Gå til innhold

Damer, hvordan var formen deres like fòr fòdsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann gikk det gradvis, jeg følte det skjedde mye med kroppen. Slimpropp, murringer, følte meg helt fullstendig klar (fikk følelsen av å være klar 6 dager over termin eller noe, fødselen startet 2 dager etter). Ordnet og styra MASSE hjemme, klarte ikke å la babyklærne ligge uten å styre, senga ble redd opp mange ganger, osv. ;)

Med andremann skjedde ingen av disse tingene, vannet bare gikk midt på natten, natten etter termindagen. Mulig jeg hadde styra litt først, men det var ikke like indre-styrt som første gang, følte jeg.

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• pekkaline

10

• mariaflyfly

4

• tonie

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke bra for meg
Skrevet

Jeg klarte ikke å gå uten støtte de siste ukene før fødselen. Var veldig plaget med bekkenløsning hele tiden. I tillegg gikk jeg 14 dager over termin og det hele gikk nesten galt under fødsel og påfølgende komplikasjoner i uken etter. Men jeg lever i dag og har ikke fått flere barn.

Alle som har lite plager under et svangerskap og greie fødsler vet ikke hvor heldige dere er!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg klarte ikke å gå uten støtte de siste ukene før fødselen. Var veldig plaget med bekkenløsning hele tiden. I tillegg gikk jeg 14 dager over termin og det hele gikk nesten galt under fødsel og påfølgende komplikasjoner i uken etter. Men jeg lever i dag og har ikke fått flere barn.

Alle som har lite plager under et svangerskap og greie fødsler vet ikke hvor heldige dere er!

"Alle som har lite plager under et svangerskap og greie fødsler vet ikke hvor heldige dere er!"

Denne var da veldig bastant?

Jeg tror mange kvinner faktisk _vet_ at de har vært heldige med sine svangerskap og fødsler.

Personlig hadde jeg mest hørt om komplikasjoner, vondter og fæle fødsler før jeg selv gikk gjennom det. Så hele greia var stor positiv overraskelse for meg.

;-)

Gjest mandolina
Skrevet

"Alle som har lite plager under et svangerskap og greie fødsler vet ikke hvor heldige dere er!"

Denne var da veldig bastant?

Jeg tror mange kvinner faktisk _vet_ at de har vært heldige med sine svangerskap og fødsler.

Personlig hadde jeg mest hørt om komplikasjoner, vondter og fæle fødsler før jeg selv gikk gjennom det. Så hele greia var stor positiv overraskelse for meg.

;-)

Da er du jo en av dem, som ikke vet hvor heldig du er. Innlegget ditt understreker bare poenget.

Hilsen

Skrevet

Nå får jeg følelsen av å ha vært borte lenge. Jeg husker du skrev at du tenkte på/hadde lyst på en baby, men du virket litt usikker? Eller er jeg fullstendig på jordet?

Gratulerer så mye med graviditeten, litt sent, kanskje.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Da er du jo en av dem, som ikke vet hvor heldig du er. Innlegget ditt understreker bare poenget.

Hilsen

"Da er du jo en av dem, som ikke vet hvor heldig du er"

Den var bra arrogant.Hva vet du om hva jeg vet og ikke vet?

Mitt poeng med innlegget var at jeg VET hvor heldig jeg var. Hadde kun hørt fæle historier- og opplevde det motsatte. Jeg ERFARTE at jeg var heldig.

Skrevet

Jada, han er fem år og verdens søteste, klokeste og snilleste.

Kan jeg få lov til å plage deg med dagens replikk fra sønn? Hehe.

Jeg er en ubrukelig sjåfør, og plundret som vanlig med å få lukeparkert utenfor barnehagen. Sønn sitter med en lett bekymret rynke i panna og ser litt letta ut når jeg får vridd bilen inn mellom to andre. Så kommer det: Du mam, du ER virkelig dårlig til å parkere, du! Og så får han dårlig samvittighet: ..Men det er veldig god til å være mamma, asså!

*smelt*;)

Herlig! :)

Gjest Elextra
Skrevet

Så vidt jeg husker følte jeg meg tung og sliten, men formen ellers var vel ganske grei. Var litt plaget med bekkenløsning og holdt meg ganske i ro, særlig andre gangen, hvor kreftene måtte spares til å ta meg av toåringen (som ikke ble to før han ble storebror).

Hadde også en del kynnere, og da veene kom lurte jeg lenge på om det bare var kraftige kynnere.

Større nese merket jeg ikke noe til, men var litt hoven i hele ansiktet gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Oi, er du så langt på vei allerede. Jeg synes ikke det er lenge siden du fortalte at du var gravid.... :-)

Jeg var så vidt jeg husker i ganske god form de siste dagene før fødselen. Kynnere hadde jeg i lang tid i forveien, og jeg trodde flere ganger fødselen startet. Da jeg endelig fikk veer hadde jeg veer i nesten et døgn før jeg begynte å tro på at det ikke skulle gå over igjen.

Lykke til med den forestående fødselen!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har vært av disse veldig heldige, superform og lite vektøkning, så jeg kan overhode ikke klage. Litt bekkenløsning mot slutten, men ikke verre enn at jeg fint kunne gjøre de vanlige tingene.

Trimmet fram til fødselene også, men siden mine ble tatt med keisersnitt så har jeg ingen fødselshistorier å komme med.

:-)

Det går utrolig fort med deg, altså, nå er det jo like før. Ønsker deg en super fødsel!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...