Gå til innhold

"Husker faen ikke hva han heter"

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Katt-ja

11

• Mirabell

3

• bustebeisa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sentralbanksjefen er nå en ting, men egentlig rart å oppholde seg i et land i flere måneder uten å vite hvem statsministeren der er. For ikke å snakke om flere ÅR - OG i hjemlandet ditt!

Jeg må innrømme at jeg nok kunne latt meg lure av en falsk sentralbanksjef - har ikke festet meg ved hans utseende...

Og et jernteppe kunne også fått meg til å ikke komme på Stoltenbergs navn i et presset øyeblikk (noen ganger står jeg fast på de vanligste ord...) - men siden han skylder på at ikke han har bodd her så mye i det siste, er det vel ikke det som er grunnen her....

Skrevet

Det er jo bare sminke og klær i hodet på ham. Temmelig blåst :)

Skrevet

He-he, du har sikkert rett i det der med jobb, ja. Samtidig - hun ser jo på seg selv som et forbilde for barn og ungdom... GRØSS!

Selv om hun ser seg selv som et forbilde for barn og unge, har jeg ikke hørt mine jenter si mye pent om henne. :-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg blir helt flau på mitt kjønns vegne, altså,''

Jan Thomas var ikke stort bedre, da. Han hadde ikke ferska at det var en spøk før Osama kom inn, sa han...

Sa'n det???? Det fikk ikke jeg med meg, var litt til og fra en periode i programmet. Men wow...

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe, det høres jo litt festlig ut, da *S*

Du skal vel være rimelig blåst for ikke å vite at Einar Gerhardsen IKKE er en svart, ung mann... Da leet hun ikke på øyenbrynet engang. Helt utrolig.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg skulle nok ha tilgitt at han ikke hadde kunnet navnet på de fleste regjeringsmedlemmene, men man må nesten _gå inn for_ å ikke huske navnet på sjefen sjøl, da.

Enig!

Gjest ViViola
Skrevet

Selv om hun ser seg selv som et forbilde for barn og unge, har jeg ikke hørt mine jenter si mye pent om henne. :-)

Vel, jeg er redd min eldste vil gjøre det... :-/

Skrevet

Du skal vel være rimelig blåst for ikke å vite at Einar Gerhardsen IKKE er en svart, ung mann... Da leet hun ikke på øyenbrynet engang. Helt utrolig.

Hva???!!!

Gjest ViViola
Skrevet

Hva???!!!

JA! En ung, helt kullsvart mann med rastafletter ble presentert som Gerhardsen, og hun bare smilte og nikket "hei".

Hva skal man liksom tenke om sånne som "rollemodeller" for våre håpefulle, da? (Det var det hun så på seg selv som, har visst mange barn og ungdommer som "fans".)

Skrevet

''Du skal vel være rimelig blåst for ikke å vite at Einar Gerhardsen IKKE er en svart, ung mann... ''

Tjo,- rimelig blåst - eller muligens ung? Jeg vet ikke hvem denne modellen er,- men jeg tviler faktisk på at min nesten-voksne tenåring (som ikke er det spøtt interessert i politikk) vet hvem Gerhardsen er... Med mindre de har lært mye om ham på skolen? Dette må jeg hjem og spørre om i dag ;-)

Det er veldig mye sånne "det-vet-man-bare"-ting som de unge ikke vet.

Gjest ViViola
Skrevet

''Du skal vel være rimelig blåst for ikke å vite at Einar Gerhardsen IKKE er en svart, ung mann... ''

Tjo,- rimelig blåst - eller muligens ung? Jeg vet ikke hvem denne modellen er,- men jeg tviler faktisk på at min nesten-voksne tenåring (som ikke er det spøtt interessert i politikk) vet hvem Gerhardsen er... Med mindre de har lært mye om ham på skolen? Dette må jeg hjem og spørre om i dag ;-)

Denne modellen er vel ikke helt ung, såvidt jeg kan skjønne er hun 23 år.

Her er forresten bloggen hennes: http://linni.blogg.no/

Skrevet

''Det er veldig mye sånne "det-vet-man-bare"-ting som de unge ikke vet.''

