Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

9

• Dorthe

7

• morsan

2

• elskeråværegift

2

Skrevet

Jeg har allerede lest den. Den er veldig bra! Men "Tett inntil dagene - fortellingen om min mor" er veldig bra også. Beskriver både landskap og folk så billedlig at du føler du er der. Og det ser virkelig slik ut også.

Det er notert:-)

Skrevet

Hadde du regnet med noe annet fra den kanten?

Jeg blir så sur. Jeg hadde kjøpt alle sesongene av Six Feet Under og så outet noen siste episode for meg.

Jeg visste slutten på Sopranos et halvt år før slutten ble vist her og jeg klarte å holde munn til alle :o)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns den var småkjedelig, og oppskrytt jeg.

Skrevet

Jeg syns den var småkjedelig, og oppskrytt jeg.

Jeg likte bedre filmen.

Skrevet

Ops!

Denne gangen var det faktisk ikke meningen heller.

Skam deg :o)

Skrevet

Det er mange bøker jeg skulle ha lest , men problemet mitt er at jeg holder på med 3 serier samtidig også og de tar jo aldri slutt. Tidligere var det 5 serier, så litt bedre tid nå og jeg har noen bøker som venter på meg.

Hva handler den boka om da? Det er ikke krim vel?

Nei det er ikke krim.

Det er en bok som er skrevet med en spesiell fortellerteknikk, der det er flere parallelle historier som foregår i ulike tidsaldere. Fortellerteknikken kan minne litt om den fra 1001 natt, hvis du kjenner til den, om at det fortelles "historier inne i historien". Det blir som å åpne en eske for så å finne stadig nye esker inni.

Men den er ikke tungt tilgjegnelig, altså. :-)

Romanen er fortfatterens debutrman, og han var vel drøt 60 år da han debuterte. Som en kuriosa kan jeg ta med at han er faren til Klaus Wiese;-)

Jeg legger ved en link

http://www.deichmanske-bibliotek.oslo.kommune.no/litteratur/bokomtaler_arkiv/article58741-18296.html

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg blir så sur. Jeg hadde kjøpt alle sesongene av Six Feet Under og så outet noen siste episode for meg.

Jeg visste slutten på Sopranos et halvt år før slutten ble vist her og jeg klarte å holde munn til alle :o)

Jeg leser ofte slutten på boken etter at jeg har lest ca 1/4, da får jeg bedre med meg alle nuancene i historien.

Hilsen

Skrevet

Siden jeg klaget over dårlige barnebøker får jeg vel benytte anledningen til å slå et slag for en god en her:)

Da velger jeg en god, gammel klassiker, nemlig sjøormen Ruffen av Tor Åge

Bringsværd. Behagelig å lese, fargerikt og godt språk, gode historier blandet med faktakunnskaper, myter og skrømt, og ikke minst Thore Hansens fantastiske illustrasjoner. Jeg elsket de bøkene som barn, og nå er de på topplista til sønnen min. Vi koser oss veldig når vi leser dem sammen:)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg likte bedre filmen.

Den har jeg ikke sett. Kanskje jeg må det.

Skrevet

Den har jeg ikke sett. Kanskje jeg må det.

Det MÅ du, du kan få kjøpt den både på engelsk og farsi, jeg har sett begge og foretrekker den siste hvor første halvdelen er farsi og resten er engelsk.

Skrevet

Jeg leser ofte slutten på boken etter at jeg har lest ca 1/4, da får jeg bedre med meg alle nuancene i historien.

Hilsen

Joda, jeg kan skjønne det og for jeg får gjerne med meg mer andre gangen jeg leser en bok og ikke er så ivrig på å få vite slutten.

Men jeg har lest de fleste bøkene mine mange ganger.

Gjest mandolina
Skrevet

Joda, jeg kan skjønne det og for jeg får gjerne med meg mer andre gangen jeg leser en bok og ikke er så ivrig på å få vite slutten.

Men jeg har lest de fleste bøkene mine mange ganger.

Alle bøker jeg har i bokhyllen har jeg lest minst tre ganger, og jeg har lest hyllemeter av bøkene på biblioteket.

Det som er vanskelig er å finne noen gode bøker på biblioteket, som jeg ikke har lest fra før, så det ender ofte opp med at jeg også leser de bøkene to eller flere ganger.

For øyeblikket er det et vennepar som forer meg med bøker, de kommer med dem i kassevis, og jeg leser alt (nesten).

God bok hilsen fra

Skrevet

Alle bøker jeg har i bokhyllen har jeg lest minst tre ganger, og jeg har lest hyllemeter av bøkene på biblioteket.

Det som er vanskelig er å finne noen gode bøker på biblioteket, som jeg ikke har lest fra før, så det ender ofte opp med at jeg også leser de bøkene to eller flere ganger.

For øyeblikket er det et vennepar som forer meg med bøker, de kommer med dem i kassevis, og jeg leser alt (nesten).

God bok hilsen fra

Akkurat nå er jeg inne i en sløv leseperiode, men jeg leste ganske mange bøker i sommer og jeg leste nesten alle to ganger fordi det var vanskelig å få tak i norske bøker.

Gjest liker jeg
Skrevet

Det er mange bøker jeg skulle ha lest , men problemet mitt er at jeg holder på med 3 serier samtidig også og de tar jo aldri slutt. Tidligere var det 5 serier, så litt bedre tid nå og jeg har noen bøker som venter på meg.

Hva handler den boka om da? Det er ikke krim vel?

Enig med morsan, den er nydelig!

Skrevet

Den var på tilbud i bokhandelen Notabene til 99 kr for innbundet bok.

Hilsen

Nå har jeg kjøpt den:-) Jeg betalte 199 innbundet, men den har jo kostet 399, så billig alikevel.

Jeg går rett over på den etter Drageløperen. Gleder meg:-)

Gjest mandolina
Skrevet

Nå har jeg kjøpt den:-) Jeg betalte 199 innbundet, men den har jo kostet 399, så billig alikevel.

Jeg går rett over på den etter Drageløperen. Gleder meg:-)

God lesning ;-)

Hilsen

Skrevet

Les Tusen Strålende soler etterpå - den er enda bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...