Gå til innhold

Sykemeldt snart 1 år

Anbefalte innlegg

Gjest snart1år
Skrevet

Hei

Jeg har snart vært sykemeldt pga. yrkesskade i ett år. Har søkt midlertidig uføre. Håper å komme tilbake før det året er gått. Jobben sier jeg kun vil få lønn opptil 66% av vanlig lønn. Men jeg vet om noen som får fullt utbetalt månedslønn (samme bedrift), og jeg mener jobb skal betale resten av det jeg ikke får pga uføre. Noen som kan dette?

Gjest ViViola
Skrevet

Stemmer det, at rehab/uføre osv. er 66 % av lønna. Jeg vet ikke om bedriften er _forpliktet_ til å betale mellomlegget opp til vanlig lønn (det er de nok ikke), men det kan hende at dere har en pensjonsordning gjennom jobben som gir deg ekstra utbetaling.

Det vet jeg at en tidligere kollega av meg fikk, i alle fall.

Sjekk pensjonsordningen din, det kan hende du finner ut noe der.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er spesielle regler for sykemelding og uføretrygd, når det gjelder sykdom pga yrkesskade.

Jeg mener at du skal ha utbetalt 100% av lønnen og det er arbeidsgiver som plikter å tegne yrkesskadeforsikring.

http://www.nav.no/page?id=294

Gjest høstløv
Skrevet

Stemmer det, at rehab/uføre osv. er 66 % av lønna. Jeg vet ikke om bedriften er _forpliktet_ til å betale mellomlegget opp til vanlig lønn (det er de nok ikke), men det kan hende at dere har en pensjonsordning gjennom jobben som gir deg ekstra utbetaling.

Det vet jeg at en tidligere kollega av meg fikk, i alle fall.

Sjekk pensjonsordningen din, det kan hende du finner ut noe der.

Det heter Yrkesskadeforsikring, og er en forsikringsordning alle arbeidsgivere plikter å tegne.

Gjest ViViola
Skrevet

Det heter Yrkesskadeforsikring, og er en forsikringsordning alle arbeidsgivere plikter å tegne.

OK! Det var ikke slik min nevnte kollega fortalte det, men det er helt OK, altså.

:-)

Gjest snart1år
Skrevet

Det er spesielle regler for sykemelding og uføretrygd, når det gjelder sykdom pga yrkesskade.

Jeg mener at du skal ha utbetalt 100% av lønnen og det er arbeidsgiver som plikter å tegne yrkesskadeforsikring.

http://www.nav.no/page?id=294

Takk for svar. Ja, det var det jeg mente. Da har ikke hun fått med seg at jeg har fått godkjent yrkesskade.:)

Da kan jeg slappe litt av...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...