Gå til innhold

Damer, hvordan var formen deres like fòr fòdsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

Formen sånn de siste to ukene før fødsel var merkelig. Jeg vasket huset høyt og lavt og håndplukket ei smule om det skulle falle på gulvet. Var ekstrem, vaska oppå skaper på soverommet også.... Når kvelden kom datt jeg sammen som en sekk og hadde endel kynnere. Mensenmurring når det var ganske nærme, siste to dager kanskje? To uker før fødsel så blir leppene større. Morsomt ja, men det skjer med mange. Du snakker om stor nese, men hva med leppene?

Siste fødsel da gav jeg beskjed til alle jeg kjente at den 14 da føder jeg. Dette sa jeg fordi jeg våknet med mongolepper den dagen :)

Leppene mine er som de pleier à vaere, men nesen er som en stor potet... :-/ De snakker jo om fòdeansikt, og da er det vel nesen og leppene som hovner opp? :-)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• pekkaline

10

• mariaflyfly

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da hadde jeg nok klikka i alle vinkler tror jeg, om mannen min hadde vaert sà jaevlig... :-/

Husker jeg makket snò da jeg var hòygravid med dattera mi, men det var for à fà i gang fòdselen, uten at det hjalp, bortsett fra à fà enda vondere rygg da!

''uten at det hjalp, bortsett fra à fà enda vondere rygg da!

''

Hehe, very clever. ;) Det var vel det eneste jeg oppnådde med snømåkinga også. Også tenkte jeg at jeg håpet at naboene fikk med seg hvem av oss som var ute og måkte, slik at de kunne få med seg hvilket stort nek han var ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg sto opp sånn ca fire hver morgen (klarte ikke å sove mer) og når gubben og ungene våkna sånn i seks-syv-tida var hele huset nyvaska og bollene sto i ovnen ;-)

På den tida var jeg "rar" altså.....

Hehe! Skikkelig energibombe altsà! Herlig à vàkne opp til reinvaska hus og nystekte boller tenker jeg :-)

Jeg har noen dager der jeg flyr hòyt og lavt, og sover mye lettere om natta merker jeg. Kanskje enda et tegn? :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg var i bedre form helt på slutten av svangerskapene mine enn resten. ;) Begge gangene var bekkenløsninga bedre helt mot slutten.

Med Datra hadde jeg fryktelig mye kynnere det siste trimesteret, men jeg husker at jeg var ute og måkte snø på pur faen ei uke før fødselen fordi eksen min ikke gadd. Dæven, ikke rart han er en eks, når jeg tenker etter.

Eksen min slappet av med gjester mens jeg laget mat til hele gjengen. Da gjestene dro hjem kjørte han på besøk. Han måtte snu omtrent idet han kom fram, for jeg ble innlagt rett etter.

Og gjestene hadde overnattet selv om de så jeg var like før fødsel. Det hadde ikke vært i dag at jeg ikke ga beskjed altså ;-(

Skrevet

Leppene mine er som de pleier à vaere, men nesen er som en stor potet... :-/ De snakker jo om fòdeansikt, og da er det vel nesen og leppene som hovner opp? :-)

Fødeansikt ja, det høres riktig ut :) Tror du selv at du får før tiden? Føler på meg at du tenker det kan skje nårsomhelst. Stemte legens og ultralydens terminer overens?

Skrevet

Eksen min slappet av med gjester mens jeg laget mat til hele gjengen. Da gjestene dro hjem kjørte han på besøk. Han måtte snu omtrent idet han kom fram, for jeg ble innlagt rett etter.

Og gjestene hadde overnattet selv om de så jeg var like før fødsel. Det hadde ikke vært i dag at jeg ikke ga beskjed altså ;-(

Hehe, ikke rart han også er en eks. ;)

AneM1365380603
Skrevet

Hehe, ikke rart han også er en eks. ;)

Han irriterte meg sånn under fødselen at jeg til slutt så meg nødt til å kaste han ut. Det var han som var i fokus, slik som under de få svangerskapskontrollene han var med på.

