Gå til innhold

Lat

Gjest Lat og trøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

Hva skal man gjøre på formiddagen når man er uføretrygdet?

Har ingen tiltakslyst heller.

Skrevet

Se på film, lese, skrive på forum eller gå ut å shoppe hvis du er i form til det. Kjenner du ingen du kan gå ut å ta en kaffe med?

Gjest annlovinda
Skrevet

Kanskje prøve å komme seg ut å gå en tur, få litt frisk luft.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

Se på film, lese, skrive på forum eller gå ut å shoppe hvis du er i form til det. Kjenner du ingen du kan gå ut å ta en kaffe med?

Kjenner ingen jeg kan ta en kaffe med,sitter alene hele formiddagen og syns det blir lange dager,i tilegg er jeg overvektig og føler meg misslykka når jeg går ute.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

Kanskje prøve å komme seg ut å gå en tur, få litt frisk luft.

Hadde jeg bare orket det,skjønner ikke vitsen heller med å gå rundt ute alene.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kjøp deg ergometersykkel (så sant du ikker er ufør pga noe som gjør sykling umulig), sett på tven og sykle i vei. Eller ha musikk du liker på ørene.

Jeg går tur når formen tillater det, det gir energi og følelse av at jeg har brukt formiddagen til noe.

Liker du å lese? Jeg sluker bøker, holder meg oppdatert på nyheter, prater med andre på nett (forum).

Det er fort og bare bli sittendes, jeg kommer fort inn i dårlige perioder hvor jeg ikke har lyst til noe. Da må jeg bryte sirkelen og komme meg ut eller sette i gang med noe. Knalltøft, men det gir en god del igjen etterpå.

Skrevet

Hadde jeg bare orket det,skjønner ikke vitsen heller med å gå rundt ute alene.

''skjønner ikke vitsen heller med å gå rundt ute alene.''

Har du prøvd? Jeg har lært meg å sette pris på tiden ute alene. Musikk på ørene som jeg liker. Jeg får sortert hodet mitt. Kjenner på følelsene mine mens jeg går. Lar meg selv tenke de tankene jeg vil. Når jeg da går samtidig får jeg klarlagt hodet mer.

I starten slet jeg med det, men nå setter jeg utrolig stor pris på det. Jeg måtte rett og slett bare hoppe i det, gå alene, gå alene over den dørstokkmila som er ufattelig høy. Gevinsten kom etterhvert. Og ikke minst, kroppen føles bedre etterpå av at jeg rett og slett har brukt den. Etter mine forutsetninger da, vi må alle finne balansen på hva kroppen tåler.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223283907' post='3978502]

Kjøp deg ergometersykkel (så sant du ikker er ufør pga noe som gjør sykling umulig), sett på tven og sykle i vei. Eller ha musikk du liker på ørene.

Jeg går tur når formen tillater det, det gir energi og følelse av at jeg har brukt formiddagen til noe.

Liker du å lese? Jeg sluker bøker, holder meg oppdatert på nyheter, prater med andre på nett (forum).

Det er fort og bare bli sittendes, jeg kommer fort inn i dårlige perioder hvor jeg ikke har lyst til noe. Da må jeg bryte sirkelen og komme meg ut eller sette i gang med noe. Knalltøft, men det gir en god del igjen etterpå.

Takk,ja det blir vel ikke bedre av at jeg sitter i ro hele dagen.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223284102' post='3978503]

''skjønner ikke vitsen heller med å gå rundt ute alene.''

Har du prøvd? Jeg har lært meg å sette pris på tiden ute alene. Musikk på ørene som jeg liker. Jeg får sortert hodet mitt. Kjenner på følelsene mine mens jeg går. Lar meg selv tenke de tankene jeg vil. Når jeg da går samtidig får jeg klarlagt hodet mer.

I starten slet jeg med det, men nå setter jeg utrolig stor pris på det. Jeg måtte rett og slett bare hoppe i det, gå alene, gå alene over den dørstokkmila som er ufattelig høy. Gevinsten kom etterhvert. Og ikke minst, kroppen føles bedre etterpå av at jeg rett og slett har brukt den. Etter mine forutsetninger da, vi må alle finne balansen på hva kroppen tåler.

Får ta meg selv i nakken,vet jo at jeg får det bedre i kroppen hvis jeg går.

Skrevet

Kjenner ingen jeg kan ta en kaffe med,sitter alene hele formiddagen og syns det blir lange dager,i tilegg er jeg overvektig og føler meg misslykka når jeg går ute.

