Gå til innhold

Anbefalte innlegg

elskeråværegift
Skrevet

Det krever mot å blottstille seg sånn på tv...

Tenker på det programmet i de beste familier og nannyhjelpen eller hva det heter.

Jeg hadde aldri turt å blottstilt med sånn på tv, hva tror ikke folk om meg, at jeg er en dårlig mor osv... sånn i Norge spesielt der janteloven regjerer og folk elsker å snakke stygt om hverandre.

Og det med gjeld, enda verre...

I lille Norge.

Så jeg beundrer de som står frem som de gjør.

ja, det er et deilig folk,

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• silo

21

• Bookworm

19

• morsan

11

• Lillemus

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fikk du med deg hvordan de klarte bruke 15000 i transport? Kjører de taxi til og fra jobb og bhg?

3 billån med fete renter + 3 forsikringer + 3 veiavgifter + drivstoff + nødvendige deler + oljeskift + EU = blir fort 15 lapper i mnd av å være så korka i hodet...

Skrevet

Hvorfor i all verden trenger man tre biler, når det finnes kun to mennesker med førerkort uansett??

Enig i utgangspunktet, men det kunne jo tenkes at man har biler med ulikt bruksområde. Mannen hadde jo vært selvstendig næringsdrivende. Hvis han da f eks måtte ha bil med bare to seter foran og stort lagerrom bak, kunne det jo tenkes at han også kunne hatt bruk for en vanlig bil i tillegg.

Men: Denslags 'luksus' er jo noe man bare kan tillate seg når man har økonomi til det. Jeg har ikke sett så mange Luksusfellen-programmer, men de jeg har sett bærer alt for mye preg av folk med "fordi jeg fortjener det"-holdning. Ikke rart det blir bankerutt, da....

Skrevet

Sitter her å tenker ettersom tråden vokser og vokser - sett at denne hjememværende moren fyller dagene sine med å være på dol?

Da får hun forhåpentligvis litt mer nyttig lærdom, som f eks at også hun burde kutte ut røyken:-)

Skrevet

Det krever mot å blottstille seg sånn på tv...

Tenker på det programmet i de beste familier og nannyhjelpen eller hva det heter.

Jeg hadde aldri turt å blottstilt med sånn på tv, hva tror ikke folk om meg, at jeg er en dårlig mor osv... sånn i Norge spesielt der janteloven regjerer og folk elsker å snakke stygt om hverandre.

Og det med gjeld, enda verre...

I lille Norge.

Så jeg beundrer de som står frem som de gjør.

Jeg beundrer de som søker hjelp for de forskjellige problemer de måtte ha, men jeg beundrer overhodet ikke mennesker som stiller opp på TV og viser det fram for gud og hvermann...

Skrevet

enig! jeg er også litt småforelsket i jølsen :) skjønner du er det også!

Kremt...Jølsen er da en kvinne? Ikke at det er utenkelig å være lesbisk altså, men her virker det som om dere tror det er en mann?

Skrevet

Kremt...Jølsen er da en kvinne? Ikke at det er utenkelig å være lesbisk altså, men her virker det som om dere tror det er en mann?

Ja, Jølsen er da en mann????

Skrevet

Enig i utgangspunktet, men det kunne jo tenkes at man har biler med ulikt bruksområde. Mannen hadde jo vært selvstendig næringsdrivende. Hvis han da f eks måtte ha bil med bare to seter foran og stort lagerrom bak, kunne det jo tenkes at han også kunne hatt bruk for en vanlig bil i tillegg.

Men: Denslags 'luksus' er jo noe man bare kan tillate seg når man har økonomi til det. Jeg har ikke sett så mange Luksusfellen-programmer, men de jeg har sett bærer alt for mye preg av folk med "fordi jeg fortjener det"-holdning. Ikke rart det blir bankerutt, da....

Ja, men to biler synes jeg er greit. Og mannen kan selvfølelig ha en "lekebil" som han har ønsket seg hele livet - men det er jo bare hvis økonomien tillater det (og det gjør det jo tydeligvis ikke i dette tilfellet)...

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Var det bare han som jobbet?! Hva i all verden trengtre de tre biler til da???

Hadde de ikke 4 (fire!) biler (inkludert firmabilen)?

Skrevet

Huff ja, det hadde vær leit! Og det er ikke meningen å henge ut enkeltpersoner, jeg synes de er modige som tør/orker å blottstille seg på den måten. Det som provoserer meg er vel heller ordningen med offentlig gjeldssanering (ja, og så litt annet og da..)

Apropos det å bli provosert av dette programmet:

Jeg har ikke sett så mye på dette, etter at det første programmet jeg så handlet om noen som mente man bare _måtte_ drikke sjampis til hverdags, og dama mente at så&så mye kostbare klær g sko bare _måtte_ hun ha. Dama ville ikke ta opp studielån, "for det var så dyrt", og istedet hadde hun banklån der moren hennes var kausjonist....

