Gå til innhold

Huggorm i trærne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ugh!

Det finnes ikke orm i mine strøk, men jeg har stadig angst for dem. Sist nå i helga da jeg var på tur i typisk ormeterreng. Grøss. Skulle bare ha visst at ormene som ikke finnes her også kunne ha oppholdt seg i trærne.

Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men jeg har også hørt at huggorm kan klatre (?) opp i trærne for å føde. Har ikke så veldig lyst til å få en nyfødt ormunge i hodet, egentlig... :o/

Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men jeg har også hørt at huggorm kan klatre (?) opp i trærne for å føde. Har ikke så veldig lyst til å få en nyfødt ormunge i hodet, egentlig... :o/

Det må være én av de ytterst få grunnene til at det er greit med vinter!

Skrevet

Det virker som om folk har helt ormeskrekk jo. Nå har jeg "gått på" huggormer mange ganger. Vanligvis er de reddere for meg enn jeg er for dem. Noen ganger blir de bare liggende. Så jeg tror virkelig ikke at det er så mye å være redd for.

Så jeg fortsetter å gå tur i skog og mark jeg da. Og det bare med joggesko.....

Skrevet

Ugh!

Det finnes ikke orm i mine strøk, men jeg har stadig angst for dem. Sist nå i helga da jeg var på tur i typisk ormeterreng. Grøss. Skulle bare ha visst at ormene som ikke finnes her også kunne ha oppholdt seg i trærne.

Grøsser omtrent nakken ut av ledd... :(

Skrevet

Tanken på å få en orm nedover nakken og ryggen er ekstremt ekkel!!

Men sjansen for det er nok veldig liten, da. Jeg har sett hoggorm kun én gang i mitt liv, og da lå den på en steinrøys og solte seg.

Ellers vet jeg ikke om jeg skal berømme fyren for hans omtanke for dyrene eller synes han er en idiot som ikke har mer omtanke for seg selv;-):

''Jeg fikk kjeft så hatten passa. Jeg er klar over at jeg skulle ringt med én gang. Giften går raskere inn i kroppen når man beveger seg. Men jeg måtte få inn bikkjene, sier han.''

Gjest ViViola
Skrevet

Men - man skal jo gå i tett skog, da, for å få dem i hodet. De hopper jo ikke akkurat ned fra trærne og angriper...

Skrevet

Men - man skal jo gå i tett skog, da, for å få dem i hodet. De hopper jo ikke akkurat ned fra trærne og angriper...

Si ikke det - det finnes sikkert på psyko-huggormer og normale huggormer! ;o)

Skrevet

Litt rask der - det skulle være BÅDE, ikke PÅ...

Gjest ViViola
Skrevet

Si ikke det - det finnes sikkert på psyko-huggormer og normale huggormer! ;o)

He-he, det har du sikkert rett i - men de mangler jo _fysikken_ for å bli skikkelig angrepsormer, da!

Skrevet

He-he, det har du sikkert rett i - men de mangler jo _fysikken_ for å bli skikkelig angrepsormer, da!

Tja, hvis de svelger noe fjæring eller noe, så klarer de sikkert å hoppe litt rundt... ;o)

Skrevet

Tanken på å få en orm nedover nakken og ryggen er ekstremt ekkel!!

Men sjansen for det er nok veldig liten, da. Jeg har sett hoggorm kun én gang i mitt liv, og da lå den på en steinrøys og solte seg.

Ellers vet jeg ikke om jeg skal berømme fyren for hans omtanke for dyrene eller synes han er en idiot som ikke har mer omtanke for seg selv;-):

''Jeg fikk kjeft så hatten passa. Jeg er klar over at jeg skulle ringt med én gang. Giften går raskere inn i kroppen når man beveger seg. Men jeg måtte få inn bikkjene, sier han.''

Det var i allefall godt at det endte såpass bra.. Mannfolk! Men er ikke det ganske typisk da? Nesten slik at om de kapper av seg et bein så hinker de bare videre til siste tre er kappet, SÅ kan de ta en telefon til legen.

Skrevet

Tja, hvis de svelger noe fjæring eller noe, så klarer de sikkert å hoppe litt rundt... ;o)

Litt sånn Tigergutt-bomping, kanskje?

Skrevet

De faller tydeligvis.....

Gjest ViViola
Skrevet

De faller tydeligvis.....

Hm... Vel, da er det nok ikke noe annet å gjøre enn å gå på åpne stier. Ikke noe hyggelig, nei.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bor i huggormland, og gleder meg til en slik naturopplevelse ala Tigergutt-bompende hoggorm!

:-)

Nei helt ærlig - det høres jo ikke så hyggelig ut med fallende hoggormer...

Gjest Løveføtter
Skrevet

Det har jeg også hørt... At de klatrer opp i trær når de skal føde, fordi hoggormunger er så giftige at de er farlige selv for sin egen mor... Derfor føder de og ungene faller i bakken, slik at ikke moren skal bli bitt... Vet ikke om det stemmer, men lærte det da jeg var barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...