Gå til innhold

Frekke faen! (kollega som er dust)

Anbefalte innlegg

Gjest 164 høy, og 62 kg
Skrevet

I dag preserer en kollega av meg å si når jeg reiser meg fra bordet i kantina: "Du den blusen eller genseren du hadde på deg i går nn.." Jeg: "Ja, jeg hadde på meg en grå hettegenser, hva med det?" Han: "Nei, jeg bare lurte på om du var gravid jeg, for du hadde så mage i den.. hehe.." Er det mulig da? Sa bare "nei, jeg er ikke gravid nei, og tusen takk for hyggelig kompliment" før jeg gikk. Da er du dust eller? Ble så sjokka at jeg ikke fikk selngt noe go dritt tilbake, men det skal jeg love at kommer. Ja, jeg har lagt på meg og har fått litt mer mage enn jeg hadde, men er ikke noe mer enn smålubben. Jobber med å gå ned nå, men det var ikke særlig hyggelig da. Jeg tar meg ikke så veldig nær av hva som kommer ut av kjeften hans, for han er et rasshøl, men hva om det hadde vært noen med superdårlig selvtillit da? Jeg lurer på om jeg skal snakke med han om det og si hva jeg mener. Ble mer forbanna enn såra. Jeg har da speil!

Hva hadde du gjort? Var flere andre der og, men vet ikke hvordan de reagerte siden jeg gikk fordi jeg hadde knapt med tid til et møte.

mil1365380270
Skrevet

Du kjenner deg selv, han og resten av kollegaene deres. Føler du det er lurt å ta igjen, kan du ved neste lunch snakke passe høyt og rolig til han, så mange rundt bordet får det med seg, om hvor dumt og særs uhøflig det er å komme med sånne kommentarer. På samme måte som du ville fotalt det til en liten gutt på barneskolen som hadde sagt noe dumt.

Pleier sette sånne litt ut av spill, samtidig som du ikke stiller deg selv i spesielt dårlig lys. Men vurder nøye om det er en situasjon du mestrer, og om det er smart å gjøre.

Gjest ViViola
Skrevet

Lite antenner på den gubben der, ja, for ikke å snakke om mangelen på folkeskikk!

Du får ta på deg en genser med følgende skrift: "Jeg er feit, du er stygg. Jeg kan slanke meg." OK, det er å synke ned på hans nivå, men det burde i alle fall gi et signal. He-he.

Og bare så det er sagt - du er IKKE feit med 62 kilo fordelt på 164 cm. Du skal ha råtynne bein for å overhode _ha_ mage med de kiloene.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde blitt helt satt ut hadde jeg fått en slik kommentar, så jeg vet ikke om jeg hadde klart å svare han engang. Ikke fordi jeg ikke har kul på magen, og det kunne vært sant. Hehe. Men det er da for svarte ikke normalt å slenge ut sånt. Herlighet.

Du får prøve å ta igjen en dag.

Gjest 164 høy, og 62 kg
Skrevet

Lite antenner på den gubben der, ja, for ikke å snakke om mangelen på folkeskikk!

Du får ta på deg en genser med følgende skrift: "Jeg er feit, du er stygg. Jeg kan slanke meg." OK, det er å synke ned på hans nivå, men det burde i alle fall gi et signal. He-he.

Og bare så det er sagt - du er IKKE feit med 62 kilo fordelt på 164 cm. Du skal ha råtynne bein for å overhode _ha_ mage med de kiloene.

Uansett så ser man vel ikke slank ut i hettegenser som ikke sitter trangt da. Jeg er lubben, det er greit nok, men allikevel da. Dessuten har jeg ganske store pupper, så med sånne gensere så henger jo genseren rett ned fra puppa så magen ikke synes i det hele tatt egentlig, for genseren sitter ikke etter. Nei, skal nok få slengt litt med leppa ved en senrer anledning. Hehe..

Gjest ViViola
Skrevet

Uansett så ser man vel ikke slank ut i hettegenser som ikke sitter trangt da. Jeg er lubben, det er greit nok, men allikevel da. Dessuten har jeg ganske store pupper, så med sånne gensere så henger jo genseren rett ned fra puppa så magen ikke synes i det hele tatt egentlig, for genseren sitter ikke etter. Nei, skal nok få slengt litt med leppa ved en senrer anledning. Hehe..

I generelle vendinger sier man jo ikke sånn til folk _uansett_ hvordan de går kledd eller ser ut.

For ei type!

Skrevet

Jeg tror du kan gå utfra at de syntes han oppførte seg som en idiot, det tror jeg alle med bittelitt folkskikk vil mene. Sånt skal man bare ikke si høyt. Tenke det javel, men aldri si det til noen. Ikke bry deg om dusten.

