Gå til innhold

Damer, hvordan var formen deres like fòr fòdsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker stòt i underlivet titt og ofte, nesten som om noen stikker med en kniv inni der.... Det er ikke behagelig :-)

Jo, jeg naermer meg fòdsel, men jeg blir smàgal av à gà sànn à vente! Hehe :-) Fòlger jeg menstermin har jeg 4 uker igjen, men kan gà pà overtid, og da vil fòdselen starte om 6 uker!! Det er ogsà normalt à fode 14 dager fòr, sà.....!!

Fòlger jeg UL termin har jeg 2 uker igjen, (litt mer), eller jeg kan fòde NÀ......

Men baby kommer nàr han er klar, sà jeg fàr bare smòre meg med tàlmodighet (som jeg ikke har), og i mens sà leter jeg etter tegn............ :-)

Den knivfølelsen husker jeg godt, ja :)

Første gang fødte jeg 11 dager før termin, så du kan tenke deg jeg ble gal når jeg ikke fødte før tre dager over termin med andremann ;) Håper du slipper å vente så mye lenger nå :)

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• pekkaline

10

• mariaflyfly

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjempedeilig å gå gravid.

Hadde det ikke vært for at det koster av både energi og penger, kunne jeg hatt dusinet fullt med unger og gjerne enda fler. :-) men det krever.

Aller best likte jeg de siste månedene av svangerskapene, fødslen og de førrste månedene rett etter.

Var i fin form under begge svangerskapene. Dro til fjells tre uker før termin med første jente. Rant akebrett og lekte meg i badeland. Ble "mobbet" fordi de bare så en stor mage komme ned vannrutsjebanen. :-)

Fløy hangglider og rant slalom da jeg gikk gravid med nummer to.

Var også trener i judo da jeg gikk gravid begge gangene. Sluttet som trener i judo da ungene løp forterer enn meg under oppvarmingen. Ca en måned før termin.

Ved første fødsel brukte jeg totalt fire timer fra første vee, til jenta var ute. Med nummer to brukte jeg seks. Hun var en kjempebaby og kom med hodet litt på skakke, så jeg lå lenge med pressrier. Men var i fin form etter begge fødslene.

Hadde litt halsbrann og noe kramper om nettene. Nummer to var som sagt stor, så det var av og til slitsomt å sitte rett opp og ned. Gjorde fryktelig vondt i ribbena da.

Ingen av dem festet seg før fødslen og vannet måtte tas begge ganger.

Men tross alt to vidunderlige opplevelser. Både det å bære frem, føde og tiden i ettertid. :-)

Skrevet

Jeg fikk også større nese. Snodig. Man blir så forandra når nesen plutselig blir stor:)

Lykke til videre:)

Gjest Angela26
Skrevet

Den knivfølelsen husker jeg godt, ja :)

Første gang fødte jeg 11 dager før termin, så du kan tenke deg jeg ble gal når jeg ikke fødte før tre dager over termin med andremann ;) Håper du slipper å vente så mye lenger nå :)

Ja da er det ikke rart du stod opp kl.4 og vaska hus og bakte boller! :-D

Jeg fòdte 1 dag fòr termin sist, sà jeg belager meg pà à vente til november fòr denne kommer ut, selv om det ikke er lett nàr jeg har 2 terminer à forholde meg til, med 14 dagers mellomrom :-( Hàper jeg slipper overtid da.....

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg fikk også større nese. Snodig. Man blir så forandra når nesen plutselig blir stor:)

Lykke til videre:)

Takk :-)

Hvor lenge fòr fòdselen din startet, ble nesen din stòrre? :-)

Skrevet

Jeg merket ingenting, vasket huset samme dag. Hadde bekkenløsning de siste par månedene, ellers tipp topp form. Lite kynnere, lite plager.

Vasket trapp om dagen før det skjedde, fikk ikke sove den kvelden og rett før ett gikk vannet, 2 uker før tiden...

Skrevet

Takk :-)

Hvor lenge fòr fòdselen din startet, ble nesen din stòrre? :-)

Ganske tidlig. Han ble født i uke 32-33, så jeg rakk ikke å bli overstadig gravid. Nesen ble likevel markant større, men det gikk tilbake til normal størrelse ganske raskt;)

Gjest Angela26
Skrevet

Hadde det ikke vært for at det koster av både energi og penger, kunne jeg hatt dusinet fullt med unger og gjerne enda fler. :-) men det krever.

Aller best likte jeg de siste månedene av svangerskapene, fødslen og de førrste månedene rett etter.

Var i fin form under begge svangerskapene. Dro til fjells tre uker før termin med første jente. Rant akebrett og lekte meg i badeland. Ble "mobbet" fordi de bare så en stor mage komme ned vannrutsjebanen. :-)

Var også trener i judo da jeg gikk gravid begge gangene. Sluttet som trener i judo da ungene løp forterer enn meg under oppvarmingen. Ca en måned før termin.

Ved første fødsel brukte jeg totalt fire timer fra første vee, til jenta var ute. Med nummer to brukte jeg seks. Hun var en kjempebaby og kom med hodet litt på skakke, så jeg lå lenge med pressrier. Men var i fin form etter begge fødslene.

Hadde litt halsbrann og noe kramper om nettene. Nummer to var som sagt stor, så det var av og til slitsomt å sitte rett opp og ned. Gjorde fryktelig vondt i ribbena da.