DA ble jeg utrolig provosert av at det går an å være så dum, og dette var den "virkelige" luksusfellen.

Paret på TV i går levde jo i utgangspunktet ikke noe voldsomt ekstragavant liv _generelt sett _ - men det var jo selvsagt for høyt forbruk i forhold til _deres_ eget inntektsnivå, de tok opp ny gjeld for å betale den gamle med osv osv.

Skrevet

Jølsen er mann

Skrevet

Jølsen er enten mann, eller kjønnsløs...

Skrevet

Ja, men to biler synes jeg er greit. Og mannen kan selvfølelig ha en "lekebil" som han har ønsket seg hele livet - men det er jo bare hvis økonomien tillater det (og det gjør det jo tydeligvis ikke i dette tilfellet)...

Enig - den siste bilen til kr 17 000 var nok mer i deres gate, ja.

elskeråværegift
Skrevet

Jølsen er mann

Ja, det er han da.

Ser jo hvordan dere svermer rundt han her inne :)

Skrevet

Hadde de ikke 4 (fire!) biler (inkludert firmabilen)?

Jo, jeg mener også det var fire biler.

Skrevet

Så ikke dette programmet, men jeg så litt av ett annet program for en god stund siden hvor et ungt par tjente ca. 20.000 i måneden og brukte 60.000,-

Det er helt utrolig, enda så det ikke helt ut til at de skjønte hvorfor de hadde dårlig råd.

Noen er økomiske amøber.

Skrevet

Jølsen er mann

Er du heelt sikker? Jeg synes h*n minner så mye om en som skrev mye her for noen år siden, (men som ble utestengt merkelig nok) og det var en kvinne, men det kan godt hende jeg tar veldig feil her:)

Skrevet

Så ikke dette programmet, men jeg så litt av ett annet program for en god stund siden hvor et ungt par tjente ca. 20.000 i måneden og brukte 60.000,-

Det er helt utrolig, enda så det ikke helt ut til at de skjønte hvorfor de hadde dårlig råd.

Noen er økomiske amøber.

Ja det er utrolig sært! Sikkert et psykologisk fenomen som trer ikraft etterhvert med fornektelse og depresjon som fører til mer forbruk osv- men rart at ikke konsekvensene føles på kroppen før det har gått så langt?

Er folk mer bortskjemte nå enn før muligens? Selv kan jeg ikke fordra rike 60 åringer som fordømmer "dagens unge" når de selv så inflasjonen spise opp studielån og sitter på eiendommer som har steget i verdi med 300 % de siste 15 åra, men...

Gjest Aimabel
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223549399' post='3981586]

3 billån med fete renter + 3 forsikringer + 3 veiavgifter + drivstoff + nødvendige deler + oljeskift + EU = blir fort 15 lapper i mnd av å være så korka i hodet...

Ja, det er klart. Koster å holde tre biler. kanskje de kunne spart litt ved å kjøre taxi i stedet for å ha de tre bilene....? ;-)

Skrevet

Jeg er så glad jeg og mannen min er fornuftige.

Vi kjøper aldri på krita. Vi har alminnelige inntekter, men klarer likevel å legge til side litt penger. Jeg var heldig å arve et lite beløp, så jeg fikk betalt ned studielånet. Andre ufornuftige hadde kanskje brukt pengene til å kjøpe ny bil, men for å slippe utgiften til studielån prioriterte jeg den. Vi har begge solgt hver vår leilighet og har derfor vært heldig stilt. I stedet for å sløse bort pengene vi fikk til overs på masse dyre møbler, nye biler, sydentur osv, valgte vi å sette pengene inn i lånet på nyhuset, så nå har vi bare litt over en mill i lån, noe vi fint greier. Vi har fleksilån så vi velger litt selv hvordan vi vil betale, vi betaler så mye vi klarer, så med det tempoet nå er lånet betalt ned innen 12 år.... Vi har leilighet i kjelleren som vi har mulighet til å leie ut om det skulle bli dårlige tider. Vi har to biler, en litt eldre hverdagsbil og en litt finere som er et par år gammel. Vi ville aldri kjøpt en splitter ny bil, de taper seg så fort. Og aldri ta opp billån. Vi kjøpte fra sparepengene. Og enda har vi sparepenger.

Vi er ikke rike, men vi lever nøkternt. Handler for toppen 1000 i mat i uka, får mye bra mat til det, så vi sulter ikke. Shopper ikke klær hele tiden men klarer oss på det vi har.

Jada, de aller fleste her i landet er da heldigvis normalt fornuftige på økonomifronten, så det er da ikke noe å skryte av ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...