Gå til innhold

kleskodeks

Gjest Håper_på_jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Håper_på_jobb
Skrevet

Skal på intervju i et revisorfirma i morgen. Er usikker på hva jeg skal ha på meg. Noen som har noen gode forslag?

Holder det med et pent hverdagsantrekk, eller bør man kle seg mer formelt...? Har ikke veldig lyst til å pådra meg kredittkortgjeld for å gå å kjøpe nye klær! Er nemlig fryktelig blakk for tiden...!

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Kommer an på hvor du skal jobbe. Noen bruker skjorte + slips.

Gjest Håper_på_jobb
Skrevet

Kommer an på hvor du skal jobbe. Noen bruker skjorte + slips.

Nå ser jeg at det ikke gikk fram av innlegget mitt at jeg er kvinne. Burde jeg kanskje gå med skjørt da...?

Skrevet

Revisorer går gjerne veldig formelt antrukket. Dress for menn, og noe tilsvarende for kvinner.

Tror jeg hadde valgt en penbukse, bluse og pene sko. Skjørt er ikke helt meg. Men jeans og genser kan nok bli feil.

Gjest Kandetværesånn
Skrevet

Jeg ville dressa meg opp litt mer enn vanlige klær men har du en fin dongeri, skjorte og dress jakke blir det verken for pent eller stivt.

Gjest litt kjedelig og pent
Skrevet

Kle deg minst like pent som du antar de gjør på denne arbeidsplassen når de skal i møter osv.

Heller litt klassisk enn spennende.

Pene bukser (ikke jeans) eller skjørt som ikke er så kort. Og en pen genser, eller enkel skortebluse med jakke over.

Hvis du absolutt ikke har noe, får du låne noe eller kjøpe noe som ikke er for dyrt. Så lenge det er helt nytt, ser et pent jobbantrekk fra H&M like pent ut som mye som er mye dyrere.

Du trenger jo uansett jobbantrekk når du begynner å jobbe, også i ukene før første lønnen kommer..

Du bør kle deg som en revisor, ikke som en student som håper bli revisor.

Annonse

Gjest mandolina
Skrevet

Revisoren jeg har kontakt med går i vanlige jeans med skjorte eller genser ikke slips.

Jeg kom kledd i fin bukser og jakke og følte meg litt for pyntet. Jeg søkte ikke på jobb, jeg var der i jobbsammenheng.

En pen drakt holder lenge.

Hilsen

Gjest Håper_på_jobb
Skrevet

Revisoren jeg har kontakt med går i vanlige jeans med skjorte eller genser ikke slips.

Jeg kom kledd i fin bukser og jakke og følte meg litt for pyntet. Jeg søkte ikke på jobb, jeg var der i jobbsammenheng.

En pen drakt holder lenge.

Hilsen

OK=) Da tror jeg at jeg vet hva jeg skal ha på meg, og jeg tror ikke det blir nødvendig å gå ut for å kjøpe nye klær! Har bestemt meg for et antrekk som er litt formellt, men samtidig litt tøfft og egentlig klassisk. Bukse, som egentlig er del av en buksedress, med et sett oventil som er klassisk og litt småtøfft=) Tror det blir bra. Ikke overpyntet, ikke spesielt kjedelig, men et svært passende kontorantrekk som jeg kommer til å føle meg vel i, for det er vel også viktig når man går i jobbintervju, at man føler seg vel!=) Takk for svar!

Skrevet

OK=) Da tror jeg at jeg vet hva jeg skal ha på meg, og jeg tror ikke det blir nødvendig å gå ut for å kjøpe nye klær! Har bestemt meg for et antrekk som er litt formellt, men samtidig litt tøfft og egentlig klassisk. Bukse, som egentlig er del av en buksedress, med et sett oventil som er klassisk og litt småtøfft=) Tror det blir bra. Ikke overpyntet, ikke spesielt kjedelig, men et svært passende kontorantrekk som jeg kommer til å føle meg vel i, for det er vel også viktig når man går i jobbintervju, at man føler seg vel!=) Takk for svar!

Lykke til med jobbsøkingen :)

Gjest et stort et?
Skrevet

Hvis det er i et av de store revisjonsfirmaene i Oslo bør du ikke gå i dongeri. Ha på deg en pen bukse eller skjørt og topp/bluse og helst dressjakke/blazer. Trenger ikke kjøpe noe nytt og dyrt.

Gjest Inte for pent
Skrevet

Er du mann eller dame?

Er du mann - ikke for pyntet, men seriøst, f.eks. en fin bukse, en moderne skjorte uten slips og pen jakke utenpå. Gjerne dress, men av litt grovere stoff.

Er du dame, dressbukse eller skjørt, en pen bluse eller tunika og dressjakke, sort, beige eller grått. ikke for mange farger og ikke for pyntet, og ikke for mye sminke - da får de inntrykk av at du er den jåledukka..

Gjest tipzern
Skrevet

Spioner litt på hva de ansatte der har på seg og ha på deg noe lignende. Ikke bruk for mye penger på utseendet. Enkelt og greit, og velstelt. Har du langt hår, sett det opp.

Har du briller - ha gjerne de på, da ser du med en gang glupere og mer profesjonell ut...

Husk øyekontakt og fast håndtrykk og et lett smil når du hilser på sjefen.

Gjest Feminint
Skrevet

Nå ser jeg at det ikke gikk fram av innlegget mitt at jeg er kvinne. Burde jeg kanskje gå med skjørt da...?

Et skjørt som går nedenfor knærne (ikke miniskjørt altså) og ikke av de hippieinspirerte, mer sånn dresskjørt om du skjønner.

Men bukser er også like bra, pene bukser - ikke dongeri.

Så har du en bluse eller en pen genser over, og evnt. dressjakke.

Unngå for mye dilldall som store smykker og øredobber og masse sminke, da ser du mer useriøs ut, som en jåledukke.

Nøytral sminke, ikke for sterk parfyme.

Ang. klesfarger, gå for mørke klær, eller beige/grå og hvitt.

F.eks er det pent med beige skjørt og kremhvit høyhalset genser og et enkelt smykke over for å piffe opp antrekket, og en lett eau de toilette, bittelitt leppestift og mascara - vips - så er du fjong :)

Ikke gå for stiletthæler, men velg et par pensko med litt hæl.

Annonse

Skrevet

Bror min jobbet som revisor i mange år. Han måtte gå i hvit skjorte og slips.

Når vi har besøk av revisorer på jobb, går gjerne sjefsrevisoren pent kledd, de andre gå mer "vanlig" kledd (som vi kontoransatte).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...