Gå til innhold

Jasså, dekk sit og glor? - Filmreplikk-Quiz

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

8 av 10 på meg. Gjennomsnittet var 2??

Skrevet

8 av 10 på meg. Gjennomsnittet var 2??

Ja, det med gjennomsnittet stusset jeg også over.

Skrevet

Au! Jeg var veldig nær gjennomsnittet. 3 rette. Jeg ser ikke noe særlig på norske filmer, tydelig nok :)

Gjest Elextra
Skrevet

8/10 her. Og det var langt flere enn jeg trodde, jeg følte meg definitivt ikke på hjemmebane.

candyqueen_83
Skrevet

8/10 her. Og det var langt flere enn jeg trodde, jeg følte meg definitivt ikke på hjemmebane.

Samme her. Den med "måkene lettet.. bla bla.." måtte jo bare være dis da :o) Gjetta litt må jeg innrømme.

Gjest Elextra
Skrevet

Samme her. Den med "måkene lettet.. bla bla.." måtte jo bare være dis da :o) Gjetta litt må jeg innrømme.

Samme her, ved flere av titlene kunne en slutte seg til hvilken film det måtte være, uten å ha sett den.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Du hadde 8 av 10 riktige!''

Jeg gjettet på noen av dem, var ikke helt min gate dette.

Skrevet

Samme her, ved flere av titlene kunne en slutte seg til hvilken film det måtte være, uten å ha sett den.

Ja, jeg har sett ytterst få av filmene som er svaralternativer;-)

Slik tenkte jeg:

1. Jaggu blir'n tørst av å drekke, gitt. Jeg tar meg en pjolter med en gang, jeg, så er det gjort.

Bruken av ord som ’gitt’ og ’pjolter’ helte mest mot en gammel film, dvs Syndere i sommersol.

2. Kan'ke du snurpe igjen smella litt'a? du maser jo som et lokomotiv

Denne replikken ble gjentatt ørten ganger av Eia&Tufte i Åpne Post.

3. Ha'ru fått dyppan i kæben din, elle?

Kunne jo bare være ”Schpaa” når man snakker om ’kæbe’

4. Måkene lettet osv, som nevn av candyqueen kunne dette bare være Dis;-)

5. Du har fått pupper. Schtilig.

Eliminasjonsmetoden tilsa at dette handlet om tenåringsjenta Frida, og ikke en av de andre filmene.

6. Dra på lopphavet. – Denne vet vel alle er fra Stompa?

7. Du er egentlig veldig stygg, men straks du slapper av blir du vakker.

Ante ikke, men var heldig med gjettingen (men tenkte med meg selv at det ikke var usannsynlig at det var Wam&Vennerød, da*S*)

8. Nei, nå får'u rulle inn puppen, mor!

Også her satset jeg på at det var Wam & Vennerød,

9. Kjære Jens, julen ligger i frysen, hilsen Kaja.

Denne leste jeg om i en avis i helgen, i en artikkel som omhanldet boka som quiz’en er basert på.

10. Tenk å legge en enslig jomfru på brudesuiten, da. Hun kan få komplekser av det. Hun kommer til å føle seg som en eskimø i Sahara.

Kunne dette være noe annet enn Juster, da?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har sett ytterst få av filmene som er svaralternativer;-)

Slik tenkte jeg:

1. Jaggu blir'n tørst av å drekke, gitt. Jeg tar meg en pjolter med en gang, jeg, så er det gjort.

Bruken av ord som ’gitt’ og ’pjolter’ helte mest mot en gammel film, dvs Syndere i sommersol.

2. Kan'ke du snurpe igjen smella litt'a? du maser jo som et lokomotiv

Denne replikken ble gjentatt ørten ganger av Eia&Tufte i Åpne Post.

3. Ha'ru fått dyppan i kæben din, elle?

Kunne jo bare være ”Schpaa” når man snakker om ’kæbe’

4. Måkene lettet osv, som nevn av candyqueen kunne dette bare være Dis;-)

5. Du har fått pupper. Schtilig.

Eliminasjonsmetoden tilsa at dette handlet om tenåringsjenta Frida, og ikke en av de andre filmene.

6. Dra på lopphavet. – Denne vet vel alle er fra Stompa?

7. Du er egentlig veldig stygg, men straks du slapper av blir du vakker.

Ante ikke, men var heldig med gjettingen (men tenkte med meg selv at det ikke var usannsynlig at det var Wam&Vennerød, da*S*)

8. Nei, nå får'u rulle inn puppen, mor!

Også her satset jeg på at det var Wam & Vennerød,

9. Kjære Jens, julen ligger i frysen, hilsen Kaja.

Denne leste jeg om i en avis i helgen, i en artikkel som omhanldet boka som quiz’en er basert på.

10. Tenk å legge en enslig jomfru på brudesuiten, da. Hun kan få komplekser av det. Hun kommer til å føle seg som en eskimø i Sahara.

Kunne dette være noe annet enn Juster, da?

Jeg resonnerte nesten nøyaktig som deg, men klarte altså likevel å bomme på to på veien :)

Skrevet

9 av 10 her.

Jeg bommet på "Du er egentlig veldig stygg, men straks du slapper av blir du vakker."

Skrevet

9 av 10 her.

Jeg bommet på "Du er egentlig veldig stygg, men straks du slapper av blir du vakker."

Hvem var det, den bommet jeg på ogjeg tror

Skrevet

Hvem var det, den bommet jeg på ogjeg tror

det var ihvertfall en Wam&Vennerød-film. Jeg husker ikke alternativene lenger, men kan det ha vært Lakki??

Skrevet

det var ihvertfall en Wam&Vennerød-film. Jeg husker ikke alternativene lenger, men kan det ha vært Lakki??

Den har jeg ikke sett og heller ingen av alternativene.

Skrevet

Den har jeg ikke sett og heller ingen av alternativene.

Jeg har heller ikke sett den, men tenkte at det der hørtes ut som noe Wam&Vennerød-greie;-)

Skrevet

Jeg har heller ikke sett den, men tenkte at det der hørtes ut som noe Wam&Vennerød-greie;-)

Jeg synes de første Wam og Vennerødfilmene var kjempebra, men så synes jeg de ble mer og mer kjedelig og sluttet ganske raskt å se dem :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...