Gå til innhold

Lærervikar - hva tror du lønner seg?

Anbefalte innlegg

Gjest vikaren
Skrevet

Som overskrifta forteller, er jeg lærervikar (nyutdannet, men "godt voksen"). I senere tid har jeg tatt sporadiske vikartimer på flere forskjellige skoler i nærheten, og jeg elsker å undervise.

Men tror dere det lønner seg å satse alt på en skole - og å si fra at "det er dere jeg prioriterer heretter" - eller fortsette å farte fra skole til skole, og svare ja til den første som ringer?

Jeg er svært usikker. Målet er jo fast lærerjobb - det er det jo ingen tvil om.

Gjest vikaren
Skrevet

Glemte å si: Jeg får mer enn nok vikartimer med å farte fra skole til skole - er ikke "lat" og arbeider mye.

Skrevet

Glemte å si: Jeg får mer enn nok vikartimer med å farte fra skole til skole - er ikke "lat" og arbeider mye.

I forhold til lønn, er det mest gunstig å ta det man får rundt omkring. En vikar tjener bedre enn en fast ansatt, hørte jeg en lærervikar si en gang...

I forhold til pensjonspoeng derimot, bør du virkelig tenke deg om. Du får ikke like mange poeng som vikar, som du får ved å være fast ansatt. Samme hvor mye du jobber og sliter, er det i forhold til pensjonisttilværelsen mest å hente på å være fast ansatt.

Skrevet

Trivelsmessig sett er det jo ofte best å være på en skole. Dessuten vil du da antagelig føle at du klarer å undervise bedre. Du rekker å bli kjent med elevene og deres sterke/svake sider. Dette er det viktig å kjenne til når man underviser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...