Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Yak! Tømte nettopp de siste 20 litrene (?) i en varmtvannstank som er 25 år gammel og æsj!!! Vannet var mørkebrunt og skikkelig ekkelt... De første 100 litrene var rene, men bunnslammet var skikkelig motbydelig. Heldigvis er det årevis siden jeg har brukt varmtvann rett fra tanken i matlaging... 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Huff, ja det er vel endel rust og metall i bunnen. Sikkert ikke noe pent syn. Var det du som lurte på alderen til tanken her tidligere? Evt fant du ut om det stod noe sted på tanken? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Huff, ja det er vel endel rust og metall i bunnen. Sikkert ikke noe pent syn. Var det du som lurte på alderen til tanken her tidligere? Evt fant du ut om det stod noe sted på tanken? Jepp - jeg kontaktet produsenten og fikk svar der + at vaktmester selvfølgelig også satt inne med info om alder på de ulike typene tank. ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Jepp - jeg kontaktet produsenten og fikk svar der + at vaktmester selvfølgelig også satt inne med info om alder på de ulike typene tank. ) Så fint, og det endte med ny tank forstår jeg Hvor lang holdbarhet beregnes på slike? 10-15-20år? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 Så fint, og det endte med ny tank forstår jeg Hvor lang holdbarhet beregnes på slike? 10-15-20år? Jeg tror levetiden er 10-20 år, de fleste varer vel en god del lengre enn 10 år da. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 7. oktober 2008 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tror levetiden er 10-20 år, de fleste varer vel en god del lengre enn 10 år da. Min er relativt "ny", 23 år. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Skrevet 8. oktober 2008 Min er relativt "ny", 23 år. *Hehe* Da er den såpass "ny" at den faktisk bør skiftes ut... Spesielt hvis den står oppe i etasjene, om den står i kjeller og på murgolv (med sluk) så er det ikke så farlig om den ryker da. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Æsj! Bruker heldigvis heller aldri varmtvann til matlaging. Vår varmtvannstank er 11 år - håper den varer noen år til. 0 Siter
morsan Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 *Urk* Lage mat med vann rett fra tanken har jeg aldri gjort, men jeg er likevel glad for at vi nå har en tank fra 2008:-) 0 Siter
morsan Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Min er relativt "ny", 23 år. Vi byttet ut en tank på ca 26 år i vinter. Den virket ennå, men den hadde en lekkasje. Vi valgte da å legge penga i å bytte den ut framfor å reparere lekkasjen. Sistnevnte ville ha kostet en del pga at det ikke lenger finnes deler som passer til dem gamle tanken, og at rørleggeren derfor måtte ha tilpasset deler spesielt for oss. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 *Hehe* Da er den såpass "ny" at den faktisk bør skiftes ut... Spesielt hvis den står oppe i etasjene, om den står i kjeller og på murgolv (med sluk) så er det ikke så farlig om den ryker da. Kor mye koster det da? :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Vi byttet ut en tank på ca 26 år i vinter. Den virket ennå, men den hadde en lekkasje. Vi valgte da å legge penga i å bytte den ut framfor å reparere lekkasjen. Sistnevnte ville ha kostet en del pga at det ikke lenger finnes deler som passer til dem gamle tanken, og at rørleggeren derfor måtte ha tilpasset deler spesielt for oss. Eg hadde rørlegger for ei lita stund siden eg og, eg fikk skifta varmeelementet. Det hadde sikkert vært like greit å bytta hele tanken, så eg angrer no. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Skrevet 8. oktober 2008 Kor mye koster det da? :-) Jeg fåt Tobb-rabatt siden jeg bor i et Tobb-borettslag og da er det fastpris på 7500,- for skifte av varmtvannstank. Inkl. alt av materiell, tidsbruk og bortkjøring av gammel tank. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fåt Tobb-rabatt siden jeg bor i et Tobb-borettslag og da er det fastpris på 7500,- for skifte av varmtvannstank. Inkl. alt av materiell, tidsbruk og bortkjøring av gammel tank. Det var en god pris. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Det problemet har ikke vi, med gammelt slam i bunnen av varmtvannstanken. Tenåringen greier fint å tømme tanken på en dusj, og tanken rommer 200 liter. mvh 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Skrevet 8. oktober 2008 Det problemet har ikke vi, med gammelt slam i bunnen av varmtvannstanken. Tenåringen greier fint å tømme tanken på en dusj, og tanken rommer 200 liter. mvh Du tømmer jo ikke tanken bokstavelig talt, for hver dråpe varmtvann du tapper av kommer det en dråpe kaldtvann inn. Det står alltid like mye vann i tanken, bare av varierende temperatur. Så joda, det er garantert bunnslam i deres også om den er noen år gammel. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Du tømmer jo ikke tanken bokstavelig talt, for hver dråpe varmtvann du tapper av kommer det en dråpe kaldtvann inn. Det står alltid like mye vann i tanken, bare av varierende temperatur. Så joda, det er garantert bunnslam i deres også om den er noen år gammel. Ja, selvfølgelig er det slik, takk for oppklaring. mvh 0 Siter
morsan Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Det problemet har ikke vi, med gammelt slam i bunnen av varmtvannstanken. Tenåringen greier fint å tømme tanken på en dusj, og tanken rommer 200 liter. mvh *he he* Tenåringer og dusjing er en egen greie, har jeg hørt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.