Gå til innhold

Ang denne tannpleier lønnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere husker kanskje at jeg skrev et innlegg her for en stund tiden om en venninne som er nyutdannet tannpleier og fått jobb i privat sektor. Hun fortalte at hun kom til å ha en årslønn på rundt 500000 - 600000Kr. Jeg synes dette hørtes utrolig høyt ut og jeg var tydeligvis ikke alene om det etter svarene jeg fikk på dol.

Jeg var sammen med denne venninnen her om dagen, og hun fortalte at hun hadde tjent inn en fortjeneste på 120000kr forrige månede og fikk 36% av dette, som utgjør en bruttolønn på 43200kr, og en årslønn på ca 518000kr.

Det er såklart ikke sikkert hun står for en fortjeneste på 120000kr hver mnd men i følge henne så mente hun at det kom bare til å bli mere.

Så jah.. da stemmer det vel da.

Skrevet

Saft Suse.....Den lønna skulle gjerne jeg ha hatt.......

Skrevet

Jeg synes også det høres veldig rart ut! Jeg tenker at hvis dette er reelt så skjønner jeg nesten ikke hvorfor ikke flere blir tannpleiere. Jeg mener også å huske at tannpleiestudie er kun to år, så det er jo en utrolig bra inntekt (hun er til og med nyutdannet) for en såpass kort utdannelse.

Gjest også nær venn med tannpleier
Skrevet

Jeg synes også det høres veldig rart ut! Jeg tenker at hvis dette er reelt så skjønner jeg nesten ikke hvorfor ikke flere blir tannpleiere. Jeg mener også å huske at tannpleiestudie er kun to år, så det er jo en utrolig bra inntekt (hun er til og med nyutdannet) for en såpass kort utdannelse.

Det er en tre-årig bachelorutdanning. Mange registrerer seg som selvstendig næringsdrivende og tar opptil 50% av det de omsetter.

120000 i omsetning i mnd er ikke uvanlig.

Skrevet

Det er en tre-årig bachelorutdanning. Mange registrerer seg som selvstendig næringsdrivende og tar opptil 50% av det de omsetter.

Hun er ikke selvstendignæringsdrivende.

Så du mener det likevel er vanlig med 500'-600'kr som årslønn som nyutdannet?

Skrevet

Hun er ikke selvstendignæringsdrivende.

Så du mener det likevel er vanlig med 500'-600'kr som årslønn som nyutdannet?

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men ikke helt uvanlig. Innen privat praksis, altså.

120000 i mnd tilsvarer jo ca 5700 i omsetning pr dag (21 dager), noe som igjen betyr mellom 700 og 800 kr omsetning i timen. Mulig jeg regner feil, men det høres ikke mye ut at en pasient må betale 350-400 kr pr halvtime hos en tannpleier.

Skrevet

Forresten.. denne venninnen har gått i tromsø og der er det fortsatt 2 års utdannelse. Og når det gjelder lønnen så ser det ikke ut som det er så veeeldig vanlig med 500'-600' i lønn dersom man ikke driver egen virksomhet. Så da har nok denne venninnen min vært veldig heldig.

http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?recnumber=35916

Skrevet

Forresten.. denne venninnen har gått i tromsø og der er det fortsatt 2 års utdannelse. Og når det gjelder lønnen så ser det ikke ut som det er så veeeldig vanlig med 500'-600' i lønn dersom man ikke driver egen virksomhet. Så da har nok denne venninnen min vært veldig heldig.

http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?recnumber=35916

Ja, da tror jeg hun har vært heldig! :)

Skrevet

Ja, da tror jeg hun har vært heldig! :)

Jepp det virker sånn :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...