Gå til innhold

vendela kirsebom

Gjest finnerikkenickname

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan vel ikke være så naiv å tro at en hore hallikfest går ut på å desidert være hore eller hallik for en kveld. For meg høres det ut som en ganske alminnelig nordmanns helgetur på byen. Sammenligningen med program om forherligelse av pedofili er litt drøy vel? (Skal Vendela ha skylden for dette også kanskje, humre)

Jeg synes ikke sammenligningen er drøy. Salg av sex og kropp er et usmakelig festtema, og horebransjen er gjennomsyret av tragiske meneskeskjebner.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• tommeline81

7

• Bookworm

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den er så forskrekkelig lang, den reklamen. Den blir jo aldri ferdig!

Nå skal jeg si deg hva som virkelig irriterer meg. Eksempel: Nylig skulle det arrangeres en hore-og hallikfest på en studentkro. Dette vakte naturlig nok en del reaksjoner. Men vet du hva studentenes talspersoner sa? De som ikke liker det, kan jo bare la være å komme.

Sånn har det blitt. Alt engasjement skal avfeies med dette.

Piss meg i venstre øre.

Jeg er så hjertens enig med deg!

Skrevet

Jeg er så hjertens enig med deg!

Det er godt å høre!

Skrevet

Jeg synes ikke sammenligningen er drøy. Salg av sex og kropp er et usmakelig festtema, og horebransjen er gjennomsyret av tragiske meneskeskjebner.

Jeg tror prostituerte har langt større problemer i livet enn å bli støtt av at noen holder hore og hallik party.

Skrevet

''En grå mus som ser ut som "alle andre".''

Wow!! Ikke bare har du alskens ukeblader som du kan lese i arbeidstida, men du omgir deg med damer som får Vendela til å se helt gjennomsnittlig ut!!

Er du ryddegutt hos Cosmopolitan, kanskje? ;-)

Jeg har sjelden tid til å se i ukeblader i arbeidstida, de bare ligger der for at folk kan bla i dem i lunsj eller ventetid.

Vendela Kirsebom er ikke pen i mine øyne, ferdig med det.

Skrevet

Jeg tror prostituerte har langt større problemer i livet enn å bli støtt av at noen holder hore og hallik party.

''Jeg tror prostituerte har langt større problemer i livet enn å bli støtt av at noen holder hore og hallik party.''

Javisst, helt enig i det. Men med dette resonnementet kunne vi jo også arrangere cellegiftparty, da? Barbere oss på hodet og spy litt? For kreftpasienter har jo langt større problemer i livet enn å bli støtt av litt uskyldig selskapsmoro?

Poenget er at det er smakløst. Og vi kan ikke ha et samfunn der "jeg gjør som jeg vil, alle som ikke liker det kan bare snu seg vekk" er det første og største bud.

Skrevet

''Jeg tror prostituerte har langt større problemer i livet enn å bli støtt av at noen holder hore og hallik party.''

Javisst, helt enig i det. Men med dette resonnementet kunne vi jo også arrangere cellegiftparty, da? Barbere oss på hodet og spy litt? For kreftpasienter har jo langt større problemer i livet enn å bli støtt av litt uskyldig selskapsmoro?

Poenget er at det er smakløst. Og vi kan ikke ha et samfunn der "jeg gjør som jeg vil, alle som ikke liker det kan bare snu seg vekk" er det første og største bud.

Jeg tror bare, at i et samfunn hvor tenåringer og yngre mennesker har tilgang til hva de vil når de vil gjennom medier og internet, er det mere hensiktsmessig å spørre hva sånn et hore hallik-party egentlig går ut på, enn å gjøre seg til dommer og fornekte det med det samme. Det er jo nettopp på den måte vi voksne fremmedgjør oss fra barna våre.

Det blir laget et hav av parodierende filmer om dette temaet, skal de sensureres? Jeg vet ikke, jeg syns bare sammenligning med pedofili og cellegift blir noe på siden av hva det er snakk om her, og jo, ganske usmakelig. Som sagt så går en sånn fest jo sannsynligvis ikke ut på annet enn å kle seg i et kort skjørt for jentene og en hawaii-skjorte for guttene.

Er det bedre å sitte hjemme og syns synd for de prostituerte og ikke gjøre en døyt for dem, enn å gå til en sånn fest, og kanskje ende opp med å reflektere over, hva det egentlig vil si å være "hore"?

Skrevet

Jeg tror bare, at i et samfunn hvor tenåringer og yngre mennesker har tilgang til hva de vil når de vil gjennom medier og internet, er det mere hensiktsmessig å spørre hva sånn et hore hallik-party egentlig går ut på, enn å gjøre seg til dommer og fornekte det med det samme. Det er jo nettopp på den måte vi voksne fremmedgjør oss fra barna våre.

Det blir laget et hav av parodierende filmer om dette temaet, skal de sensureres? Jeg vet ikke, jeg syns bare sammenligning med pedofili og cellegift blir noe på siden av hva det er snakk om her, og jo, ganske usmakelig. Som sagt så går en sånn fest jo sannsynligvis ikke ut på annet enn å kle seg i et kort skjørt for jentene og en hawaii-skjorte for guttene.

Er det bedre å sitte hjemme og syns synd for de prostituerte og ikke gjøre en døyt for dem, enn å gå til en sånn fest, og kanskje ende opp med å reflektere over, hva det egentlig vil si å være "hore"?

''Er det bedre å sitte hjemme og syns synd for de prostituerte og ikke gjøre en døyt for dem, enn å gå til en sånn fest, og kanskje ende opp med å reflektere over, hva det egentlig vil si å være "hore"?''

Neida, det er ikke noe bedre. Det beste er å dra i gang en debatt som kan få disse studentene til selv å innse at det var en usedvanlig usmakelig idé, slik at de avlyser festen eller omarbeider konseptet. Det nest beste, hvis den likevel blir arrangert, er å møte opp utenfor lokalet og demonstrere.

Prostitusjonsbransjen er råtten og farlig. Samfunnsfenomener som har liv på samvittigheten er ikke egnet som selskapslek.

Skrevet

''Er det bedre å sitte hjemme og syns synd for de prostituerte og ikke gjøre en døyt for dem, enn å gå til en sånn fest, og kanskje ende opp med å reflektere over, hva det egentlig vil si å være "hore"?''

Neida, det er ikke noe bedre. Det beste er å dra i gang en debatt som kan få disse studentene til selv å innse at det var en usedvanlig usmakelig idé, slik at de avlyser festen eller omarbeider konseptet. Det nest beste, hvis den likevel blir arrangert, er å møte opp utenfor lokalet og demonstrere.

Prostitusjonsbransjen er råtten og farlig. Samfunnsfenomener som har liv på samvittigheten er ikke egnet som selskapslek.

Hm, ja, jeg har jo det samme syn på prostitusjon som deg, og det tror jeg alle dem som evt skulle til denne festen har også. Hvis ikke må man jo være rimelig avstumpet. Det er bare måten man trer opp på barrikadene på jeg ikke kan være enig med deg i. Holdningsendringer skjer over år, ikke over en enkelt kveld. Men alle kan jo ikke være enige heller. Heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...