Gå til innhold

Telefon betalt av jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den juginga tar nå nesten kaka. Så utrolig mange saker det har vært i det siste om politikere som blir tatt på fersken i jug, er det rart at hun dro til med denne satelittelefon-forklaringen.

Det å ringe spåkoner i timesvis - hva enten det skjer på den ene eller den andres regning - synes jeg vitner om dårlig dømmekraft.

Helt enig- virker som hun har personlige problemer.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• mrxx

7

• SoriaMoria

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at hun har brukt skattebetalerenes penger på spålinjer. At hun i tillegg lyver om det gjør at jeg mister tilnærmet all tillit til henne som poltiker.

Hun har jo ikke det. Hun har tilbakebetalt beløpet for lengst, lenge før dette om spåkoner kom fram.

Skrevet

Hun har jo ikke det. Hun har tilbakebetalt beløpet for lengst, lenge før dette om spåkoner kom fram.

Ja, men det var neppe hennes intensjon før det ble klaget på den høye regningen.

Skrevet

Det er ikke en statsråd eller en bedriftsleder det er snakk om, men en stortingsrepresentant - de kan ikke bare "gå på dagen" - uansett hvor kritikkverdig vedkommende måtte ha oppført seg.

Nåja, det finnes nok muligheter. Vararepresentanten kan sikkert tre inn for resten av perioden.

Skrevet

Nåja, det finnes nok muligheter. Vararepresentanten kan sikkert tre inn for resten av perioden.

Det er bare ikke slik det fungerer - det skal mye til for å kunne fratre sitt verv før stortingsperioden er omme.

Skrevet

Det er bare ikke slik det fungerer - det skal mye til for å kunne fratre sitt verv før stortingsperioden er omme.

Var det ikke en sak for ikke så lenge siden, om en relativt ung kvinnelig representant som ikke fikk fratre (i hvert fall ikke uten masse om og men), selv om sønnen hennes fikk en eller annen diagnose?

Skrevet

Ringingen er nå egentlig det den er - ille nok, man misbruker ikke arbeidsgiver på den måten.

Det virkelig ille her, er (nok en gang) lyvingen. Hadde hun enda lagt seg flat første dag, innrømmet hva hun hadde ringt og betalt tilbake beløpet, så hadde sannsynligvis saken vært ute av verden. Men neida - hun måtte benekte dette, samt spinne en historie om sin spesialsoldatkjæreste som hun hadde ringt til. Der er _her_ den virkelig dårlige dømmekraften kommer inn i bildet.

(Ikke at det er et kroneksempel av god dømmekraft å ringe spåtelefoner heller, altså)...

Enig. Jeg blir helt oppgitt av hvordan de prøver å lyve seg ut av det de blir tatt for. Hun er ikke den første som prøver og blir tatt så det griner etter. Hva skal til for at de lærer? Jeg fatter ikke at det er mulig.

Jeg ser ikke bort i fra at det med kjæresten er oppspinn også, hun har jo måtte gå tilbake på at han var ansatt i forsvaret.

Skrevet

Hvorfor tror du hun betalte da? Det jo selvsagt fordi det ble satt fokus på dette, ellers hadde hun nok ikke betalt. Dette her kan du ikke godskrive henne.

Skrevet

Ja, den juginga tar nå nesten kaka. Så utrolig mange saker det har vært i det siste om politikere som blir tatt på fersken i jug, er det rart at hun dro til med denne satelittelefon-forklaringen.

Det å ringe spåkoner i timesvis - hva enten det skjer på den ene eller den andres regning - synes jeg vitner om dårlig dømmekraft.

Helt enig. De lyver så det holder, enda det er mange nå som har måtte gå i fra sine stillinger fordi de lyver som faen. Noen lærer aldri, det er helt utrolig at hun prøver seg.

Ringe spåkoner for denne summen er galskap i seg selv, men det er faktisk enda verre at de lyver og mener at de skal slippe unna med det.

Skrevet

Bør det ikke være en vesentlig forsjell på å fratre av "personlige årsaker" og å fratre fordi man har misbrukt stortingets tillit, løyet for å dra seg unna og løyet for å dekke over forrige løgn?

Å være stortingsrepresentant er tross alt et -tillitsverv- ....

Da får man vurdere om hun bør stilles for riksrett, som p.t. er den eneste måten å kvitte seg med stortingsrepresentanter - bortsett fra at de utnevnes til regjeringsmedlemmer o.l. eller at de dør.

Skrevet

Da får man vurdere om hun bør stilles for riksrett, som p.t. er den eneste måten å kvitte seg med stortingsrepresentanter - bortsett fra at de utnevnes til regjeringsmedlemmer o.l. eller at de dør.

Ouch. DET blir bvel kanskje i drøyeste laget ;)

Skrevet

Ouch. DET blir bvel kanskje i drøyeste laget ;)

Ja, det skulle jeg tro;-)

Gjest Hotell cæsar fan
Skrevet

Skulle tro Hotell Cæsar var klarsynte hehe,

i en episode ble det nemlig avslørt at Pelle Krogstad hadde ringt for over 30 tusen på hotellets regning til spåtelefon... han viste hvor lett det er å bli lurt og hekta.

Skrevet

Hvorfor tror du hun betalte da? Det jo selvsagt fordi det ble satt fokus på dette, ellers hadde hun nok ikke betalt. Dette her kan du ikke godskrive henne.

Såvidt jeg har oppfattet betalte hun tilbake før det store mediefokuset kom, da hun fikk beskjed om at regningen var for høy.

Ikke at jeg ikke mener det er idiotisk å ringe spåkoner for en formue. For det er det virkelig. Men skattebetalerne er ikke offer i denne saken, bare fornuften :)

Skrevet

Såvidt jeg har oppfattet betalte hun tilbake før det store mediefokuset kom, da hun fikk beskjed om at regningen var for høy.

Ikke at jeg ikke mener det er idiotisk å ringe spåkoner for en formue. For det er det virkelig. Men skattebetalerne er ikke offer i denne saken, bare fornuften :)

Som sagt, det verste er at hun lyver. At hun ikke har lært nå med så mange som har blitt tatt for løgn er helt utrolig.

Jeg fatter ikke at det er mulig. Det er flere som har blitt tatt for noe småtterier, men så roter de seg inn i løgner så det holder, de må da for svarte ha sett hva andre har gjort galt.

Skrevet

Som sagt, det verste er at hun lyver. At hun ikke har lært nå med så mange som har blitt tatt for løgn er helt utrolig.

Jeg fatter ikke at det er mulig. Det er flere som har blitt tatt for noe småtterier, men så roter de seg inn i løgner så det holder, de må da for svarte ha sett hva andre har gjort galt.

På Stortinget skal brød serveres i kantina - ikke sitte i salen.

Gjest høstløv
Skrevet

Og for noen fantastiske løgner hun fant opp. Hun viste seg veldig kreativ på den fronten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...