Gå til innhold

Når vi blir besteforeldre

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lillemus

2

• trollemor;o)

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Noen har gjort oss oppmerksomme på at det finnes et "eldreforum" her ;-)

Jeg regner med jeg blir bestemor når jeg er rundt 55, men tror kanskje ikke jeg vil føle meg helt "hjemme" på eldreforumet ;)

Eldreforumet er ikke noe for meg, jeg er da alt for ung til det. Jeg er ikke eldre, bare midtveis i livet, bestemoren min ble 100 år.

Forumet blir brukt til å stille spørsmål om sine demente slektninger.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

"Hvordan er avføringen din" forumet;o)

Plutselig kjente jeg at jeg nok aldri passer inn der..... Uansett hvordan den nå måtte bli med åra :-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Ja, er det ikke underlig hvordan slike ting glemmes?

Husker min mor klaget litt over både sin mor og sin svigermor. Og enkelte av de tingene hun helt konkret klaget over har også irritert meg når det gjelder henne - hun oppfører seg omtrent nøyaktig slik hun sa sin mor eller svigermor gjorde! Jeg har naturligvis ikke unnlatt å minne henne på dette, men forklaringen er selvfølgelig at situasjonen er heeeelt annerledes :o)

det er nettopp sånne observasjoner som har gjort at jeg ikke er så skråsikker på at jeg virkelig blir alle tiders som svigermor.....

Men - jeg kan jo leve i håpet :-)

Skrevet

*lol* Jeg leste: nå blir vi besteforeldre......... :)

Litt i tidligste laget det togli ;) Ja vi får bare sørge for å holde oss på dol fremover, så kommer det nok flere forum skal du se hehe Jeg håper lykken står oss bi hele livet, så får vi masse å skravle om da også :)

Vedder på det kommer tråder som, "hun vil ikke følge rådet" "utrolig barneoppdragelse" osv pga tidene endrer seg så fort. Så spørs det da hvem som er den perfekte dol-bestemor som følger med i tiden.haha

Skrevet

Plutselig kjente jeg at jeg nok aldri passer inn der..... Uansett hvordan den nå måtte bli med åra :-)

Å si ikke det;o)

Skrevet

Jeg er bestemor alt, så disse fora kan gjerne bli opprettet med en gang.

Det samme her:-) Har 2 barnebarn, venter nr. 3 på nyåret.

Skrevet

Å si ikke det;o)

...sier det samme:-) Umulig å spå hva man vil bli opptatt av når den tiden kommer;-)

Skrevet

det er nettopp sånne observasjoner som har gjort at jeg ikke er så skråsikker på at jeg virkelig blir alle tiders som svigermor.....

Men - jeg kan jo leve i håpet :-)

''Men - jeg kan jo leve i håpet :-)''

Ja, NÅ kan du det, og når situasjonen engang oppstår kan du eventuelt leve med _selvbedrag_! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Noen har gjort oss oppmerksomme på at det finnes et "eldreforum" her ;-)

Jeg regner med jeg blir bestemor når jeg er rundt 55, men tror kanskje ikke jeg vil føle meg helt "hjemme" på eldreforumet ;)

Tror aldri jeg vil finne meg tilrette på et eldreforum, med mindre det er noen spesielle symptomer jeg lurer på :).

Det er kanskje arvelig - min far er 80, og snakker fortsatt om de som vanker på eldresenteret som "de gamle".

Gjest høstløv
Skrevet

Tror aldri jeg vil finne meg tilrette på et eldreforum, med mindre det er noen spesielle symptomer jeg lurer på :).

Det er kanskje arvelig - min far er 80, og snakker fortsatt om de som vanker på eldresenteret som "de gamle".

Det samme er det med min far, han er 82 og snakker om "de gamle", enda han er en av de eldste selv.

Skrevet

''....jeg håper virkelig jeg blir en noenlunde ok svigermor...''

Jeg også! Har to sønner, så det er vel en ganske stor sannsynlighet for at jeg en gang blir svigermor. Svigerfar blir jeg i hvertfall ikke ;).

