Gå til innhold

telenor- fri familie

Anbefalte innlegg

Gjest anonym på dette
Skrevet

Er det noen som vet om man binder seg for en viss periode om man kopler noen til fri familie?

Vi har fått spørsmål om å legge til min sønns kjæreste, men da vil jeg ikke stå til ansvar for hennes regning om det skulle bli slutt mellom dem. Det er noe jeg tviler på at det blir nå men vi vet jo aldri.

Skrevet

Det koster da ikke noe? Ikke er dere ansvarlig for regninga hennes heller, det eneste dere gjør er å gjøre telefonsamtalene mellom dem gratis.

Skrevet

Det koster da ikke noe? Ikke er dere ansvarlig for regninga hennes heller, det eneste dere gjør er å gjøre telefonsamtalene mellom dem gratis.

Men det er jo slik at en får hele regninga, i mitt tilfelle meg. Så her har alle kontantkort uten jeg og minstemann.

Gjest anonym på dette
Skrevet

Fri familie må vel ha felles regning? De ulike mob.nr får spesifisert hva de har brukt mobil på. Alle summene pr fam.medlem er samlet til en felles regning. Hun kommer til å betale sin del til oss. Brudd og manglende betaling er noe jeg helst ikke vil oppleve, derfor lurer jeg på dette med bindingstid. Jeg kan kontake telenor også, men tenkte å spørre her først.

Skrevet

Men det er jo slik at en får hele regninga, i mitt tilfelle meg. Så her har alle kontantkort uten jeg og minstemann.

Det visste jeg ikke. Jeg trodde man registrerte et antall nummere i familienettverket, og så ringte de gratis til hverandre.

Som dere sier det så vil en person få regninga til x-antall andre? Høres underlig ut.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det visste jeg ikke. Jeg trodde man registrerte et antall nummere i familienettverket, og så ringte de gratis til hverandre.

Som dere sier det så vil en person få regninga til x-antall andre? Høres underlig ut.

Vi er flere som har fri familie.

Vi har ikke en felles regning.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Ikke er dere ansvarlig for regninga hennes heller''

Joda. En person står som juridisk ansvarlig for fri familie, og det er denne personen som får regninga og dermed har ansvar for at denne blir betalt. Men det er ingen binding, og blir det slutt kan juridisk ansvarlig melde ut denne kjæresten igjen på dagen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg trodde man registrerte et antall nummere i familienettverket, og så ringte de gratis til hverandre.''

Det fungerer sånn, ja.

''Som dere sier det så vil en person få regninga til x-antall andre? Høres underlig ut.''

En person blir som jeg har nevnt over her juridisk ansvarlig for alle nummer med regning. Kontantkort får en jo ikke regning på, og fordelen med å være med i fri familie da er at man kan ringe de som er innen samme fri familie selv med tomt kontantkort. Og at det ikke koster noe å ringe de andre registrerte ellers heller selvsagt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Be ho skaffe seg abonnement med kontantkort om ho ikke har det allerede, så risikerer du ikke noe. Men det er ellers ingen binding (sida det er det du spør om), og blir det slutt mellom dem kan du jo bare melde henne ut av deres fri familie, utmelding blir ordnet innen 24 timer.

Skrevet

Men slik er det og det er igrunnen ganske sykt.

Skrevet

Vi er flere som har fri familie.

Vi har ikke en felles regning.

Det har ikke vi heller.

Skrevet

Men slik er det og det er igrunnen ganske sykt.

Ja, er jo det, men fungerer greit her. Mannen min er den ansvarlige hos oss. Datter og svigerdatter som er med og ikke bor sammen med oss andre tre får kopi av fakturaen sin (printes ut på Min side) og overfører pengene med en gang så aldri noe problem her.

Skrevet

Ja, er jo det, men fungerer greit her. Mannen min er den ansvarlige hos oss. Datter og svigerdatter som er med og ikke bor sammen med oss andre tre får kopi av fakturaen sin (printes ut på Min side) og overfører pengene med en gang så aldri noe problem her.

Den sjansen hadde ikke jeg tatt. Med dattera mi kanskje, men ikke med exen og ektefelle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...