Gjest vikaren Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Som overskrifta forteller, er jeg lærervikar (nyutdannet, men "godt voksen"). I senere tid har jeg tatt sporadiske vikartimer på flere forskjellige skoler i nærheten, og jeg elsker å undervise. Men tror dere det lønner seg å satse alt på en skole - og å si fra at "det er dere jeg prioriterer heretter" - eller fortsette å farte fra skole til skole, og svare ja til den første som ringer? Jeg er svært usikker. Målet er jo fast lærerjobb - det er det jo ingen tvil om. 0 Siter
Gjest vikaren Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Glemte å si: Jeg får mer enn nok vikartimer med å farte fra skole til skole - er ikke "lat" og arbeider mye. 0 Siter
Line Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Glemte å si: Jeg får mer enn nok vikartimer med å farte fra skole til skole - er ikke "lat" og arbeider mye. I forhold til lønn, er det mest gunstig å ta det man får rundt omkring. En vikar tjener bedre enn en fast ansatt, hørte jeg en lærervikar si en gang... I forhold til pensjonspoeng derimot, bør du virkelig tenke deg om. Du får ikke like mange poeng som vikar, som du får ved å være fast ansatt. Samme hvor mye du jobber og sliter, er det i forhold til pensjonisttilværelsen mest å hente på å være fast ansatt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2008 Skrevet 10. oktober 2008 Trivelsmessig sett er det jo ofte best å være på en skole. Dessuten vil du da antagelig føle at du klarer å undervise bedre. Du rekker å bli kjent med elevene og deres sterke/svake sider. Dette er det viktig å kjenne til når man underviser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.