Det er jo da du skal føle deg vellyket når du kommer deg ut å går. Å gå med staver og musikk på øra kan være skikkelig lykkepille.

Anbefaler deg å lete om noen tilbud på dagtid, det er det sikkert.

Skrevet

Får ta meg selv i nakken,vet jo at jeg får det bedre i kroppen hvis jeg går.

Dørstokkmila er høy og fryktelig vanskelig og bestige noen ganger.

Ikke sett så høye mål, sett mål du kan nå. Jeg gikk fra hus til hus jeg. Først var målet det ene huset. Neste gang skulle jeg gå litt lengre til neste. Osv. Og lovet meg selv noe når jeg kom hjem, det kunne være en god kopp kaffe, at jeg skulle lage meg en god salat, en god lang dusj med god dusjsåpe. Egenpleie rett og slett.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

Det er jo da du skal føle deg vellyket når du kommer deg ut å går. Å gå med staver og musikk på øra kan være skikkelig lykkepille.

Anbefaler deg å lete om noen tilbud på dagtid, det er det sikkert.

Det er sant det,må bare komme meg i gang,føler bare at jeg ikke har like mye rett til å gå ute som andre,er nok pga lavt selvbilde.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223284771' post='3978513]

Dørstokkmila er høy og fryktelig vanskelig og bestige noen ganger.

Ikke sett så høye mål, sett mål du kan nå. Jeg gikk fra hus til hus jeg. Først var målet det ene huset. Neste gang skulle jeg gå litt lengre til neste. Osv. Og lovet meg selv noe når jeg kom hjem, det kunne være en god kopp kaffe, at jeg skulle lage meg en god salat, en god lang dusj med god dusjsåpe. Egenpleie rett og slett.

Ja det er vanskelig.

Må bli flinkere til å være litt snill med meg selv også,trenger jo ikke være ubrukelig selv om jeg er uføretrygdet.

Skrevet

Ja det er vanskelig.

Må bli flinkere til å være litt snill med meg selv også,trenger jo ikke være ubrukelig selv om jeg er uføretrygdet.

Du er ikke ubrukelig! Ser du på andre uførtrygdet som ubrukelige?

Men du, har du tenkt på og prøve ergometersykkel? Siden du synes det er vanskelig og komme deg ut? Supert og tråkke på mens du ser tv f.eks. Og det hjelper også på vekta, og du vil ha den ned.

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223285849' post='3978525]

Du er ikke ubrukelig! Ser du på andre uførtrygdet som ubrukelige?

Men du, har du tenkt på og prøve ergometersykkel? Siden du synes det er vanskelig og komme deg ut? Supert og tråkke på mens du ser tv f.eks. Og det hjelper også på vekta, og du vil ha den ned.

Jeg ser ikke på andre uføretrygdede som ubrukelige.

Jeg har en sånn sykkel,har brukt den en gang,får sette den foran tv så blir den kanskje brukt.

Gjest deprimert og?
Skrevet

Du skriver at du er lat, men jeg synes det høres ut som om du er ganske så deprimert jeg. Har du kontakt med legen din?

Gjest Lat og trøtt
Skrevet

Du skriver at du er lat, men jeg synes det høres ut som om du er ganske så deprimert jeg. Har du kontakt med legen din?

Det er lenge siden jeg har vært hos legen,tror ikke jeg er deprimert.

Skrevet

Det er sant det,må bare komme meg i gang,føler bare at jeg ikke har like mye rett til å gå ute som andre,er nok pga lavt selvbilde.

Da synes jeg du skal få gjort noe med selvbildet ditt, for det er vist helt på bærtur. Oppsøk lege og få henvisning til psykolog eks.

Kan også sterkt anbefale boka selvfølelse nå.

Skrevet

Jeg ser ikke på andre uføretrygdede som ubrukelige.

Jeg har en sånn sykkel,har brukt den en gang,får sette den foran tv så blir den kanskje brukt.

Nei nettopp, så du er heller ikke ubrukelig :o)

Sett sykkelen foran tven, det er kjedelig og sykle uten tv eller musikk. Sykling har gunstig effekt på vekta også, om det er noe du er opptatt av?

Det er ond sirkel og bare sitte hjemme, så jeg håper du finner noe du kan holde på med, i ditt tempo, og noe som gir deg noe tilbake.

Skrevet

Da får du gjøre som meg. Kjøp Six Feet Under og Soparanos og sett deg foran tven og glan :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...