Gå til innhold

hvordan skal jeg greie å leve godt ?

Anbefalte innlegg

Gjest truddeluttan
Skrevet

Kort fortalt jeg er 42 år nest eldst i en flokk på 6 , en eldre bror .Oppvoskt i et ekstremt reliøst og falskt hjem .Min mor har alltid fra jeg var liten behandlet meg som sitt stebarn.Jeg har 3 søstre som hun behandler på en helt annen måte , og hun liker å vise meg at hun gjør forskjell .Mine søsken ser det og fortviler , men ingen greier å gå i rette med mor , hun er en enehersker , og min far er bortreist og vek.Jeg har nok alltid savnet en pappa har jeg skjønt som voksen . Om noe skjer negativt i vår familie blir jeg og min mann alltid syndebukker , til tross for at vi er de som alltid stiller opp for familien om ting oppstår og noen trenger hjelp. Nå opplever jeg at min ene søster tar opp den teknikken som min mor alltid har brukt med dette å straffe og utelate og skylde på meg når tilg går galt i livet hennes , og jeg kjenner jeg orker dette bare ikke mere .Hun har fått en lille og nekter meg å se babyen , og jeg aner ikke hvorfor ?? Jeg har lyst til å tilføre at min søster og min mor ser seg selv som meget relgiøse mennesker .Jeg og min mann tok ett oppgjør med oppvekst og lære for snart 20 år siden , og lever idag som sunne og glade mennesker til tross .Men dette familekaoset på lasset er tungt til tider og jeg tenker seriøst på å kutte helt ut familien min , men jeg har 1 søster jeg pleier kontakt med og ser det vil bli vondt å miste henne , men hun tør aldri stå opp for meg på noen måte , selvom hun er sjokkert og kvalm av hvordan og hva jeg har mått tåle gjennom livet av mor og nå min søster som min mor alltid har kalt dukken sin .Jeg føler at jeg trenger en å snakke med å få hjelp til å sortere tanker . Hvor bør jeg henvende meg og hva kan hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ha kontakt med resten av familien selv om du har kontakt med denne ene søstra di da? De andre har absolutt ingenting positivt å gi deg - du er i din fulle rett til å kutte kontakten med dem.

Hvis du føler at du trenger skikkelig hjelp til å sortere tankene dine så begynn hos fastlegen og få hjelp derfra. Lykke til! *Klem*

Skrevet

Det er ingen som kan nekte deg å ha kontakt med den ene søsteren din. Det er kun hun og du som avgjør dette.

At hun ikke står oppreist for deg, er en annen sak, og som ikke bør ha betydning for om du skal kutte henne ut eller ikke.

Hvis du trenger hjelp til å få sortert dette, finnes det tilbud om gratis samtaler med psykisk helsearbeider i kommunen. Det er ikke så lang ventetid der, og min erfaring er god hva dette tilbudet gjelder. Du kan søke selv, ved å skrive et brev til dem om situasjonen. Hos psykologer er det visst ofte veldig lang ventetid.

Masse lykke til, uansett hva du måtte velge :-)

Skrevet

Er det slik så burde du trekke deg unna familien din, i alla fall de som oppfører seg dårlig mot deg. Dette blir bare nedbrytende og ødeleggende for deg.

Disse personene kan du ikke bruke tid på.

Skrevet

Er det slik så burde du trekke deg unna familien din, i alla fall de som oppfører seg dårlig mot deg. Dette blir bare nedbrytende og ødeleggende for deg.

Helt enig.

Skrevet

Enig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...