Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut og se på fliser til kjøkkenet i morra, mellom benk og overskap.

Når det gjelder farge og mønster tenker jeg å gå for noe ganske så nøytralt så jeg ikke blir for avhengig av at farge ellers skal harmonere med flisene.

Hvilke positive erfaringer har du gjort deg når det gjelder farger / mønster på flisene?

Og hvilke negative som du angrer på?

Min kjære mener at ensfarget hvitt vil se ut som et offentlig bad... *Hehe* Jeg liker det jeg da.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• morsan

7

• pekkaline

7

• Lotte :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har valgt svart flis, vi, ikke bare èn - men to ganger. Kjempefornøyd begge gangene. Har svart benkeplate og svarte hvitevarer i tillegg, da, og godt med lys på undersiden av overskapene.

Er enig i at helt snellhvitt blir institusjonspreget, men hva med noe som er litt mer dempet? Trenger jo ikke være høyglans heller, selv om du velger helt hvitt så kan det godt være litt liv i de allikevel.

Skrevet

Vi har valgt svart flis, vi, ikke bare èn - men to ganger. Kjempefornøyd begge gangene. Har svart benkeplate og svarte hvitevarer i tillegg, da, og godt med lys på undersiden av overskapene.

Er enig i at helt snellhvitt blir institusjonspreget, men hva med noe som er litt mer dempet? Trenger jo ikke være høyglans heller, selv om du velger helt hvitt så kan det godt være litt liv i de allikevel.

Svart!? Oj. Det blir det definitivt ikke! :o) Ikke høyglanshvitt heller, men noe lyst ja.

Takker for tips!

Gjest ViViola
Skrevet

Svart!? Oj. Det blir det definitivt ikke! :o) Ikke høyglanshvitt heller, men noe lyst ja.

Takker for tips!

He-he, det må liksom være gjennomført, ja, om man skal velge svart. Har diiiigert kjøkken, der selve innredninga er i bjørk, og dermed blir det ikke så dystert som det kanskje høres ut som. :-)

Og bare et lite tips til: Om du finner fine fliser, så husk å spørre om de må rengjøres på noen spesiell måte. Vi holdt på å gå på en smell med riktig billige og fine fliser, problemet var at de måtte dyptrenses med noe svindyrt et par ganger i året, så den reelle kostnaden for akkurat de flisene var atskillig mye høyere enn det som sto på prislappen. Dessuten - vi driver ikke så mye med slikt arbeid...

Skrevet

He-he, det må liksom være gjennomført, ja, om man skal velge svart. Har diiiigert kjøkken, der selve innredninga er i bjørk, og dermed blir det ikke så dystert som det kanskje høres ut som. :-)

Og bare et lite tips til: Om du finner fine fliser, så husk å spørre om de må rengjøres på noen spesiell måte. Vi holdt på å gå på en smell med riktig billige og fine fliser, problemet var at de måtte dyptrenses med noe svindyrt et par ganger i året, så den reelle kostnaden for akkurat de flisene var atskillig mye høyere enn det som sto på prislappen. Dessuten - vi driver ikke så mye med slikt arbeid...

Oj! Det med rengjøring var jeg ikke klar over - trodde det var bare å dra over dem med en klut med jif jeg... Takk for den infoen, nyttig å ta med seg!

Gjest ViViola
Skrevet

Oj! Det med rengjøring var jeg ikke klar over - trodde det var bare å dra over dem med en klut med jif jeg... Takk for den infoen, nyttig å ta med seg!

Ja, jeg også trodde det holdt med klut og vann/jif/ett-eller-annet, men som sagt - det gjorde det visst ikke på alt.

Lykke til i dag!

Skrevet

Jeg har ikke fliser og har aldri hatt det, men synes denne er litt fin om jeg skulle valgt.

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/onice-bianco-p_c

Så kan du ev.bruke tilleggsflis som foreslått.

