candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 sms er jo mye verre enn å snakke i telefonen. Da må man jo se mye på tastaturet når man skriver eller lese lange meldinger. Hallo! Trafikkfarlig! Jeg ser ikke på tlf når jeg skriver. Det går ganske automatisk. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Det er da ikke noe... Vi ble tatt i å ikke stoppe for fotgjenger. Det hadde en prislapp på 5200kr. Det var ikke jeg som kjørte, men jeg hadde nettopp påpekt for gubben at her hadde jeg stoppa, mens han mente de var langt unna... Gubben prøvde ikke å argumentere dette for onkel, men vi hadde aldri trodd det skulle bli så mye nei... 5200 kr???? Åh, herregud. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1223615141' post='3982418] Ah, det er mye penger ut det, jeg hadde nok også blitt irritert på meg selv. Vi har tatt litt skrekken vi da, etter en bil kjørte i oss pga mobilbruk. Han sa det selv, han var så sikker på at han hadde kontroll på veibildet. Det hadde han ikke, og det smalt. Heldigvis var det bare materielle skader på begge bilene. Kjøp deg slik bluetooth handsfreesak. (he he, jeg er elendig på navn på tekniske ting). Vi har høytaler i bilen og kobler mobilen til, og når det ringer dempes musikken/radioen og det er bare til å prate. Ja, jeg har bestemt meg for å kjøpe en slik. Det verste er egentlig at på jobben har vi bare fått beskjed om å sende evt. bot til kontoret så tar dem seg av det. Vi kjører mye bil i arbeidstida, og kan få inn akutte samtaler. Har mast om sånne fast tilkoblede bluetooth greier, men neida. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Huffda .... prater mye i mobilen jeg også når jeg kjører bil ...... ikke alltid jeg har på meg øreproppene. Bor på et forholdsvis lite sted, men såpass stort at vi har politistasjon, møter derfor politiet endel, de blir ofte observert sittenes å snakke i mobiltelefonen "på gamlemåten" ..... altså de bryter ofte loven selv ..... skulle gjerne hatt et kamera å tatt et bilde av dem, men da blir jeg nok mer trafikkfarlig om jeg skulle sitte å passe på å få tatt et sånt bilde ...... Hehe, tror ikke det er så lurt ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg ser ikke på tlf når jeg skriver. Det går ganske automatisk. Sånn er jeg også..... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Må le litt av denne tråden. Du får så hatten passer! Er jo en grunn til at de gir ut bøter, de tjener rått på det! FORDI SÅ MANGE GJØR FEIL I TRAFIKKEN! ;0) Må aldri finne på å innrømme slike tabber på dol vett du! ;0) gjør meg ingenting å innrømme det ) Vet at flere av de som sier de aldri gjør det her inne, også snakker. De er bare opptatt av å være 100 % perfekte uansett hva det gjelder. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Du er nok mest irritert over at politiet gjorde jobben sin. Folk er som regel mer irritert over å bli stoppa enn over at de var "så dum" som du skriver. Hvis du var "så dum" denne gangen, kommer du til å gjøre det igjen da? Sansynligheten er høy for at svaret er ja, fordi du regner med at sjansen for ikke å bli stoppet en gang til er høyere enn for at du blir det. Og hvor dum går det an å bli? "SMS ja, men snakke nei". Hallo. Våkn opp. Jeg innrømmer at jeg sender sms innimellom, sier ikke at det er mindre farlig. Men mindre synlig ;O) Og jeg ser ikke på tlf mens jeg skriver. Mente at såpass sjelden jeg prater i tlf i bil, så er det typisk å bli tatt. Vet jo flere som prater flere ganger om dagen hver dag. Og jeg kommer til å kjøpe meg sånn bluetooth greie. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, jeg har bestemt meg for å kjøpe en slik. Det verste er egentlig at på jobben har vi bare fått beskjed om å sende evt. bot til kontoret så tar dem seg av det. Vi kjører mye bil i arbeidstida, og kan få inn akutte samtaler. Har mast om sånne fast tilkoblede bluetooth greier, men neida. Da burde dere jo absolutt ha fått det på jobb! De satser vel på få kontroller da. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Ser du får litt pepper her, forsåvidt fortjent - men jeg innrømmer at jeg gjør det samme Har tilgode å bli tatt da... Vet ikke hvorfor, det er bare så utrolig mye mer effektivt om jeg får ringt alle jeg skal på turen, så har jeg tid til å jobbe/være med Billa når jeg ikke kjører. (Nå får jeg sikkert pepper jeg også...) Selvfølgelig. Det er jo ikke lov. Men det er mye som ikke er lov, det er lett å gjøre for det ) Jeg skal hvertfall kjøpe bluetooth nå da, så kom jo noe godt ut av det ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1223651415' post='3982918] Da burde dere jo absolutt ha fått det på jobb! De satser vel på få kontroller da. Sikkert. Men det er jo mye politi i nærheten der, selv om ingen har blitt stoppet i arbeidstida. