte snø på pur faen ei uke før fødselen fordi eksen min ikke gadd. Dæven, ikke rart han er en eks, når jeg tenker etter.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg var kjempelei mot slutten, alt var slitsomt, la på meg 35 kilo og så ut som en strandet hval, følte meg sånn også!

Jeg niventet på tegn på at tign skulle starte for å få det overstått, sov veldig dårlig og var skikkelig sliten.

Men en kveld kjente jeg at jeg fant roen, kynnerne avtok litt og presset nede i magen ble mindre, jeg husket jeg gledet meg til å legge meg å endelig få sove. Det var så deilig å kjenne akkurat på det, men da jeg reiste meg opp for å gå å legge meg gikk vannet, og kynnerne kom for fullt, men det var selvfølgelig veer da...

Jeg var så skuffet, stygt å si det, men jeg ville så gjerne sove, jeg tryglet legen på legevakta om å få sove hjemme bare den ene natta, men det var ingen nåde.

Jeg kjenner enda på den deilige følelsen når jeg fikk den roen i kroppen før det satte igang, jeg visste jo ikke at det bare var en "time-out" før den store styrkeprøven da...

Lykke til med innspurten forresten : )

Jeg skjònner deg veldig, veldig godt at du ble sliten og lei pà slutten! Jeg har lagt pà meg "bare" 20 kg, og fòler meg som en hval, sà kan tenke meg at 35 kg er utrolig tungt à baere pà! Og sòvn er jo alfa og omega den siste tiden fòr babyen kommer, man trenger sà absolutt noe à gà pà!

Skrevet

Når man er gravid har man lov å være litt "gal" ;-)

Jah, det var greit når man hadde noe å legge skylden på hehe

AneM1365380603
Skrevet

*huff* ja stemmer at jeg har snakket om dem før. Må alltid få sagt noe feil "mongo"-lepper liksom *lol*

Jeg la ikke merke til at du skreiv noe galt, ikke før du korrigerte deg selv. Da lo jeg sånn at mannen min spurte hva jeg lo av ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg var i bedre form helt på slutten av svangerskapene mine enn resten. ;) Begge gangene var bekkenløsninga bedre helt mot slutten.

Med Datra hadde jeg fryktelig mye kynnere det siste trimesteret, men jeg husker at jeg var ute og måkte snø på pur faen ei uke før fødselen fordi eksen min ikke gadd. Dæven, ikke rart han er en eks, når jeg tenker etter.

Da hadde jeg nok klikka i alle vinkler tror jeg, om mannen min hadde vaert sà jaevlig... :-/

Husker jeg makket snò da jeg var hòygravid med dattera mi, men det var for à fà i gang fòdselen, uten at det hjalp, bortsett fra à fà enda vondere rygg da!

Skrevet

Jeg la ikke merke til at du skreiv noe galt, ikke før du korrigerte deg selv. Da lo jeg sånn at mannen min spurte hva jeg lo av ;)

Har ledd altså såå her jeg sitter jeg også. At det går an!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...