Skrevet

Hehe! Skikkelig energibombe altsà! Herlig à vàkne opp til reinvaska hus og nystekte boller tenker jeg :-)

Jeg har noen dager der jeg flyr hòyt og lavt, og sover mye lettere om natta merker jeg. Kanskje enda et tegn? :-)

Du nærmer deg jo fødsel uansett da ;-P

Jeg følte meg iallefall veldig energisk på slutten. Dessuten ble det roligere i magen og jeg hadde mindre kynnere enn før. På den tiden føltes det nesten som om babyen hadde tenkt å bli der inne for alltid ;-)

Jeg mener også å huske at jeg hadde endel press nedover og at det kunne stikke i nerver i underlivet og i lysken.

Gjest Angela26
Skrevet

Byttet piercing i leppa..hihi!

Vel, jeg synes det er viktig å fokusere på det som faktisk skjer med kroppen, et nytt liv blir til! Og det er helt utrolig hvor mye som skal klaffe. Jeg er så stolt av at min kropp kunne klare dette! Så får man heller se litt bort fra små plagene ;0)

Det er snakk om noen mnd, og belønningen man får er verdt alt!

Kom på at kvelden før jeg fødte, begynte jeg bare å gråte...Og jeg klarte ikke slutte..Visste ikke hva jeg gråt for engang, bare gråt! He,he,vittig å tenke på i dag :0)

Gràte gjòr jeg nesten hver dag jeg, er ikke helt pà nett, sà det skal ingenting for à vippe meg av pinnen. Enten fordi jeg blir ròrt av noe, eller fordi jeg er sint, eller hormonell, eller trist... Det skal ikke sà mye til :-)

Skrevet

Gràte gjòr jeg nesten hver dag jeg, er ikke helt pà nett, sà det skal ingenting for à vippe meg av pinnen. Enten fordi jeg blir ròrt av noe, eller fordi jeg er sint, eller hormonell, eller trist... Det skal ikke sà mye til :-)

Ganske så normalt ;0)

Lykke til videre, og håper alt går fint for deg!

Skrevet

Han irriterte meg sånn under fødselen at jeg til slutt så meg nødt til å kaste han ut. Det var han som var i fokus, slik som under de få svangerskapskontrollene han var med på.

Hehe, skikkelig sjarmtroll han der. :)

Gjest Angela26
Skrevet

Fødeansikt ja, det høres riktig ut :) Tror du selv at du får før tiden? Føler på meg at du tenker det kan skje nårsomhelst. Stemte legens og ultralydens terminer overens?

Legen min gàr utifra min menstermin, men UL i uke 17 viste et foster som er 2 uker stòrre enn det vi trodde.Slik har det vaert hele veien, at han ligger 2 uker foran. ( Her fàr vi UL ved hver kontroll)

Jeg tror jeg fàr snart ja, synes jeg merker det pà humòret mitt og kroppen... Men pròver à fokusere pà menstermin, sà slipper jeg à gà utàlmodig for lenge :-) I sàfall har jeg 4 uker igjen!

AneM1365380603
Skrevet

Hehe, skikkelig sjarmtroll han der. :)

''Hehe, skikkelig sjarmtroll han der. :)''

Slik ekser ofte er ;)

Skrevet

Legen min gàr utifra min menstermin, men UL i uke 17 viste et foster som er 2 uker stòrre enn det vi trodde.Slik har det vaert hele veien, at han ligger 2 uker foran. ( Her fàr vi UL ved hver kontroll)

Jeg tror jeg fàr snart ja, synes jeg merker det pà humòret mitt og kroppen... Men pròver à fokusere pà menstermin, sà slipper jeg à gà utàlmodig for lenge :-) I sàfall har jeg 4 uker igjen!

