Gå til innhold

Merker dere finanskrisen på jobben deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk idag beskjed om at det kan bli nedkjæringer av ansatte på jobben. Stemningen er selvfølgelig relativt laber på jobben nå.

Jeg tror ikke jeg har noe grunn til å frykte min egen arbeidsplass, men helt sikker er man jo aldri. Uansett er det en utrolig kjip periode å være i..

candyqueen_83
Skrevet

Nei, merker ingenting til den på jobben.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å miste jobben. Du får bare gå et par hundre meter ned.

Gjest hehehoho
Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å miste jobben. Du får bare gå et par hundre meter ned.

Ler ass jølsern, du er kul!

Skrevet

Jeg merker ingenting, for jeg jobber nå litt her og der.

Men samboer, stakkars, begynte ny jobb i finansfirma akkurat når finanskrisen kom. Jobben hans er nok tryggere enn noen gang, for han jobber opp mot kundene og de krever mye oppmerksomhet akkurat nå. Dagen hans er særdeles slitsom, det er mye teskjemating av kunnskap til uvitende mennesker som har satset på aksjesparing og veldig stor arbeidspress.

Skrevet

Nei hadde jeg vært i den bransjen så hadde jeg nok aldri trengt å bekymre meg for å bli arbeidsløs.

Skrevet

Jeg merker ingenting, for jeg jobber nå litt her og der.

Men samboer, stakkars, begynte ny jobb i finansfirma akkurat når finanskrisen kom. Jobben hans er nok tryggere enn noen gang, for han jobber opp mot kundene og de krever mye oppmerksomhet akkurat nå. Dagen hans er særdeles slitsom, det er mye teskjemating av kunnskap til uvitende mennesker som har satset på aksjesparing og veldig stor arbeidspress.

Ja det kan jeg tenke meg er slitsomt. Men så lenge han ikke står i noe fare for å miste jobben så er det jo bedre å ha for mye å gjøre en periode enn for lite :-)

Det har sikkert mye å si hvilken bransje man jobber i, om man påvirkes av krisen eller ikke.

Skrevet

Nei hadde jeg vært i den bransjen så hadde jeg nok aldri trengt å bekymre meg for å bli arbeidsløs.

Nei, så jobben din er nok trygg. Du får mingle litt, så du ikke blir stående på samme sted hele tiden.

Skrevet

Ja det kan jeg tenke meg er slitsomt. Men så lenge han ikke står i noe fare for å miste jobben så er det jo bedre å ha for mye å gjøre en periode enn for lite :-)

Det har sikkert mye å si hvilken bransje man jobber i, om man påvirkes av krisen eller ikke.

Ja, det er klart det er fint :) Han syntes bare det er litt av en ilddåp, og det kan jeg forstå. Det er mye å sette seg inn i når det blir slike kriser.

Skrevet

Merket ikke så mye på husmortilværelsen, tviler på at det blir noen nedskjæringer her i huset;-)

Skrevet

Ja, merker det godt i jobben min. Men ingen fare for verken permeteringer eller oppsigelser heldigvis. :-)

Skrevet

Jeg har heldigvis flere bein å stå på, så jeg føler meg ikke særlig utrygg.

Skrevet

Her merker vi ingenting. Har fått tilbud om å kjøpe aksjer der jeg jobber, og 25% av de ansatte har takket ja. Tror vel snittet på investeringene ligger rundt 200.000,-. Så her er vi positive:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...