Gå til innhold

Student og småbarnsmor

Gjest som lurer på om hun har råd å få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som student, får man mer i stipend og/eller lån når man har småbarn? Eller får man mer i stønad på andre måter? Eller får man ingenting ekstra?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

18

• morsan

9

• silo

6

• Bookworm

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor vil du studere når du har barn? Nå er det jo for sent. Løpet er kjørt for deg og hele livet og fremtiden din er ødelagt.

Skrevet

Hvorfor vil du studere når du har barn? Nå er det jo for sent. Løpet er kjørt for deg og hele livet og fremtiden din er ødelagt.

Dårlig gjort å svare slik, Jølsen.

Skrevet

Dårlig gjort å svare slik, Jølsen.

Hvorfor det? Det er jo sannheten! Folk tror de kan få i pose og sekk uten at noen må lide for det, og det er ikke slik verden er.

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo sannheten! Folk tror de kan få i pose og sekk uten at noen må lide for det, og det er ikke slik verden er.

Jeg kjenner mange som har klart å fullføre studier selv om de har hatt små barn.

(Men jeg er glad for at jeg selv gjorde det i en annen rekkefølge, da, er nok enkelst slik.)

Skrevet

Så da skal jeg bare henge meg selv da,liksom? Når livet er kjørt og fremtiden er ødelagt som du påstår?

Gud forby at unge mennesker vil ta utdanning OG formere seg!

Skrevet

Jeg kjenner mange som har klart å fullføre studier selv om de har hatt små barn.

(Men jeg er glad for at jeg selv gjorde det i en annen rekkefølge, da, er nok enkelst slik.)

Som klarer det ja! Klart folk klarer det! Men ungene får lide for det, mens mora skal være flittig student og driter i ungene sine!

Skrevet

Som klarer det ja! Klart folk klarer det! Men ungene får lide for det, mens mora skal være flittig student og driter i ungene sine!

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. De bruker ikke noe mer tid på studiene enn andre småbarnsmødre bruker på jobben.

Skrevet

Så da skal jeg bare henge meg selv da,liksom? Når livet er kjørt og fremtiden er ødelagt som du påstår?

Gud forby at unge mennesker vil ta utdanning OG formere seg!

Det nytter ikke å snakke til deg. Jeg gjetter at du er norsk. Drep meg hvis jeg tar feil.

Uansett, jeg er helt uenig i holdningen du viser her. Såklart skal folk ta utdannelse og formere seg (som du kaller det), men det er da helt høl i hue å begynne i den enden! Først utdanner man seg, får seg jobb, fikser opp i livet sitt og får barn når man har giftet seg og livet er nogenlunde normalt.

Du trenger ikke henge deg for min skyld, jeg har endel andre ting å krangle om her jeg sitter.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig med deg i. De bruker ikke noe mer tid på studiene enn andre småbarnsmødre bruker på jobben.

Faen så nesevis du er i dag!

Jeg mener uansett at det er feil å ta utdannelse når man har små barn. Man er liksom voksen da, i varierende grad. Utdannelse er noe man gjør seg ferdig med før man begynner å presse ut vrengte kjøttpuddinger.

Skrevet

Faen så nesevis du er i dag!

Jeg mener uansett at det er feil å ta utdannelse når man har små barn. Man er liksom voksen da, i varierende grad. Utdannelse er noe man gjør seg ferdig med før man begynner å presse ut vrengte kjøttpuddinger.

''Faen så nesevis du er i dag!''

Ha ha! Det tar jeg som et kompliment!! :-)

Skrevet

he he he, for en kommentar! men når man hører på noen mennesker uten barn, så skulle man jo tro at det nesten er så ille å få barn:)

Skrevet

Tja, jeg har vel aldri hatt så mye fritid som da jeg var student i fjor og i forfjor.

Skrevet

jeg fikk barn før jeg begynte å studere, dvs jeg studerte også før jeg fikk barn- og jeg må si at det er lettere å være en disiplinert og god student med barn enn uten. Bla annet blir man sinnsykt mye mer tidseffektiv når man har barn som student...

Skrevet

he he he, for en kommentar! men når man hører på noen mennesker uten barn, så skulle man jo tro at det nesten er så ille å få barn:)

Har ikke jeg barn?

Skrevet

Tja, jeg har vel aldri hatt så mye fritid som da jeg var student i fjor og i forfjor.

;-)

Men du hadde jo ikke samtidig så innmari små barn, da:-)

Skrevet

jeg fikk barn før jeg begynte å studere, dvs jeg studerte også før jeg fikk barn- og jeg må si at det er lettere å være en disiplinert og god student med barn enn uten. Bla annet blir man sinnsykt mye mer tidseffektiv når man har barn som student...

Tviler jeg ikke på, men jeg var fornøyd med at studenttilværelsen var noe jeg opplevde som ung&fri&frank;-)

Skrevet

Moren min hadde ingen utdannelse utover handelsskolen (som det het den gang). Når min yngste søster var liten, begynte hun å studere. Dette var kjempepositivt for henne og selvsagt også for oss (når mor er fornøyd, er barna fornøyde :)). Når hun var ferdig å studere, fikk hun en god jobb hun fortsatt har idag.

Hva mener du egentlig er problematisk med at en mamma studerer? Min erfaring er at det faktisk er mer arbeid forbundet med å være ute i full jobb enn å studere fullt. Studerer man, har man også de samme feriene som barna. Andre fordeler er at man ofte har kortere skoledager enn man ville hatt om man jobbet. Dessuten kan man lese når barna er i seng. Jeg kan faktisk ikke finne på en eneste negativ ting ved å studere framfor å jobbe når man har små barn. Kan du?

Skrevet

Moren min hadde ingen utdannelse utover handelsskolen (som det het den gang). Når min yngste søster var liten, begynte hun å studere. Dette var kjempepositivt for henne og selvsagt også for oss (når mor er fornøyd, er barna fornøyde :)). Når hun var ferdig å studere, fikk hun en god jobb hun fortsatt har idag.

Hva mener du egentlig er problematisk med at en mamma studerer? Min erfaring er at det faktisk er mer arbeid forbundet med å være ute i full jobb enn å studere fullt. Studerer man, har man også de samme feriene som barna. Andre fordeler er at man ofte har kortere skoledager enn man ville hatt om man jobbet. Dessuten kan man lese når barna er i seng. Jeg kan faktisk ikke finne på en eneste negativ ting ved å studere framfor å jobbe når man har små barn. Kan du?

Ja, fordi det i mine øyne er feil og noe som ikke er akseptabelt i mitt miljø i allefall. Man studerer før man får barn, fordi det er det man skal gjøre først. Skole, jobb, ekteskap, barn osv.

Det nytter egentlig ikke å komme med motargumenter til meg, men det visste du vel fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...