Gå til innhold

Erstatning i straffesaker - Engla

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=537773

Englas mor er ikke fornøyd med erstatningen hun er tilkjent, og mener den er for liten.

Men - gjerningsmannen har blitt dømt til livstid og det er vel rettferdighet man er ute etter, at noen må stå til ansvar for det som har skjedd? Det kan da ikke spille noen rolle hva slags pengesum man får, så lenge drapsmannen har blitt dømt...

Skrevet

For å si det sånn; om jeg hadde opplevd det denne mammaen har opplevd tror jeg ikke jeg hadde klart å f.eks jobbe på lang tid. Klart hun trenger penger.

Skrevet

For å si det sånn; om jeg hadde opplevd det denne mammaen har opplevd tror jeg ikke jeg hadde klart å f.eks jobbe på lang tid. Klart hun trenger penger.

Enig med deg her. Hvordan skal hun klare å jobbe nå? Det koster å leve.

Skrevet

Det kommer vel ann på hva det er erstatning for. Erstatning i straffesaker er gjerne fordelt på ulike poster: tapt inntekt for den tid som allerede har gått som man ikke har klart å jobbe, tap i fremtidig arbeidsinntekt, erstatning for utgifter man har (eks til psykolog), ménerstatning dersom man er påført en medisinsk invaliditet og oppreisningserstatning (tort og svie.) Tap av datter kan ikke måles i penger, men en erstatning kan ihvertfall sørge for at man kan leve tilnærmet normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...