De var kjempefine! Men jeg har nå en slags grågrønn farge på veggene (mest lys grønn) og har ikke tenkt å male med det første ettersom jeg liker den og jeg tror dessverre denne fargen vil kræsje med grønnfargen. :o(

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har ensfarget hvite flisr, men noen av flisene har hollandske motiver i blått.

Og så tar fargen på kjøkkenet opp den blå fargen i flisene.

Det er ganske stilig.

Hilsen

Skrevet

Jeg har ensfarget hvite flisr, men noen av flisene har hollandske motiver i blått.

Og så tar fargen på kjøkkenet opp den blå fargen i flisene.

Det er ganske stilig.

Hilsen

Høres nydelig ut! Blått og hvitt er så pent sammen på kjøkken, men jeg vil helst ha noe som ikke gjør meg avhengig av flisfargen om jeg skal male om resten av kjøkkenet en gang.

Skrevet

De var kjempefine! Men jeg har nå en slags grågrønn farge på veggene (mest lys grønn) og har ikke tenkt å male med det første ettersom jeg liker den og jeg tror dessverre denne fargen vil kræsje med grønnfargen. :o(

Ja det passer ikke helt bra sammen med grønnaktig farge, da passer denne bedre.

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/mosaico-vetro-mix-white

Skrevet

Jeg skal ha glassplate mellom benk og overskap. Man kan få glassplater som er malt på baksiden, det er kjempefint og veldig enkelt å holde rent. Og hvis man blir lei av fargen, er det enklere å bytte enn å bytte fliser.

Skrevet

Ja det passer ikke helt bra sammen med grønnaktig farge, da passer denne bedre.

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/mosaico-vetro-mix-white

De var fine! Noen jeg kjenner har sånne "flis på matte" som er nydelige, men de koster 1500,- for kvadratmetern... Litt i overkant for meg. De er ca. 4x4 cm store tror jeg, får se om de har noe sånt der jeg skal.

Skrevet

Jeg skal ha glassplate mellom benk og overskap. Man kan få glassplater som er malt på baksiden, det er kjempefint og veldig enkelt å holde rent. Og hvis man blir lei av fargen, er det enklere å bytte enn å bytte fliser.

Jeg kjenner noen som har det, men jeg tror jeg går for flis selv. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Liker godt lys grå mosaikkfliser.

Synes også det er fint å bryte opp med en glassplate bak kokeplatene; den er også enklere å holde ren.

Skrevet

Ensarted hvitt hadde ikke jeg valgt, det er altfor sterilt, men heller fliser med litt grått i, det skal være lyst så mørke fliser synes ikke jeg er pent.

Skrevet

Pekkaline viste deg noen fine fliser, de ligner på dem vi har over vår benkeplate.

I tillegg kjøper du to til tre fliser med motiv på for å friske opp litt.

Skrevet

Pekkaline viste deg noen fine fliser, de ligner på dem vi har over vår benkeplate.

I tillegg kjøper du to til tre fliser med motiv på for å friske opp litt.

''I tillegg kjøper du to til tre fliser med motiv på for å friske opp litt.''

Nei!Nei!Nei!!!! Det har vi og jeg angrer bittert! :-/

Gjest mandolina
Skrevet

Høres nydelig ut! Blått og hvitt er så pent sammen på kjøkken, men jeg vil helst ha noe som ikke gjør meg avhengig av flisfargen om jeg skal male om resten av kjøkkenet en gang.

Vi har malt kjøkkenet om etter at flisene ble satt opp. Vi valgte en litt lysere blåfarge og så malte vi skapdørene grå, det ble stilig det også.

Hilsen

Skrevet

Jeg ville hatt ensfargede fliser, men ikke hvite! Er enig i at det lett kan se for sterilt ut.

Noen jeg kjenner har auberginfargede fliser og det er kjempefint!! Mulig du synes det blir for mørkt...

Jeg ville gått for mosaikkfliser i en eller annen gråtone. Evt. ulike grånyanser sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...