Jeg skal i hvertfall ikke bli en slik svigermor som hele tiden lar svigerdatter få følelsen av at hun ikke gjør ting bra nok. Jeg skal holde meg på en viss avstand, men tilby hjelp og være til stede når det trengs.

Men hun vil sikkert få ting å irritere seg over uansett! :)

''Jeg også! Har to sønner, så det er vel en ganske stor sannsynlighet for at jeg en gang blir svigermor. Svigerfar blir jeg i hvertfall ikke ;).''

Hehe, men du kan få svigersønner, og de er mye lettere å ha med å gjøre enn svigerdøtre ;o)

Skrevet

Ja, er det ikke underlig hvordan slike ting glemmes?

Husker min mor klaget litt over både sin mor og sin svigermor. Og enkelte av de tingene hun helt konkret klaget over har også irritert meg når det gjelder henne - hun oppfører seg omtrent nøyaktig slik hun sa sin mor eller svigermor gjorde! Jeg har naturligvis ikke unnlatt å minne henne på dette, men forklaringen er selvfølgelig at situasjonen er heeeelt annerledes :o)

Min mormor skrev faktisk brev til seg selv med hvordan hun skulle passe på å ikke bli som svigermor. Hun gjorde et stort nummer av hvor utrolig latterlig det brevet var og hvor ung og dum hun hadde vært da hun skrev det da hun fant det mange år senere.

Jeg tror faren min (og moren min) sukket litt tungt da....

Gjest Elextra
Skrevet

Min mormor skrev faktisk brev til seg selv med hvordan hun skulle passe på å ikke bli som svigermor. Hun gjorde et stort nummer av hvor utrolig latterlig det brevet var og hvor ung og dum hun hadde vært da hun skrev det da hun fant det mange år senere.

Jeg tror faren min (og moren min) sukket litt tungt da....

Hehe, jeg har faktisk tenkt på å skrive slikt brev selv. Og da ikke bare i forbindelse med svigermorrollen, men også om morsrollen (til store/voksne barn).

Merkelig at man kan ha så selektiv hukommelse!? Hadde vært morsomt om de hadde såpass åpent forhold at de kunne gå gjennom brevet sammen.

Tror jaggu jeg skal skrive et slikt brev selv!

Skrevet

"Hvordan er avføringen din" forumet;o)

Ja, det må vi for all del ikke glemme ;-))

Skrevet

Eldreforumet er ikke noe for meg, jeg er da alt for ung til det. Jeg er ikke eldre, bare midtveis i livet, bestemoren min ble 100 år.

Forumet blir brukt til å stille spørsmål om sine demente slektninger.

Ja, jeg ser at dette forumet ikke passer for noen av oss her inne tror jeg (bortsett fra oss som bekymrer oss om _andre_ eldre da :))

Skrevet

*lol* Jeg leste: nå blir vi besteforeldre......... :)

Litt i tidligste laget det togli ;) Ja vi får bare sørge for å holde oss på dol fremover, så kommer det nok flere forum skal du se hehe Jeg håper lykken står oss bi hele livet, så får vi masse å skravle om da også :)

Vedder på det kommer tråder som, "hun vil ikke følge rådet" "utrolig barneoppdragelse" osv pga tidene endrer seg så fort. Så spørs det da hvem som er den perfekte dol-bestemor som følger med i tiden.haha

Enda godt du leste feil!! *gulp*

Skrevet

Jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal kunne betegne meg selv som eldre jeg heller ;)

Fortsatt synes jeg førtiåringer er "gamle" og jeg er 38.............

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal kunne betegne meg selv som eldre jeg heller ;)

Fortsatt synes jeg førtiåringer er "gamle" og jeg er 38.............

40-åringer er middelaldrede - bortsett fra meg selv, da... ;)

Skrevet

Enda godt du leste feil!! *gulp*

Jeg leste også feil og fikk nesten safta i halsen her ;-))

Syns nok det var i tidligste laget ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...