Bookworm Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=537773 Englas mor er ikke fornøyd med erstatningen hun er tilkjent, og mener den er for liten. Men - gjerningsmannen har blitt dømt til livstid og det er vel rettferdighet man er ute etter, at noen må stå til ansvar for det som har skjedd? Det kan da ikke spille noen rolle hva slags pengesum man får, så lenge drapsmannen har blitt dømt... 0 Siter
spiky Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 For å si det sånn; om jeg hadde opplevd det denne mammaen har opplevd tror jeg ikke jeg hadde klart å f.eks jobbe på lang tid. Klart hun trenger penger. 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 For å si det sånn; om jeg hadde opplevd det denne mammaen har opplevd tror jeg ikke jeg hadde klart å f.eks jobbe på lang tid. Klart hun trenger penger. Enig med deg her. Hvordan skal hun klare å jobbe nå? Det koster å leve. 0 Siter
Nikki Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Det kommer vel ann på hva det er erstatning for. Erstatning i straffesaker er gjerne fordelt på ulike poster: tapt inntekt for den tid som allerede har gått som man ikke har klart å jobbe, tap i fremtidig arbeidsinntekt, erstatning for utgifter man har (eks til psykolog), ménerstatning dersom man er påført en medisinsk invaliditet og oppreisningserstatning (tort og svie.) Tap av datter kan ikke måles i penger, men en erstatning kan ihvertfall sørge for at man kan leve tilnærmet normalt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.