Ja, det er jeg helt enig i. Men Gerhardsen hadde jo sluttet som aktiv politiker lenge før jeg hørte om han, og likevel fikk vi jo høre mye om han. Han var jo riktignok i live helt til jeg ble voksen, men jeg hørte jo også om forlengst avdøde personer som f eks Tranmæl, Nygaardsvoll, Christian Michelsen, Kong Haakon etc.

Skrevet

Denne modellen er vel ikke helt ung, såvidt jeg kan skjønne er hun 23 år.

Her er forresten bloggen hennes: http://linni.blogg.no/

Aha... Ja,- det så jo litt...blondt ut...

Men jeg tror nok de færreste av dagens helt unge vet noe særlig om Gerhardsen, med mindre de er politisk interesserte?

*prøver å være objektiv*

Skrevet

''Det er veldig mye sånne "det-vet-man-bare"-ting som de unge ikke vet.''

Ja, det er jeg helt enig i. Men Gerhardsen hadde jo sluttet som aktiv politiker lenge før jeg hørte om han, og likevel fikk vi jo høre mye om han. Han var jo riktignok i live helt til jeg ble voksen, men jeg hørte jo også om forlengst avdøde personer som f eks Tranmæl, Nygaardsvoll, Christian Michelsen, Kong Haakon etc.

Ja,- vi lærte om en del av de gamle "heltene" på skolen. Men gjør de det i samme grad i dag? Det føles ikke sånn...

Mulig de har fokus mer på samtid/nær fortid?

Jeg synes for eksempel at vi lærte veldig lite om f.eks. Midtøsten-problematikken, selv om vi jo var midt oppe i den i tiden. Det var helst de politisk bevisste som visste noe om den.

Gjest ViViola
Skrevet

Aha... Ja,- det så jo litt...blondt ut...

Men jeg tror nok de færreste av dagens helt unge vet noe særlig om Gerhardsen, med mindre de er politisk interesserte?

*prøver å være objektiv*

He-he, at de unge ikke lærer så mye på skolen er nå en ting, men du skal jo ha bladd rimelig lite i aviser/sett lite nyheter på TV de siste ca 25 årene for å ha unngått å høre om akkurat denne mannen.

Og andre storheter fra Før Vi Ble Født.

:-)

Skrevet

Ja,- vi lærte om en del av de gamle "heltene" på skolen. Men gjør de det i samme grad i dag? Det føles ikke sånn...

Mulig de har fokus mer på samtid/nær fortid?

Jeg synes for eksempel at vi lærte veldig lite om f.eks. Midtøsten-problematikken, selv om vi jo var midt oppe i den i tiden. Det var helst de politisk bevisste som visste noe om den.

Ja, tidene forandrer seg.

Jeg husker min mormor var sjokkert over geografiundervisningen i skolen fordi jeg ikke hadde lært alle elvene i asia på rams! ;-) At jeg visste hva en esker er, syntes hun ikke var noe å skryte av;-)

Skrevet

He-he, at de unge ikke lærer så mye på skolen er nå en ting, men du skal jo ha bladd rimelig lite i aviser/sett lite nyheter på TV de siste ca 25 årene for å ha unngått å høre om akkurat denne mannen.

Og andre storheter fra Før Vi Ble Født.

:-)

Jeg er helt enig i at det umiddelbart høres sært ut at hun ikke kjente navnet. Men jeg bladde veldig lite i aviser og så lite på nyheter jeg også før jeg var 20... (At jeg likevel visste hvem Gerhardsen var dengang, kom nok av at han var et _stort_ navn den gang.) Og jeg tror ikke Gerhardsen har vært mye framme de siste årene? Med mindre man kjenner navnet fra før, og har en knagg å henge det på?

Skrevet

Ja, tidene forandrer seg.

Jeg husker min mormor var sjokkert over geografiundervisningen i skolen fordi jeg ikke hadde lært alle elvene i asia på rams! ;-) At jeg visste hva en esker er, syntes hun ikke var noe å skryte av;-)

esker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...