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Hva?? Har alltid trodd at det var lov å snakke i mobil hvis jeg har ørepropp og lang ledning og begge henda på rattet!!! sikkert fordi mobilen kan ramle ned på gulvet osv da, og man må ta blikket fra veien for å finne den igjen. Eller man kan vel bare dra den opp etter ledningen da 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1223631094' post='3982627] Sitter og ser på Jula og Clas Ohlson sine sider på nettet. Flere modeller 19-149,-, men hvilken sort er best? tenkte å ta en tur på Jula, så da får jeg titte der ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 har lært at jeg må skaffe bluetooth ) Men skjønner ikke hvorfor konsentrasjonen skal være noe bedre da. Må jo være samtalen som er forstyrrende, ikke det at jeg holder i tlf. Det at du holder telefonen har jo noe å gjøre med antall hender på rattet - men de færreste sitter vel med begge hendene på rattet når de kjører likevel... Når det gjelder diskusjonen, vises undersøkelser at det er samtalen i seg selv som tar konsentrasjonen vekk fra trafikkbildet, og slik sett er det like ille å snakke i hansfree.... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Det er ikke lov å snakke i handsfree heller - den må i så fall være fastmontert. Jeg har sånn med tråd på, og den bruker jeg alltir - bil eller ikke. Sånn med tråd på? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Det at du holder telefonen har jo noe å gjøre med antall hender på rattet - men de færreste sitter vel med begge hendene på rattet når de kjører likevel... Når det gjelder diskusjonen, vises undersøkelser at det er samtalen i seg selv som tar konsentrasjonen vekk fra trafikkbildet, og slik sett er det like ille å snakke i hansfree.... Jeg sitter aldri med to hender på rattet, det skal jeg innrømme. Selv om det var det vi lærte ) Ja, jeg skulle nå egentlig tro det er samtalen som tar vekk mest av konsentrasjonen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Man lærer så lenge man lever............. I dag møtte jeg en sjåfør som satt å leste et brev mens han kjørte............. Skummelt!! Nei, i bil skal man kjøre å se på veibildet ikke noe annet. Det er lett å stoppe dersom telefonen ringer, eller så ringer du opp igjen når du har anledning. Sms har aldri noen hast. *pekefinger* Jeg vet det ikke har noen hast, men det har nå allikevel blitt til at jeg har sendt korte svar .. Moren til ei venninne leser avisen mens hun kjører, i tillegg til høy fart. Ikke rart hun har bulket bilen en del ganger da. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Jepp, der har du rett. Jeg snakker i tlf omtrent hver gang jeg kjører. Men jeg har integrert bluetooth, så jeg har begge hendene på rattet og øynene på veien. Akkurat som man bør ha. Noe annet er ikke akseptabelt. Jeg har en gang sett et naut med telefonen i den ene hånden, sigaretten i den andre og albuen på rattet. Med et lite barn i baksetet. - Kjørende!! Sjelden jeg har hatt så lyst til å stoppe noen for å si min mening. Alle som skriver/leser tekstmeldinger eller prater i håndholdt telefon når de kjører bil er en stor trussel for trafikksikkerheten. De som påstår noe annet er rett og slett idioter. Men konsentrasjonen din er likevel i samtalen. Jeg skjønner ikke at bluetooth er noe bedre enn handsfree eller å prate direkte i tlf. Men siden det er det eneste som er lov, skal jeg kjøpe fastmontert bluetooth. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, jeg har bestemt meg for å kjøpe en slik. Det verste er egentlig at på jobben har vi bare fått beskjed om å sende evt. bot til kontoret så tar dem seg av det. Vi kjører mye bil i arbeidstida, og kan få inn akutte samtaler. Har mast om sånne fast tilkoblede bluetooth greier, men neida. Det må da være billigere å kjøpe slike, enn å betale flere bøter. Ser ikke logikken i å ikke installere slikt utstyr i jobbebiler. Hilsen 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Det må da være billigere å kjøpe slike, enn å betale flere bøter. Ser ikke logikken i å ikke installere slikt utstyr i jobbebiler. Hilsen Skjønner ikke jeg heller. Vi får ganske mange samtaler inn på en vakt, og på strekninger det ikke er mulig å stoppe også. Vi kan ikke la være å svare. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg sender ikke mye sms, men skal innrømme at jeg gjør det innimellom. Oftere enn jeg prater. Er det ikke nok med handsfree? Egentlig skjønner jeg jo ikke at man skal være mer konsentrert om man bruker handsfree enn når man snakker i mobilen. Jeg mener man er vesentlig mer konsentrert ved bruk av handsfree, fordi du ikke er "kroppslig forstyrret" (finner ingen fornuftig måte å formulere det at det sannsynligvis er mer forstyrrende at den ene armen er opptatt eller plassert i en spesiell posisjon) når du kun snakker. Ved bruk av handsfree så mener jeg at jeg ikke forstyrres mer av mobilbruken enn jeg ville kunne ha blitt av å ha en voksen person ved siden av meg i bilen. Og hvis jeg er trett (noe man jo aldri skal være når man kjører bil....). så er det å prate god hjelp til å beholde fokus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.