Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he he, tar du litt av nå kanskje? men jeg er i bunn og grunn litt enig...:)

Jeg tar ikke av noe som helst. Jeg liker ikke folk som ikke betaler for seg.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• silo

21

• Bookworm

19

• morsan

11

• Lillemus

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de måtte ha gjeldsordning for å kunne klare dette. Dersom de kuttet ut røyk & spilling, samt kvittet seg med de tre dyre bilene, og attpåtil frå leieinntekt fra sokkeletasjen, skulle en jo tro at de kunne betjent en god del gjeld på det viset.

De måtte sikkert ha kommet i havn med en nedbetalingsavtale med kreditorene, for å hindre inkasso osv, men at de så småningom kunne ha betjent all gjelda.

Ja det tenkte jeg også! Det er jo ikke akkurat flust med penger hos de fleste etter at alle regninger er betalt..

Skrevet

Han var røykfri på 10. dagen, men det er kanskje i tidligste laget å si at han var helt røykfri?

Jeg mener bestemt at man bare lar være å ta neste sigarett, så røyker man aldri igjen. Da har man sluttet å røyke. Sånn nedtrappingsdritt folk snakker om er bare pisspreik. Enten røyker man, eller så gjør man det ikke.

Skrevet

Slik jeg har forstått denne gjeldsorningen, fører det til at du aldri får tatt opp lån til noe som helst mer, ikke kan kjøpe på kreditt, ikke mobilabonnement o.s.v. Så det som kan se ut som en blodig urettferdig og lukrativ ordning, er ikke det. Blodig urettferdig kanskje, men ikke lukrativt.

Joa, men da har man jo allerede kjøpt alt man trenger i noen år- og så som gjeldfri kan man leve normalt, slik alle andre mennesker gjør, uten å ta opp forbrukslån for hvert minste innfall.

Skrevet

Helt enig. Og strengt tatt trengte de vel ikke barnehageplass heller, all den tid mora var hjemme hele tiden.

Gjest No milk today
Skrevet

Jeg vet om et par som hadde vært perfekte til å være med i dette programmet. Slik de holder på, tar virkelig kaka. La oss kalle de Per og Kari.

Per og Kari er gift og har barn. De har et vanvittig forbruk, stadig vekk blir strømmen kutta ut etc. Nå har det seg slik at Kari sine foreldre har veldig god økonomi og bor et stykke unna Per og Kari. Nå har Per og Kari lurt foreldrene til Kari ved å si at de har flyttet fra hverandre, slik at foreldrene skal syns synd på Kari og hjelpe henne økonomisk. Kari sitter liksom igjen alene i huset, og foreldrene hennes betaler nå huslånet hennes hver måned, i tillegg til at de ga henne en halv mill for å komme på beina.

Men Per og Kari bor altså fortsatt sammen. Når foreldrene kommer på besøk så drar Per til _sine_ foreldre og bor der til Karis foreldre har reist.

Hva sier dere om dette??

Skrevet

Jeg vet om et par som hadde vært perfekte til å være med i dette programmet. Slik de holder på, tar virkelig kaka. La oss kalle de Per og Kari.

Per og Kari er gift og har barn. De har et vanvittig forbruk, stadig vekk blir strømmen kutta ut etc. Nå har det seg slik at Kari sine foreldre har veldig god økonomi og bor et stykke unna Per og Kari. Nå har Per og Kari lurt foreldrene til Kari ved å si at de har flyttet fra hverandre, slik at foreldrene skal syns synd på Kari og hjelpe henne økonomisk. Kari sitter liksom igjen alene i huset, og foreldrene hennes betaler nå huslånet hennes hver måned, i tillegg til at de ga henne en halv mill for å komme på beina.

Men Per og Kari bor altså fortsatt sammen. Når foreldrene kommer på besøk så drar Per til _sine_ foreldre og bor der til Karis foreldre har reist.

Hva sier dere om dette??

Tragisk og harry...og merkelig at de ikke blir avslørt?

Skrevet

Tragisk og harry...og merkelig at de ikke blir avslørt?

Ja, de har jo barn som kan oute dem...

Skrevet

Helt enig. Og strengt tatt trengte de vel ikke barnehageplass heller, all den tid mora var hjemme hele tiden.

;-) Tenkte det samme selv;-)

Skrevet

Han var røykfri på 10. dagen, men det er kanskje i tidligste laget å si at han var helt røykfri?

Men det er da for all del en god start?

Skrevet

Absolutt! Han fortjener honnør for at han har sluttet.

Skrevet

Nå er vel ikke en barnehageplass bare et sted å plassere ungen når man jobber, men også veldig positivt for barn og lære å sosialisere seg med andre...

Skrevet

Ja, visst er det det! Jeg har ikke sagt noe annet jeg. Synes hun kunne slått følge med ham og sluttet hun også.

Skrevet

Nå er vel ikke en barnehageplass bare et sted å plassere ungen når man jobber, men også veldig positivt for barn og lære å sosialisere seg med andre...

Jeg er helt enig i det, men nå var dette en familie som var temmelig på ratata, da.

Skrevet

Var det bare han som jobbet?! Hva i all verden trengtre de tre biler til da???

Skrevet

Hva sier dere om dette??

OMG - ikke nok med at man ikke har styring på økonomien sin, som jeg synes er skammelig i utgangspunktet, men at man skal svindle og lure foreldrene sine på denne måten... helt utrolig!!

Skrevet

Ja, visst er det det! Jeg har ikke sagt noe annet jeg. Synes hun kunne slått følge med ham og sluttet hun også.

Det er jeg helt enig med deg i:-)

Skrevet

Var det bare han som jobbet?! Hva i all verden trengtre de tre biler til da???

Hvorfor i all verden trenger man tre biler, når det finnes kun to mennesker med førerkort uansett??

Skrevet

Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?

Skrevet

Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?

''Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?''

*Humrer* Har tenkt tanken jeg også, men uansett har jo "halve" Norge sett dem på tv i går så... Og de skjønner jo at dette er noe som blir en liten snakkis like i etterkant av programmet når de melder seg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...