Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest ut "Stygg" av Constance Briscoe. Jeg må si det er en av de dårligste bøkene jeg har lest på veldig lenge. Mye på grunn av språket, det var så dårlig skrevet, bare oversatt slang med upassende apostrofer og vendinger. Nei fy fader, den var dårlig ass!

Noen andre dårlige bøker?

Skrevet

Alt av Erlend Loe. Den mannen synes jeg er veldig oppskrytt. For ikke å snakke om Jo Nesbøs bøker, og Terje Formoes Sabeltannbøker. De er virkelig pinlig dårlige. Ungene fortjener bedre enn så.

Skrevet

Alt av Erlend Loe. Den mannen synes jeg er veldig oppskrytt. For ikke å snakke om Jo Nesbøs bøker, og Terje Formoes Sabeltannbøker. De er virkelig pinlig dårlige. Ungene fortjener bedre enn så.

Enig! Sabeltannbøkene er flaut dårlige!

Skrevet

Etter å ha lest "Homo Falsus" for mange år siden, skal det svært mye til for at jeg noen gang skal åpne noe av Jan Kjærstad, uansett hvor mye han omtales i disse dager.

Dessuten slet jeg fælt med Kafkas "Prosessen". Men resten av verden synes visst den er genial, så det er mulig jeg ikke er dyp nok for den.

Jeg har også lest mange dårlige bøker for små og store barn, men da har jeg lettere for å akseptere at jeg ikke er helt i målgruppa. Det aller verste er dårlige fantasy-historier.

Skrevet

Etter å ha lest "Homo Falsus" for mange år siden, skal det svært mye til for at jeg noen gang skal åpne noe av Jan Kjærstad, uansett hvor mye han omtales i disse dager.

Dessuten slet jeg fælt med Kafkas "Prosessen". Men resten av verden synes visst den er genial, så det er mulig jeg ikke er dyp nok for den.

Jeg har også lest mange dårlige bøker for små og store barn, men da har jeg lettere for å akseptere at jeg ikke er helt i målgruppa. Det aller verste er dårlige fantasy-historier.

Re Jan Kjærstad: Jeg har ikke lest noe av ham, men her tidligere i høst leste jeg en artikkel i en avis/helgemagasin om den viktige starten på en bok. De hadde intervjuet flere forfattere som gir ut bøker nå i høst om åpningen av romanene dere sog de tankene som ligger baks osv, hva de gjør for å fenge leseren.

Etter å ha lest åpningen av Kjærstads nye roman var jeg abslutt IKKE fenget, tvert imot tenkte jeg at dette mølet gidder jeg ikke lese.

Skrevet

Komisk å lese svarene til deg og laban, for Erlend Loe har jeg heller ikke lest, men jeg gjorde et _forsøk_ på "Tatt av kvinnen", og ga meg etter 1,5 side.

Så hvis du leser svaret mitt til laban ser du likhetstrekket når det gjelder mitt forhold til de forfatterne dere nevner først;-)

Skrevet

Som det fremgår av mine svar lenger nede, har jeg en tendens til å kutte ut bøker som ikke fenger etter en stund. Jeg kommer ikke på noen andre i farten enn dem nevnt nedenfor.

Livet er for kort til å lese dårlig litteratur:-)

Skrevet

Re Jan Kjærstad: Jeg har ikke lest noe av ham, men her tidligere i høst leste jeg en artikkel i en avis/helgemagasin om den viktige starten på en bok. De hadde intervjuet flere forfattere som gir ut bøker nå i høst om åpningen av romanene dere sog de tankene som ligger baks osv, hva de gjør for å fenge leseren.

Etter å ha lest åpningen av Kjærstads nye roman var jeg abslutt IKKE fenget, tvert imot tenkte jeg at dette mølet gidder jeg ikke lese.

Jeg leste også den artikkelen. Har glemt detaljene, men Kjærstads "åpning" overbeviste meg på ingen måte om at jeg burde endre mening.

Skrevet

Jeg leste også den artikkelen. Har glemt detaljene, men Kjærstads "åpning" overbeviste meg på ingen måte om at jeg burde endre mening.

;-)

Gjest Jeg Hater Ari Behn
Skrevet

Trist Som Faen

av Ari Behn....

Har ikke lest den, men tittelen sier sitt.

Skrevet

Trist Som Faen

av Ari Behn....

Jeg synes den var dårlig. Etter min mening en serie med dårlige skolestiler. Mannen min synes den var bra.

Den fikk jo en 6`er, så det var vel jeg som ikke skjønte et eller annet kanskje.

Skrevet

Trist Som Faen

av Ari Behn....

_Forfatteren_ sier sitt:-)

Skrevet

Trist Som Faen

av Ari Behn....

Ha ha, den har jeg aldri lest!

Skrevet

Jeg takler ikke fantasy som genre uansett. Harry Potter klarer jeg bare ikke, orka ikke lese én side engang. Nei takk!

Skrevet

Har akkurat kjempa meg gjennom Jo Nesbø, "Sorgenfri". Er rimelig altetende og leser kjapt, men denne var drøy. Måtte omtrent skumlese gjennom div kapitler for å se om noe skjedde lenger fram, dårlig plott og uinteressante karakterer. Er fortsatt irritert! :(

Skrevet

Jeg takler ikke fantasy som genre uansett. Harry Potter klarer jeg bare ikke, orka ikke lese én side engang. Nei takk!

Da kan du være glad du slipper å lese noen av de uttallige HP-etterlikningene som er myyye dårligere...

Skrevet

Da kan du være glad du slipper å lese noen av de uttallige HP-etterlikningene som er myyye dårligere...

He he!

Hvorfor leser du dem da, hvis de er dårlige?

Skrevet

Alt det jeg skrev om barnebøker, dreier seg om høytlesning.

Jeg har en sønn som leser lite selv (i det hele tatt gjør han lite som innebærer at han må holde seg relativt rolig). Men han synes det er greit med litt høytlesning på sengekanten (ja, jeg har skjønt at det vesentligste er å drøye leggetiden), og da lar jeg ham velge bok. Mange elendige fantasyhistorier har spennende omslag og fristende omtale bakpå.

Men jeg er nok vanskelig - jeg er ikke så glad i serier på 17 bøker om svenske NHL-spillere heller...

Skrevet

He he!

Hvorfor leser du dem da, hvis de er dårlige?

Nå klarte jeg å legge svaret til meg selv, her er en kopi:

Jeg har en sønn som leser lite selv (i det hele tatt gjør han lite som innebærer at han må holde seg relativt rolig). Men han synes det er greit med litt høytlesning på sengekanten (ja, jeg har skjønt at det vesentligste er å drøye leggetiden), og da lar jeg ham velge bok. Mange elendige fantasyhistorier har spennende omslag og fristende omtale bakpå.

Men jeg er nok vanskelig - jeg er ikke så glad i serier på 17 bøker om svenske NHL-spillere heller...

Skrevet

Nå klarte jeg å legge svaret til meg selv, her er en kopi:

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...