Gå til innhold

Vann i varmtvannstank...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yak! Tømte nettopp de siste 20 litrene (?) i en varmtvannstank som er 25 år gammel og æsj!!! Vannet var mørkebrunt og skikkelig ekkelt... De første 100 litrene var rene, men bunnslammet var skikkelig motbydelig.

Heldigvis er det årevis siden jeg har brukt varmtvann rett fra tanken i matlaging...

Skrevet

Huff, ja det er vel endel rust og metall i bunnen. Sikkert ikke noe pent syn.

Var det du som lurte på alderen til tanken her tidligere? Evt fant du ut om det stod noe sted på tanken?

Skrevet

Huff, ja det er vel endel rust og metall i bunnen. Sikkert ikke noe pent syn.

Var det du som lurte på alderen til tanken her tidligere? Evt fant du ut om det stod noe sted på tanken?

Jepp - jeg kontaktet produsenten og fikk svar der + at vaktmester selvfølgelig også satt inne med info om alder på de ulike typene tank. :o)

Skrevet

Jepp - jeg kontaktet produsenten og fikk svar der + at vaktmester selvfølgelig også satt inne med info om alder på de ulike typene tank. :o)

Så fint, og det endte med ny tank forstår jeg :) Hvor lang holdbarhet beregnes på slike? 10-15-20år?

Skrevet

Så fint, og det endte med ny tank forstår jeg :) Hvor lang holdbarhet beregnes på slike? 10-15-20år?

Jeg tror levetiden er 10-20 år, de fleste varer vel en god del lengre enn 10 år da.

Skrevet

Jeg tror levetiden er 10-20 år, de fleste varer vel en god del lengre enn 10 år da.

Min er relativt "ny", 23 år.

Skrevet

*Hehe* Da er den såpass "ny" at den faktisk bør skiftes ut... Spesielt hvis den står oppe i etasjene, om den står i kjeller og på murgolv (med sluk) så er det ikke så farlig om den ryker da.

Skrevet

Æsj!

Bruker heldigvis heller aldri varmtvann til matlaging.

Vår varmtvannstank er 11 år - håper den varer noen år til.

Skrevet

*Urk*

Lage mat med vann rett fra tanken har jeg aldri gjort, men jeg er likevel glad for at vi nå har en tank fra 2008:-)

Skrevet

Vi byttet ut en tank på ca 26 år i vinter. Den virket ennå, men den hadde en lekkasje. Vi valgte da å legge penga i å bytte den ut framfor å reparere lekkasjen. Sistnevnte ville ha kostet en del pga at det ikke lenger finnes deler som passer til dem gamle tanken, og at rørleggeren derfor måtte ha tilpasset deler spesielt for oss.

Skrevet

*Hehe* Da er den såpass "ny" at den faktisk bør skiftes ut... Spesielt hvis den står oppe i etasjene, om den står i kjeller og på murgolv (med sluk) så er det ikke så farlig om den ryker da.

Kor mye koster det da? :-)

Skrevet

Vi byttet ut en tank på ca 26 år i vinter. Den virket ennå, men den hadde en lekkasje. Vi valgte da å legge penga i å bytte den ut framfor å reparere lekkasjen. Sistnevnte ville ha kostet en del pga at det ikke lenger finnes deler som passer til dem gamle tanken, og at rørleggeren derfor måtte ha tilpasset deler spesielt for oss.

Eg hadde rørlegger for ei lita stund siden eg og, eg fikk skifta varmeelementet.

Det hadde sikkert vært like greit å bytta hele tanken, så eg angrer no.

Skrevet

Kor mye koster det da? :-)

Jeg fåt Tobb-rabatt siden jeg bor i et Tobb-borettslag og da er det fastpris på 7500,- for skifte av varmtvannstank. Inkl. alt av materiell, tidsbruk og bortkjøring av gammel tank.

Skrevet

Jeg fåt Tobb-rabatt siden jeg bor i et Tobb-borettslag og da er det fastpris på 7500,- for skifte av varmtvannstank. Inkl. alt av materiell, tidsbruk og bortkjøring av gammel tank.

Det var en god pris.

Gjest høstløv
Skrevet

Det problemet har ikke vi, med gammelt slam i bunnen av varmtvannstanken.

Tenåringen greier fint å tømme tanken på en dusj, og tanken rommer 200 liter.

mvh

Skrevet

mvh

Du tømmer jo ikke tanken bokstavelig talt, for hver dråpe varmtvann du tapper av kommer det en dråpe kaldtvann inn. Det står alltid like mye vann i tanken, bare av varierende temperatur. Så joda, det er garantert bunnslam i deres også om den er noen år gammel.

Gjest høstløv
Skrevet

Du tømmer jo ikke tanken bokstavelig talt, for hver dråpe varmtvann du tapper av kommer det en dråpe kaldtvann inn. Det står alltid like mye vann i tanken, bare av varierende temperatur. Så joda, det er garantert bunnslam i deres også om den er noen år gammel.

Ja, selvfølgelig er det slik, takk for oppklaring.

mvh

Skrevet

mvh

*he he* Tenåringer og dusjing er en egen greie, har jeg hørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...