Gå til innhold

Hortons hodepine


Gjest trøndelag

Anbefalte innlegg

Gjest trøndelag

Hei! Jeg leste at du har doktor-grad i clusterhodepine. Jeg har siden nyttår vært plaget med bankende hodepine i bakhodet. Smerten kommer som lyn fra klar himmel, og varer i ca. 1 sekund før det gir seg. Jeg kan ha en hel serie slike "bank" på en dag, eller det kan være bare en eller to. Jeg kan ikke se noe mønster, eller utløsende årsaker. Noen ganger starter bankingen på natten, og det er da smertene som gjør at jeg våkner. Jeg har vært til ct- scanning som var normal. Legen mente derfor at jeg har hortons hodepine (clusterhodepine). Jeg har lest litt om denne type hodepine på internett, men synes ikke det ligner på mine plager. Hva er din mening? Bør jeg bli henvist til nevrolog? Er kjempetakknemlig for svar fra en som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære trøndelag !

Nei, jeg tror ikke dette er clusterhodepine eller Hortons hodepine. Det likner mer på det vi kaller "jabs and jolt syndrom" som er en ufarlig tilstand som ikke trenger behandling, men der indomethacin kan lindre plagene hvis episodene opptrer svært hyppig. Det er ingen dum ide å bli undersøkt av neurolog for slike symptomer for å oppnå noe større grad av sikkerhet for en eventuell diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...