Gå til innhold

Bryllupstale

Anbefalte innlegg

Gjest angst!!!
Skrevet

Hjelp jeg skal være forlover i et bryllup! Må jeg holde tale da?

Jeg har litt angst for sånt.

Om jeg MÅ så vil jeg holde den kortest mulig... Noen tips til tale, evnt. steder på nettet med tips?

Skrevet

Mange velger å lage talen som en sang, og da er jo alle med på sangen :)

Gjest hos oss
Skrevet

Ja, du bør absolutt holde tale. Men den behøver ikke være lang, og du kan putte inn et vakkert dikt (som noen andre har skrevet), eller ha fått lagt ut ved kuvertene en selvskrevet sang som alle synger til brudeparet, hvis det er lettere. Da kan selve talen være ganske kort.

Men alle vil synes det er riktig og veldig fint at du holder en tale.

Du kan si litt om din historie sammen med bruden (når dere ble kjent, og viktige ting dere har gjort sammen, og hvis brudens familie eller hennes tilkomne mann har blitt gode venner av deg, kan du si litt om det også).

Du finner sikkert noe på nettet, og i bokhandlen / biblioteket har de talebøker, med eksempel på taler. Der har de også fine diktbøker, det er ofte fint å ha selve boken i hånden når du leser opp et dikt.Og kanskje gi den til bruden etterpå? (da må det ikke være bibliotekbok, da ;-)

Skrevet

Da jeg skulle gifte meg og spurte en venninne om hun ville være forlover sa hun ja mot at hun slapp å holde tale, men heller kunne skrive en sang. Kjempekoselig synes jeg og sangen har jeg fremdeles som et kjempekoselig minne, selv om ekteskapet gitt fløyten. ;o)

Skrevet

Ikke hold tale når du ikke vil!

Taler er dessuten en uting! Det er pinlig for alle parter!

Har aldri skjønt poenget med taler. Ingen holder taler der jeg kommer fra, og hvorfor skulle man det? Det er jo bare forstyrrende.

Skrevet

du bør gjøre noe. det er litt av forlover-oppgaven. men istedet for å holde tale, kan du mekke en sang som folk kan synge, basert på kjent melodi men med dine ord. et alternativ er også å mekke en liten prosjektor som du knytter til en laptop, sette på en sang hu liker, og vise gode bilder fra hennes liv. en lten tribute. tenk kreativt :)

Gjest lykke til !!
Skrevet

Som de fleste andre sier her gå for en sang. Hvis du kjenner noen som også kjenner den som skal gifte seg, som er flink til å dikte, forsøk å få med deg den personen til å dikte en sang med deg. Da blir det mer personlig. Du må for all del ikke benytte deg av nettet å komme med en sang derfra, du må dikte selv eller få noen med deg til å dikte.

Mange mange forlovere som lager sanger og ikke taler.

Min svoger var forlover i sommer. Han er heller ikke noen taletrengt person. Han hadde ordnet seg med en bunke med mange ark, slik at da han reiste seg opp trodde de fleste at nå kommer det en lang lang tale. Han tuklet lenge med arkene, bladde om osv. Så startet talen, med at han takket for tilliten til å bli valgt som forlover, så sier han at vi to har mange mange gode minner sammen, men siden du valgte meg som forlover, som ikke er noen taler, så forblir alle minnene mellom oss, gratulerer med dagen og lykke til i fremtiden. Den talen snakket gjestene om i flere uker :), det var den talen de husket :) det var den talen som fikk latteren igang i gjestebudet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...