Lykke til videre, tenk så deilig det blir å få bittebånet ut :) Tenker storesøster også er temmelig klar for et søsken nå :)

Gjest Angela26
Skrevet

Du nærmer deg jo fødsel uansett da ;-P

Jeg følte meg iallefall veldig energisk på slutten. Dessuten ble det roligere i magen og jeg hadde mindre kynnere enn før. På den tiden føltes det nesten som om babyen hadde tenkt å bli der inne for alltid ;-)

Jeg mener også å huske at jeg hadde endel press nedover og at det kunne stikke i nerver i underlivet og i lysken.

Jeg merker stòt i underlivet titt og ofte, nesten som om noen stikker med en kniv inni der.... Det er ikke behagelig :-)

Jo, jeg naermer meg fòdsel, men jeg blir smàgal av à gà sànn à vente! Hehe :-) Fòlger jeg menstermin har jeg 4 uker igjen, men kan gà pà overtid, og da vil fòdselen starte om 6 uker!! Det er ogsà normalt à fode 14 dager fòr, sà.....!!

Fòlger jeg UL termin har jeg 2 uker igjen, (litt mer), eller jeg kan fòde NÀ......

Men baby kommer nàr han er klar, sà jeg fàr bare smòre meg med tàlmodighet (som jeg ikke har), og i mens sà leter jeg etter tegn............ :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Lykke til videre, tenk så deilig det blir å få bittebånet ut :) Tenker storesøster også er temmelig klar for et søsken nå :)

Takk :-) Ja, hun er veldig spent pà lillebror! Jeg tror hun blir en aller tiders storesòster, ogsà er hun jo sà stor nà at hun kan hjelpe meg med stell og diverse. Gleder meg veldig til à se hvordan hun blir mot han :-)

Skrevet

Jeg merker stòt i underlivet titt og ofte, nesten som om noen stikker med en kniv inni der.... Det er ikke behagelig :-)

Jo, jeg naermer meg fòdsel, men jeg blir smàgal av à gà sànn à vente! Hehe :-) Fòlger jeg menstermin har jeg 4 uker igjen, men kan gà pà overtid, og da vil fòdselen starte om 6 uker!! Det er ogsà normalt à fode 14 dager fòr, sà.....!!

Fòlger jeg UL termin har jeg 2 uker igjen, (litt mer), eller jeg kan fòde NÀ......

Men baby kommer nàr han er klar, sà jeg fàr bare smòre meg med tàlmodighet (som jeg ikke har), og i mens sà leter jeg etter tegn............ :-)

Åhhrr..Den knivstikkingen husker jeg også...

Det var vondt...

Gjest Angela26
Skrevet

Ganske så normalt ;0)

Lykke til videre, og håper alt går fint for deg!

Takk :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Den nye vaskemaskinen vår ble kjøpt samme dag som minstepia kom til verden :)

En fødsel på 3 timer er ikke lenge! Du får håpe på en så kort fødsel denne gangen også. Det er så mange år siden nå at det sikkert ligger langt bak i minnet. Det er helt fantastisk å få det nyfødte nurket lagt oppå seg :o) Nr 3 var rolig helt til jeg susset henne, da begynte hun å gråte. Da begynte nesten jeg også å gråte, for hun var jo bare så nydelig :)

Da jenta mi ble lagt oppà meg, sà fòlte jeg meg bare.....rar? Hehe.... Jeg hadde fàtt lystgass, sà kanskje det var det som gjorde meg sà utafor, for det var det jeg var, utafor meg selv. Pressriene var sà enormt sterke og alt gikk sà fort. Husker at jeg fòlte at jeg ikke hadde kontroll pà meg selv i det hele tatt... Sà nàr hun plutselig kom ut, sà var jeg kanskje litt i sjokk.

Men jeg tror at det blir annerledes denne gang, jeg hàper det :-) Ogsà vet jeg jo hva jeg gàr til ogsà, i hvertfall sànn cirka!

Gjest Angela26
Skrevet

Åhhrr..Den knivstikkingen husker jeg også...

Det var vondt...

Ja, den er vond... Hadde du det lenge fòr fòdselen startet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...