Gjest Wita Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Mannen min har store magesmerter som kommer og går øverst i magen. (syreproblemer). Han har slitt med dette et par år nå og det ser ut til å bare bli verre. Det er vondt å se når han har det på det verste. Hva kan kan han spise/drikke som ikke forverrer problemene? Hva bør han holde seg unna? De har funnet en utposning på spiserøret, men legen sier han ikke skal opereres nå. Ikke vet jeg hvorfor. Han får noen tabletter som ikke ser ut til å hjelpe stort. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Prøv Gaviscon tabletter (reseptfri). Fungerer mye bedre enn Link og lignende syrehemmende. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Nexium er vanlig å gi som syrenøytraliserende, hvis det er det som plager han. (Reseptbelagt og svinedyrt, finnes en erstatning det er lettere å få på blå resept. Spøer legen.) Er vel sjekket på alle bauger og kanter, dere vet han ikke har magekatarr f.eks? Alt som er surt bør han sikkert unngå. Øl, kaffe, sitrusfrukter m.m. Sterke krydder. Han burde tenke over alt han spiser, så han lærer hva han ikke tåler. Stress betyr enormt, så det må bort... Og spise regelmessig, men det gjør han vel. Man skal ikke gå med store smerter, jeg ville gjort det jeg kunne for å få orden på dette, om det går. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis det er syre som plager han, kan det være at det hjelper med tilskudd av sink daglig. Har hjulpet mannen her i huset i allefall. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Det er kanskje litt individuelt, men her i huset er kaker og bakst ikke bra å spise. Lurer på om det er vaniljesukkeret min mann reagerer på. Han har nexium som skal tas daglig, men husker ikke alltid det.... Kaffe og brus kan også føre til halsbrann og magevondt. Jeg selv fikk en gang noe som het løvetannte anbefalt av en naturterapaut. Det kunne jeg drikke daglig siden dette var basiskt ikke syrefremkallende. Den skulle avkjøles og drikkes kald. Tror apoteket har den? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Ah - Wita, nå kom jeg på noe: Potetvann! Høres teit ut, men det virker faktisk . En skivet, rå potet legges i vann. Drikkes neste dag. Vent i alle fall noen timer. Er man dårlig til å spise frokost, er dette supert å starte dagen med når man har problemer med magen og syre. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Han bør holde seg unna sterk, krydret mat. Kaffe. Stress. Jeg fikk forresten noen tabletter hos legen for dette, som funker veldig godt på meg (legen tror jeg har magesår). Husker ikke hva de heter, men si fra hvis du vil ha navnet :-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Takk til dere alle. Jeg skal lese alt dere har skrevet til han. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.