Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kvadratmeter trenger dere da?

Jeg gikk for det dyreste og lekreste på gulvet på gjestetoalettet, nettopp fordi det var så lite at det i kroner og øre ikke ble _så_ stor forskjell, ihvertfall når nam tenker på hvor mange år flisene skal være der.

Hvis det du synes er finest, totalt sett blir en tusenlapp eller to dyrere, synes jeg du skal spandere det.

Hadde det vært vegger og gulv på et stort bad derimot, må man ta mer hensyn til kvadratmeterprisen.

Jeg trenger ikke så mange kvadrat, men det går såpass mye til andre ting akkurat nå at flere tusen på flis er uaktuelt. Men jeg skal ikke kjøpe noe jeg er bare halvfornøyd med nei - jeg lover! :o)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

18

• morsan

7

• pekkaline

7

• Lotte :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det er jo supert om de som vil kjøpe leiligheten synes de er lekre også.

Flisene på vårt kjøkken (med motiv..) trakk virkelig ned mitt inntrykk av kjøkkenet når vi var på visning, vi kjøpet huset allikevel, men bidro til at jeg tenkte at vi måtte pusse opp kjøkkenet ganske snart, og det kunne jo ha fått meg til å la være å kjøpe huset.

Når det ikke er så mange kvadrat, synes jeg man kan velge det som er ganske dyrt (når det er det man liker allerbest), man skal jo kose seg de årene man bor der også :-)

Ja, jeg er helt med på tankegangen:-)

Et hus vi så på i sin tid hadde et nokså nyoppusset bad som var veldig påkostet, men absolutt ikke i vår smak. Fliser på gulv og vegg var fiolette, og til og med badekar og porselenet i dassen og vasken var fiolett/lilla.

Nå var det flere ting ved det huset som gjorde at vi ikke bød på det, men dette badet trakk veldig ned. Jeg ville synes det var skrekkelig å bryte opp så nye fliser og kvitte seg med alt annet der inne, når det var så nytt og i så bra stand, men det ville også vært skrekkelig å beholde det.

Skrevet

Men det er jo supert om de som vil kjøpe leiligheten synes de er lekre også.

Flisene på vårt kjøkken (med motiv..) trakk virkelig ned mitt inntrykk av kjøkkenet når vi var på visning, vi kjøpet huset allikevel, men bidro til at jeg tenkte at vi måtte pusse opp kjøkkenet ganske snart, og det kunne jo ha fått meg til å la være å kjøpe huset.

Når det ikke er så mange kvadrat, synes jeg man kan velge det som er ganske dyrt (når det er det man liker allerbest), man skal jo kose seg de årene man bor der også :-)

''Når det ikke er så mange kvadrat, synes jeg man kan velge det som er ganske dyrt (når det er det man liker allerbest), man skal jo kose seg de årene man bor der også :-)''

Jo, men selv om jeg synes det er absolutt finest så kan det jo godt hende at evt. kjøpere synes det er grusomt. Derfor vil jeg gå for noe ganske nøytralt sånn at man ikke føler at man MÅ pusse opp når man er på visning.

Skrevet

*Hehe* Det blir vel kanskje en 8-10 års tid til ja, men jeg kommer jo til å tilbringe like mye tid på landet. Og nei - jeg kommer ikke til å beholde leiligheten når jeg flytter, da skal jeg nemlig kjøpe meg inn så jeg eier der vi bor sammen. Evt. leie den ut til ungene om det er et alternativ kanskje.

:-)

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg ville ikke valgt ensfarvet hvit, men det er en smaksak da. Vi har valgt noe som kan ligne på denne, bare litt lysere:

http://www.nettflis.no/produkter/kjokken/patagonia-brown-p_c

Jeg er veldig fornøyd med både farve og stil. Vi har noen få dekorfliser med friske farver, og det angrer jeg ikke på. På kortveggen er det to stk og langveggen fire. De er satt i ulik høyde. Komfyren står i et hjørne, og bak der har vi laget en liten hylle som har fliser. Høyden er samme som en flis. Overfor hylla er hovedmotivet.

Vi har også noe som ligner på den der, bare enda lysere. Matte fliser på størrelse 12x12 eller noe sånt. Har hatt dem i tjue år, og er enda ikke lei dem. Har heltre eikekjøkken. Like fornøyd med det enda også. Så det lønner seg å spandere gode, nøytrale ting. En skal jo selv heller ikke gå lei, gjelder ikke bare eventuelle kjøpere i fremtiden.Det eneste jeg ikke er fornøyd med nå er benkeplata, og dens kal jeg bytte ut.