Men tross alt to vidunderlige opplevelser. Både det å bære frem, føde og tiden i ettertid. :-)

Jòss! Det mà jeg sannelig si! :-) Jeg kan _ikke_ si at jeg har vaert sà sporty i mine svangerskap, hehe :-)

Ogsà hanggliding da! Du er tòff!

Gjest Angela26
Skrevet

Ganske tidlig. Han ble født i uke 32-33, så jeg rakk ikke å bli overstadig gravid. Nesen ble likevel markant større, men det gikk tilbake til normal størrelse ganske raskt;)

De sier jo at det er et hormon babyer skiller ut, som gjòr at man kommer i fòdsel, (men ogsà andre faktorer selvfòlgelig.) Kanskje er det det samme hormonet som gjòr at nesen bli stòrre ogsà? :-)

Gikk det bra med han da?

Skrevet

Ja, den er vond... Hadde du det lenge fòr fòdselen startet?

Jeg tror jeg hadde det helt fra begynnelsen til slutten...

Altså, ikke hele tiden, men med jevne mellomrom...

Så kom det vel oftere mot slutten.

Uff, det der kunne nesten få meg til å falle helt sammen..Det var grusomt! Heldigvis varte det ikke lenge om gangen :0)

Skrevet

De sier jo at det er et hormon babyer skiller ut, som gjòr at man kommer i fòdsel, (men ogsà andre faktorer selvfòlgelig.) Kanskje er det det samme hormonet som gjòr at nesen bli stòrre ogsà? :-)

Gikk det bra med han da?

Jada, han er fem år og verdens søteste, klokeste og snilleste.

Kan jeg få lov til å plage deg med dagens replikk fra sønn? Hehe.

Jeg er en ubrukelig sjåfør, og plundret som vanlig med å få lukeparkert utenfor barnehagen. Sønn sitter med en lett bekymret rynke i panna og ser litt letta ut når jeg får vridd bilen inn mellom to andre. Så kommer det: Du mam, du ER virkelig dårlig til å parkere, du! Og så får han dårlig samvittighet: ..Men det er veldig god til å være mamma, asså!

*smelt*;)

Skrevet

Steinstokk gal...

;0)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er en ubrukelig sjåfør, og plundret som vanlig med å få lukeparkert utenfor barnehagen. Sønn sitter med en lett bekymret rynke i panna og ser litt letta ut når jeg får vridd bilen inn mellom to andre. Så kommer det: Du mam, du ER virkelig dårlig til å parkere, du! Og så får han dårlig samvittighet: ..Men det er veldig god til å være mamma, asså!

*smelt*;)

Sà sòt han er :-) Slikt varmer langt inni hjerterota :-)

Godt at han er frisk og rask :-) De blir jo som regel det, selv om de er fòdt sà tidlig. Takk og lov for de hjelpemidlene og legene som finnes!

Skrevet

Sà sòt han er :-) Slikt varmer langt inni hjerterota :-)

Godt at han er frisk og rask :-) De blir jo som regel det, selv om de er fòdt sà tidlig. Takk og lov for de hjelpemidlene og legene som finnes!

Ja, virkelig. De skulle vært forgyldt de som jobber på prematuravdelinger. Ikke bare gjør de alt de kan for de små knøttebarna, men de tar seg av oss fortvilte og vettskremte foreldre også. Jeg har aldri noen gang møtt så mange fine mennesker på én gang som på den avdelinga:)

Skrevet

Steinstokk gal...

;0)

Alltid. :-)

Meg det, vet du. :-)

Skrevet

Jòss! Det mà jeg sannelig si! :-) Jeg kan _ikke_ si at jeg har vaert sà sporty i mine svangerskap, hehe :-)

Ogsà hanggliding da! Du er tòff!

Så lenge formen var bra, gjorde jeg bare de vanlige tingene jeg eller gjør. :-)

Skrevet

Alltid. :-)

Meg det, vet du. :-)

*rister på hodet*

;0)

Skrevet

Tenkte jeg skulle si at dersom nesen har blitt større, så er det tegn på at det blir en gutt! Men leste nedover her at dette var noe du visste fra før :)

Har i hvert fall stemt med alle de jeg kjenner som har fått større nese... ;)

Skrevet

Med førstemann var jeg i fin form før fødselen. Dagen før (en lørdag) fikk jeg voldsomme magesmerter når jeg var ute og handlet. Klarte å komme meg til bilen og satt der til det gikk over. Så var jeg like fin. Aner til dags dato ikke hva det var for noe.

Søndagen var jeg i fin form. Hadde besøk.

Ved midnatt natt til mandag gikk vannet. Jeg var i uke 36.

Med nr. 2 var jeg i kjempeform. Stor og tung, ja, men i fin form.

Kl. 09 på morgenen kom den første ria kastende på meg. Det var ikke vanskelig å skjønne at det var ei rie og ikke noen kynner :) Husker jeg sa til eldstemann, som da var 14 mnd, at mor nok måtte på sykehuset en tur i dag :)

Dette var i uke 35.

Med nr. 3 var jeg veldig sliten de siste ukene. Jeg var gedigen og full av vann i kroppen.

På bursdagen til oldemor (4. oktober) satt jeg nesten bare i en stol med bena høyt. Det var et veddemål om jeg kom til å føde den dagen eller innen 2 dager.

Jeg fødte 9. oktober :) i uke 37.

Lykke til, Angela 26. Det blir spennende å høre hvordan det går med deg videre :)

Skrevet

*smelt*;)

Åh, herlig da!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...