Gå til innhold

Flått-smitte!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror sannelig jeg har fått borrelia-smitte, jeg. Husker akkurat hvor flåtten satt seg, og nå, etter kanskje 3-6 uker, har det blitt kraftig rødt rundt bitt stedet, det klør rundt og svir noen ganger.

Det er ikke så stort område som er rødt, sikkert en 1-2cm i diameter.

Noen med erfaring om slik smitte? Jada, skal ringe legen, men ville bare høre med dere om noen andre har opplevd å bli smitta og hvordan utfallet ble?

Skrevet

Ei jeg kjenner har nettopp hatt flåttbitt. Det hovnet opp og ble større og større. Rødt rundt bittet. Legen hennes sa at når det blir større enn en femkroning, da må en komme seg til legen. Du må kanskje skaffe deg medisiner du også da....

Skrevet

Du bør iallefall kontakte legen så snart som mulig. Ikke sikkert du vil merke noenting hvis du får behandling raskt. I motsatt fall kan du få influensasymptomer og/eller lammelser etc.

Skrevet

Du bør iallefall kontakte legen så snart som mulig. Ikke sikkert du vil merke noenting hvis du får behandling raskt. I motsatt fall kan du få influensasymptomer og/eller lammelser etc.

Ja,sant det. Skal bestille time til legen å få sjekka det ut :o)

Skrevet

Ja,sant det. Skal bestille time til legen å få sjekka det ut :o)

Fortell hvordan det går da :)

Skrevet

Fortell hvordan det går da :)

Ja, det skal jeg gjøre :o)

Gjest Kom deg til legen!
Skrevet

Broren min ble bitt ab flått og ble skikkelig dårlig. Influensasymptomer og til og med forstørret hjerte. Så det er lurt å komme seg til legen!!!

Skrevet

Ja, vi har flere slike tilfeller i familien.

Gutten min fikk borelia-infeksjon da han var 4 år (nå er han 9). En uke etter at jeg fjernet flåtten, fikk han et rødt rundt område på ca 10x10 cm. Jeg løp strake veien til legen, og fikk antibiotika til ham. Gikk helt fint.

For noen år siden fikk min far flåttinfeksjon i ett bitt på leggen. Han var treg til å gå til lege (typisk menn), men fikk etterhvert antibiotika, og det gikk bra.

I sommer fikk min mor borreilainfeksjon i et bitt på ryggen, og hun fikk antibiotika. Hun hadde gått med det en stund, fordi hun ikke hadde klart å se det røde området (var midt på ryggen, under BH-en. Gikk bra med henne og.

Sistemann i rekka, var sønnen min (igjen) nå for to uker siden. Han fikk en flått torsdagen, som ble fjernet torsdag kveld. Fredag kveld så vi at det ble rødt og opphovnet i et område 10x20 cm, han fikk også vondt i armen og armhulen (bittet satt på brystet, like ved skulderen. Det ble legevaktbesøk, og en ukes antibiotika. Han var ferdig med den kuren på søndag. Han er fremdeles litt øm i området, så jeg skal følge nøye med ham hvordan det utvikler seg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...