Gå til innhold

Frekke faen! (kollega som er dust)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen etter:

- Du, den skjorta du hadde på i går nn.

- Ja?

- Den fikk deg til å se ut som en skikkelig drittsekk. Det virket som du kalte meg feit da du hadde den på. Tenkte jeg skulle si fra slik at du unngår å drite deg ut i fremtiden.

;-)

Hahaha! Knallbra!

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gode råd jeg kan gi jeg, for jeg har sosial angst, og ville bare ha himlet litt med øynene og blitt rød i toppen8-) Men, i mitt tilfelle har jeg jo en psykolog som mange ganger kommer med alternative forklaringer til hvorfor folk sier og oppfører seg som de gjør. Og jeg er ganske sikker på, at han i denne situasjonen ville ha sagt, at muligheten er der for at din kollega gjerne ville oppnå kontakt med deg, fordi han er interessert i deg som person, og ikke fordi han vil drite deg ut foran de andre, eller fordi han syns du er tjukk. Det er jo en fryktelig klumsete måte og vise interesse på, men noen mennesker kan bare ikke dette med å kommunikere normalt med folk de er mere enn alminnelig interessert i. Hvordan er din kollega mot deg ellers? Er dette første gang han har sagt sånt, eller er det noe som skjer ofte? Prøv å tenk på hvorfor han sier sånne dumme ting, det kan være en annen grunn enn du tror...

Gjest Like tøff tilbake.
Skrevet

Jeg er rund, du er en idiot, jeg kan slanke meg......

Overbærende blikk og toppes med en kommentar av typen - slapp av, ikke gå i forsvar. Jeg sladret jo ikke om det de sier om kroppen din uten klær akkurat heller...

Skrevet

Du kunne godt ha svart frekt tilbake der og da, men hvis du gjør det nå i ettertid, er det fare for at sympatien ikke vil ligge på din side i kantina. Det er jo ikke sikkert de andre la merke til hva han sa, og de kan ha glemt det.

Jeg synes det er bedre å drite i fyren enn å besvare mobbing med mobbing. Hev deg over det.

Skrevet

Du kunne godt ha svart frekt tilbake der og da, men hvis du gjør det nå i ettertid, er det fare for at sympatien ikke vil ligge på din side i kantina. Det er jo ikke sikkert de andre la merke til hva han sa, og de kan ha glemt det.

Jeg synes det er bedre å drite i fyren enn å besvare mobbing med mobbing. Hev deg over det.

Enig med deg.

Og selv om de andre i kantina husker kommentaren, virker det bare hevngjerrig og surmulende å komme med kommentarer tilbake dagen etter.

Skrevet

Enig med deg.

Og selv om de andre i kantina husker kommentaren, virker det bare hevngjerrig og surmulende å komme med kommentarer tilbake dagen etter.

Enig. Enkelte av forslagene som kommer fram under her er dessuten atskillig mer ondskapsfulle enn at hun så gravid ut.

He he, jeg må tenke på TV-reklamen der en fyr ror og ror etter å ha spurt om hun er gravid og fått nei. De møtes tilfeldig i butikken, er det en ostereklame, tro?

Skrevet

Enig. Enkelte av forslagene som kommer fram under her er dessuten atskillig mer ondskapsfulle enn at hun så gravid ut.

He he, jeg må tenke på TV-reklamen der en fyr ror og ror etter å ha spurt om hun er gravid og fått nei. De møtes tilfeldig i butikken, er det en ostereklame, tro?

Ja, den reklamen tenkte jeg på også*he he* Veldig flaut å si at noen er gravid når de ikke er det;-)

Gjest hersketeknikker
Skrevet

Hvis du ikke kan glemme det og dette ligger og gnager deg, ville jeg tatt det opp med ham på en rolig måte. Det er den beste hersketeknikken av dem alle, hvor du selv fremstår som voksen og rolig, og han bare føler seg dum.

Har gjort dette mange ganger og det fungerer alltid for meg. Jeg gjør det selvsagt bare når jeg føler noen virkelig fortjener det.

Gjest noe sånt ca
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sagt noe sånt som "beklager å måtte skuffe deg, men jeg er nok bare feit" med et overbærende smil. (Evt: "er du redd det er ditt?")

Skrevet

Dagen etter:

- Du, den skjorta du hadde på i går nn.

- Ja?

- Den fikk deg til å se ut som en skikkelig drittsekk. Det virket som du kalte meg feit da du hadde den på. Tenkte jeg skulle si fra slik at du unngår å drite deg ut i fremtiden.

;-)

*LOL*

Skrevet

Jeg hadde svart igjen med samme tone....

Muligens jeg hadde blitt vedig paff første gang, men jeg hadde garantert hadde noen strofer klar til neste gang han kom med slike oppgulp....

Skrevet

''Ble mer forbanna enn såra. Jeg har da speil! ''

Det var det du skulle ha sagt, vet du: "Jeg har du f... speil selv!

Skrevet

Uff, nei, det var tåpelig og vil iallfall ikke gjøre forholdet mellom dem bedre.

Hva med heller dette:

"vet du, jeg tenkte litt på det du sa til meg om at jeg så tjukk ut i den genseren. Du har rett, jeg har lagt på meg og har planer om å slanke meg. Men hva har DU tenkt å gjøre med ditt problem? Å slenge teite kommentarer til folk.... folkeskikk er jo ikke lett å lære seg i voksen alder, vet du."

Skrevet

What a plonker.

Ha setningen i bakhånd ved evt. neste gang: "Jeg er muligens feit, du er stygg, jeg kan slanke meg."

Skrevet

Du kunne bare svart "Ja, og det er ditt." Tenker pipa hadde fått en annen lyd!

Skrevet

Hva med heller dette:

"vet du, jeg tenkte litt på det du sa til meg om at jeg så tjukk ut i den genseren. Du har rett, jeg har lagt på meg og har planer om å slanke meg. Men hva har DU tenkt å gjøre med ditt problem? Å slenge teite kommentarer til folk.... folkeskikk er jo ikke lett å lære seg i voksen alder, vet du."

Den var konge! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...