Åsemor Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Skal ut å fly, den ene flyturen er vel 8 timer ca. Noen sa jeg burde kjøpe støttestrømper... Men er ikke det bare for gravide og gamlinger da? Jeg er jo rene ungfolen. Eller burde jeg kjøpe? 0 Siter
Gjest God Tur !! Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Støttestrømper er IKKE bare for gravide nei det er for å forebygge blodpropp. Ei venninne var til Thailand for noen år siden, 13 timer i fly. Beina hennes så ut som tømmerstokker i flere uker etter å ha sitti så lenge med beina rett ned. Jeg selv var til Kreta i sommer, på vei ned var beina helt OK, men på vei hjem, litt solbrent og 4 timer i fly .... beina mine så ikke ut, hovna ordentlig opp, måtte til legen å få vanndrivenes da jeg kom hjem, beina var hovne i to uker etter at vi kom hjem. Vi er alle forskjellige. Tror ikke at alle som skal ut på en laaaang flytur har på seg/ har behov for støttestrømper. 0 Siter
Bookworm Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ser på det som hysteri - hvis man ikke er veldig disponert for blodpropp så hadde jeg droppet hele støttestrømpen... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Det blir vel som å sitte i bil i 8 timer - jeg har nå aldri tenkt tanken på å bruke støttestrømper utenom graviditetene under bilkjøring! Jeg reiste med bil i 9 timer søndag og fly + buss + bil i 9 timer i går. Var litt gåen siste timen, men det var i rompa, ikke i beina. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Det blir vel som å sitte i bil i 8 timer - jeg har nå aldri tenkt tanken på å bruke støttestrømper utenom graviditetene under bilkjøring! Jeg reiste med bil i 9 timer søndag og fly + buss + bil i 9 timer i går. Var litt gåen siste timen, men det var i rompa, ikke i beina. Nei, det blir ikke det samme med bil. Tipper det har med trykkforskjellen i høyden å gjøre. Var i syden i sommer, og kom hjem med tømmerstokklegger etter 4 t flytur. Det så snodig ut, og er visstnok ikke særlig sunt heller. Mens bilturer kan vare omså hvor lange uten at jeg merker noe. Så neste gang tar jeg støttestrømper med i bagasjen når jeg skal fly langt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg forbinder det helt klart med gravide og gamlinger ja :-) Jeg har reist mye og sittet mange timer i fly om gangen men har ikke noe problemer med hovne føtter, men dette er nok veldig individuelt Dersom du har lett for å hovne opp så er det jo bare å kjøre på med støttestrømper.. har du på deg bukse så er det jo ingen som ser det 0 Siter
Gjest Anbefalt av legene Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Legene anbefaler støttestrømper for alle som skal på lengre turer.Blir jo mye sitting og bena får mindre sirkulasjon.Fare for blodpropp m.mer Jeg er verken gammel eller gravid men støttestrømpene har kommet godt med:) Det er ihverfall ikke skadelig å bruke dem, heller tvert i mot:) 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Jeg forbinder det helt klart med gravide og gamlinger ja :-) Jeg har reist mye og sittet mange timer i fly om gangen men har ikke noe problemer med hovne føtter, men dette er nok veldig individuelt Dersom du har lett for å hovne opp så er det jo bare å kjøre på med støttestrømper.. har du på deg bukse så er det jo ingen som ser det Var vel heller det at jeg ikke har særlig mye penger og helst vil bruke pengene på shopping der jeg skal på ferie, i stedet for strømper på apoteket, som sikkert ikke er gratis. Har ikke lett for å hovne opp. Var bittelittegranne hoven da jeg var høygravid forrige sommer, men ikke sånn at det ble registrert som ødem hos lege/jordmor. Sååeh... Jeg får heller ta litt tåbøy, noen gåturer til og fra do, knebøy i midtgangen, strekke beina inn mellom setene foran meg så duden foran dør av tåfis, og sånn. 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Legene anbefaler støttestrømper for alle som skal på lengre turer.Blir jo mye sitting og bena får mindre sirkulasjon.Fare for blodpropp m.mer Jeg er verken gammel eller gravid men støttestrømpene har kommet godt med:) Det er ihverfall ikke skadelig å bruke dem, heller tvert i mot:) Men er de ikke dyre, da? 0 Siter
morsan Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Men er de ikke dyre, da? her (link) koster de bare en hundrings (antar man under en flytur kan nøye seg med knestrømper) Jeg mener at de har kosta oppunder 200 kroner for paret på Gardermoen. http://www.stottestromper.no/ 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 her (link) koster de bare en hundrings (antar man under en flytur kan nøye seg med knestrømper) Jeg mener at de har kosta oppunder 200 kroner for paret på Gardermoen. http://www.stottestromper.no/ For seint, reiser i natt. 0 Siter
morsan Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 For seint, reiser i natt. Da får du kjøpt på flyplassen:-) Ihvertfall på OSL 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Skrevet 6. oktober 2008 Da får du kjøpt på flyplassen:-) Ihvertfall på OSL Reiser ikke derfra, men tror ikke jeg gidder. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har reist en hel del, også lengre flyturer, og hovner gjerne litt opp når jeg flyr, men har aldri følt behov for støttestrømper. Kjøpte støttestrømper da jeg skulle fly som gravid, fikk jo nærmest inntrykk av at det var noe man _måtte_ ha. Men tror jeg bare brukte dem én gang, de var jo skrekkelig ubehagelig å ha på, for ikke å snakke om å få på. Under lange flyturer er det viktig å bevege seg underveis. Gå en liten tur i flyet minst annenhver time. Nå har det skjedd at jeg en sjelden gang har sittet og døst i timevis uten at jeg har fått mén av det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.