Skrevet

Her er hva du sier til ham: "vet du, jeg tenkte litt på det du sa til meg om at jeg så tjukk ut i den genseren. Du har rett, jeg har lagt på meg og har planer om å slanke meg. Men hva har DU tenkt å gjøre med ditt problem? Med DET fjeset, liksom... Plastisk kirurgi er jo ganske dyrt."

Eller noe sånt! :o)

Skrevet

Snakker om idiot. Jeg synes du skal ta igjen på en eller annen utspekulert måte, så han skjønner hvordan det er.

Du kan ikke være lubben en gang med de målene der. Det er i alle fall ikke noe å prate om.

Skrevet

Himmel for en fyr. Sleng tilbake med samme mynt: du, har du problemer med urinlekkasje? For det så ut som du hadde tissa på deg i går. Så får de andre seg en god latter og kanskje han holder kjeft i fremtida. Men det er å synke til hans nivå............ ditt valg!

Skrevet

Jeg stemmer for pekkalines forslag. Tror jeg hadde slengt på en kommentar om at han ser passe sidtaska ut, og hvorfor det - ? Hehe! Hvis han vil ha en ubehagelig ordkrig, så la'n få det! ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223385742' post='3979847]

Jeg stemmer for pekkalines forslag. Tror jeg hadde slengt på en kommentar om at han ser passe sidtaska ut, og hvorfor det - ? Hehe! Hvis han vil ha en ubehagelig ordkrig, så la'n få det! ;D

Men det kan jo være litt "skummelt" å planlegge en slik ordkrig, da, for da må man jo forutsette at "motparten" ikke tar igjen på direkten;-)

Husker en Seindfeld-episode der George Costanza planla en festlig kommentar til en kollega, og etter å ha frydet seg lenge på forhånd over den revansjen han derved ville få, gikk det hele i dass pga at kollegaen var enda mer rappkjefta;-)

Skrevet

Men det kan jo være litt "skummelt" å planlegge en slik ordkrig, da, for da må man jo forutsette at "motparten" ikke tar igjen på direkten;-)

Husker en Seindfeld-episode der George Costanza planla en festlig kommentar til en kollega, og etter å ha frydet seg lenge på forhånd over den revansjen han derved ville få, gikk det hele i dass pga at kollegaen var enda mer rappkjefta;-)

_Det_ er selvfølgelig en strek i regningen, men det ville aldri skjedd meg, hehe! ;p

Skrevet

Jeg har på meg en grå hettegenser akkurat nå, og jeg ser gravid ut. Det er bare sånn hettegensere er. Det hjelper ikke at man går med hendene i lommene på den heller.

Kanskje han bare ga deg et hint om at den ikke var det plagget du tar deg best ut i? Og at du faktisk ser bedre ut ellers?

Gjest lilatu_28
Skrevet

Dagen etter:

- Du, den skjorta du hadde på i går nn.

- Ja?

- Den fikk deg til å se ut som en skikkelig drittsekk. Det virket som du kalte meg feit da du hadde den på. Tenkte jeg skulle si fra slik at du unngår å drite deg ut i fremtiden.

;-)

Skrevet

Du kan jo slenge med leppa tilbake, men hva får du ut av det... Sånn egentlig.

Og det var jo ei som sa at man ikke skulle si slike ting som han sa, men holde den tanken for seg selv.

Men på sikt.... Er det så mye bedre å holde den tanken for seg selv? Tenke sine egne tanker? Eventuelt diskutere med andre om de har sett det samme? For det er jo det som skjer mange ganger.

Kanskje den genseren ikke kler deg. Kanskje han burde sagt det på en annen måte. Men kanskje han bare sa det han lurte på, uten å tenke seg om hvordan han sa det....

candyqueen_83
Skrevet

Dagen etter:

- Ja?

- Den fikk deg til å se ut som en skikkelig drittsekk. Det virket som du kalte meg feit da du hadde den på. Tenkte jeg skulle si fra slik at du unngår å drite deg ut i fremtiden.

;-)

Lol!

Skrevet

Dagen etter:

- Ja?

;-)

Haha, utrolig bra! :)

Gjest Mandiia
Skrevet

Her er hva du sier til ham: "vet du, jeg tenkte litt på det du sa til meg om at jeg så tjukk ut i den genseren. Du har rett, jeg har lagt på meg og har planer om å slanke meg. Men hva har DU tenkt å gjøre med ditt problem? Med DET fjeset, liksom... Plastisk kirurgi er jo ganske dyrt."

Eller noe sånt! :o)

Uff, nei, det var tåpelig og vil iallfall ikke gjøre forholdet mellom dem bedre.

Skrevet

Verre med de som er tjukk i hue, ingenting som hjelper mot sånt... er et godt svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...