Gjest signaturina
Skrevet

Er litt usikker på det der med motivfliser...

Det ville jeg droppet var jeg deg! Må du absolutt ha noe motiv, så heng opp et lite bilde med slik hengekrok som kan tas av, så du slipper skru. Et slikt motiv kan du bytte ut når du blir lei. Men motivfliser synes jeg er olitt harry jeg da. Men vi er alle forskejllige. Heldigvis!

Skrevet

Det ville jeg droppet var jeg deg! Må du absolutt ha noe motiv, så heng opp et lite bilde med slik hengekrok som kan tas av, så du slipper skru. Et slikt motiv kan du bytte ut når du blir lei. Men motivfliser synes jeg er olitt harry jeg da. Men vi er alle forskejllige. Heldigvis!

Det blir neppe motivflis. :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har ikke fliser, men en glassplate på veggen. Mamma har fliser, mosaikk og det er kjempestilig! Hadde det ikke vært for at jeg ikke kan ha det (det blir ikke pent i vårt hus) så hadde jeg gått for det.

Hun har svart og hvite, det gir en skikkelig fin kontrast til resten av kjøkkenet. Finnes i alle slags farger, og gir veggen litt liv.

AneM1365380603
Skrevet

Vi har også noe som ligner på den der, bare enda lysere. Matte fliser på størrelse 12x12 eller noe sånt. Har hatt dem i tjue år, og er enda ikke lei dem. Har heltre eikekjøkken. Like fornøyd med det enda også. Så det lønner seg å spandere gode, nøytrale ting. En skal jo selv heller ikke gå lei, gjelder ikke bare eventuelle kjøpere i fremtiden.Det eneste jeg ikke er fornøyd med nå er benkeplata, og dens kal jeg bytte ut.

Vi kjøpte våre fliser for ca 2 år siden. De har en litt gammeldags stil, men er likevel nøytrale. Som dine fliser er de lysere enn de jeg linket til, og de er matte. Ca 10 X 10 cm. Disse flisene har jeg aldri angret på, i motsetning til baderomsflisene.

candyqueen_83
Skrevet

Mosaikkfliser syns jeg er vanskeligere å holde rent. Og jeg hadde gått for blanke. Lettere å vaske over :o)

Skrevet

Aubergine!? Her sitter jeg og sier at jeg ikke vil ha noe som gjør meg avhengig av farge jo! ;o)

Blir vel noe i div. natursjatteringer av noe slag ja.

Måtte bare benytte anledningen til å si at den fargen var dritfin ;-P

Skrevet

Tull, du skulle ha valgt et par nakne menn med kjempeutstyr:-)

Tror ikke jeg får med gubben på den tanken der ;-)

Skrevet

Men du pusset opp kjøkkenet for ikke så fryktelig lenge siden? Du angrer på flisvalget ditt eller stod de fra før?

Nei, jeg har ikke pussa opp siden vi bygde huset for 8 1/2 år siden, men har sikkert drømt her inne om at jeg skulle pusse opp ;-)

Skrevet

Nei, jeg har ikke pussa opp siden vi bygde huset for 8 1/2 år siden, men har sikkert drømt her inne om at jeg skulle pusse opp ;-)

Snodig... Kan du huske hvem det var som la inn privat bilde her på dol av kjøkkenet sitt? Ett, kanskje to år siden? Det ble også snakk om kaffetrakteren på bildet :) Jajamensan, jeg er litt surrete :) Sorry!

Skrevet

Snodig... Kan du huske hvem det var som la inn privat bilde her på dol av kjøkkenet sitt? Ett, kanskje to år siden? Det ble også snakk om kaffetrakteren på bildet :) Jajamensan, jeg er litt surrete :) Sorry!

Var det ikke Lillemus som la inn et bilde av sitt drømmekjøkken da? Eller det kjøkkenet hun hadde bestilt? Jeg tror jeg la inn et bilde av _mitt_ dømmekjøkken også??

Hmmm.......

Skrevet

Var det ikke Lillemus som la inn et bilde av sitt drømmekjøkken da? Eller det kjøkkenet hun hadde bestilt? Jeg tror jeg la inn et bilde av _mitt_ dømmekjøkken også??

Hmmm.......

Det var et bebodd kjøkken for å si det sånn, nyoppusset. jaja

Skrevet

Hehe, livlig bilde. Men det hadde vært stilig og hatt et _ekte_ akvarium der da! ;)

Det er sant, men da måtte man ha hatt ganske tykke vegger:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...