Gå til innhold

Jeg vet ikke hvordan..

Anbefalte innlegg

Gjest Klarer ikke glemme
Skrevet

Ble kjent med en nabodame like etter at vi begge hadde fått to små jenter. Hun virket veldig koselig til å begynne med, helt til jeg lærte henne bedre å kjenne. Hun har alltid en eller annen snikende kommentar på det jeg foretar meg.

Kort tid etter at vi ble kjent så ble jeg veldig syk mentalt, og i denne perioden var hun ekstremt ille. For det første skulle hun belære meg om hvordan jeg skulle oppdra barnet mitt, hun kunne også si ting til jenta mi for å "ramme meg". En gang når jenta mi var 2 år så sa hun: "Næmmen, hakke mamma'n din lært deg å ta ut smokken før du snakker eller?"

Slike stadige kommentarer når man er syk gjør ikke akkurat at man føler seg særlig bedre.

Jeg har etterhvert forstått det må være hennes måte å hevde seg selv på, for hun har selv en veldig lav selvtillit.

Det merker jeg ved at ingenting jeg har eller gjør blir positivt kommentert.

Kjøper jeg meg nye gardiner så kommer: "Oj, de tiltrekker seg nok mye støv"!

Viser hun meg klærne hun skal ha på julebord er jeg positivt entusiastisk, kommer jeg med mine så er det: "Ehh" og sure blikk.

Etterhvert som jeg ble frisk igjen og klarte å ta igjen for meg så prøver hun aldri å belære meg om barneoppdragelse, hun har ikke like ofte spydige kommentarer heller. Men det hender at hun kommer med et eller annet, det er slik hun er. Men hun klarer ikke å ramme meg like mye som før.

Jeg klarer rett og slett ikke å glemme hvordan hun tråkket på meg når jeg var syk, og jeg syns det er slitsomt å hele tiden måtte vise henne at jeg ikke bryr meg om hva hun sier. Det er ikke meg, jeg orker ikke ha venner som har så lav selvtillit at de prøver å hevde seg over meg. Det er ikke meg!

Grunnen til at jeg føler at jeg ikke kommer meg unna henne er at våre små jenter er bestevenner, så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

Noen råd?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du er ikke nødt til å være "venninne" med henne fordi døtrene deres er bestevenninner. Du kan selv velge å bare ha noe med henne å gjøre når dere skal diskutere ting jentene skal gjøre sammen, det vil sikkert være det beste for deg.

Lykke til! :-)

Skrevet

Du unngår å ha noe med henne å gjøre, selv om barna leker sammen. Ha minst mulig med henne å gjøre, sånne idioter trenger du ikke å ta hensyn til i det hele tatt. Er hun motbydelig i kjeften så tar du igjen med samme mynt, det er det eneste som hjelper.

Grunnen til at hun er slik hun er, er fordi hun vet at hun har taket på deg og det skal du vise med all klarhet at hun ikke har. Hun utnytter at du har vært syk.

Rett ryggen og drit i hele kjærringa og vis at du har tæl.

Gjest Klarer ikke glemme
Skrevet

Du er ikke nødt til å være "venninne" med henne fordi døtrene deres er bestevenninner. Du kan selv velge å bare ha noe med henne å gjøre når dere skal diskutere ting jentene skal gjøre sammen, det vil sikkert være det beste for deg.

Lykke til! :-)

Hvis vi hadde hatt det slik fra starten av så hadde det vært lett, men føler at vi allerede er inne på venninnestadiet forlengst. Det går perioder hvor vi ikke har kontakt og da føler jeg meg mye bedre.

Gjest Klarer ikke glemme
Skrevet

Du unngår å ha noe med henne å gjøre, selv om barna leker sammen. Ha minst mulig med henne å gjøre, sånne idioter trenger du ikke å ta hensyn til i det hele tatt. Er hun motbydelig i kjeften så tar du igjen med samme mynt, det er det eneste som hjelper.

Grunnen til at hun er slik hun er, er fordi hun vet at hun har taket på deg og det skal du vise med all klarhet at hun ikke har. Hun utnytter at du har vært syk.

Rett ryggen og drit i hele kjærringa og vis at du har tæl.

Problemet med å "ta igjen" med henne er at jeg føler at det ikke er helt meg. Jeg får helt vondt av det, og føler jeg må tenke det hun gjør og prøve å komme henne i forkjøpet så jeg har et motsvar.

Hun har ikke like taket på meg som før, men hun prøver seg innimellom. Og jeg irriterer meg over det.

Skrevet

Problemet med å "ta igjen" med henne er at jeg føler at det ikke er helt meg. Jeg får helt vondt av det, og føler jeg må tenke det hun gjør og prøve å komme henne i forkjøpet så jeg har et motsvar.

Hun har ikke like taket på meg som før, men hun prøver seg innimellom. Og jeg irriterer meg over det.

Det er akkurat fordi det ikke er helt deg å ta igjen at hun er slik mot deg, hun vet dette utmerket godt og utnytter det. Så du har ikke annet å gjøre enn å ta igjen, så hun skjønner at du ikke lar deg pille på nesen.

Dette skal du ikke finne deg i, rett og slett.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvis vi hadde hatt det slik fra starten av så hadde det vært lett, men føler at vi allerede er inne på venninnestadiet forlengst. Det går perioder hvor vi ikke har kontakt og da føler jeg meg mye bedre.

Helt ærlig, vil du virkelig være venninne med noen som bryter deg ned?

Gjest Klarer ikke glemme
Skrevet

Helt ærlig, vil du virkelig være venninne med noen som bryter deg ned?

Nei, jeg vil ikke det. Jeg får prøve å la det "gli over".

Gjest Klarer ikke glemme
Skrevet

Det er akkurat fordi det ikke er helt deg å ta igjen at hun er slik mot deg, hun vet dette utmerket godt og utnytter det. Så du har ikke annet å gjøre enn å ta igjen, så hun skjønner at du ikke lar deg pille på nesen.

Dette skal du ikke finne deg i, rett og slett.

Nei, jeg føler jeg har overtaket nå for tiden. Men det plager meg likevel. Ser at det eneste jeg kan er å kutte ned kontakten, så jeg får prøve det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...