Gjest svigerdatter og kommende svigermor Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Skjønner du har det tøft. Selv skjønner jeg hvor heldig jeg er med min egen svigermor, som ikke er noen bestevenn, men som holder respektfull avstand samtidig som hun er høyst tilstedeværende. Får håpe du husker tankene dine nå om du engang selv blir svigermor! Hei Egentlig har jeg det kjempefint. Mannen min støtter meg i at det beste er å holde litt avstand. Alle ganger vi er på besøk hos dem,blir våres barn satt tilside til fordel for de andre barnebarna som er der oftere. Siden vi har barn i "2 omganger" (Eldste er 22 år og de små er 2 og 4), ser vi hvordan ho oppfører seg,,, Vi er veldig fornøyde med liten kontakt,men at det er trist for barna...det er det nok. De vet jo ikke om annet...de tror nesten egentlig at søskenbarna bor der... Viss vi besøker bare søskenbarna...kommer svigers alltid innom... Jeg og mannen min har det flott sammen,og er åpne og snakker om alt,alle sånne avgjørelser tar vi sammen. Føler nesten forholdet til svigers er bedre nå som vi ser dem så sjelden 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Å være svigermor har jo ikke bare med seg selv å gjøre... Min svigermor var en helt fantastisk dame. Jeg var bare 16 år da jeg kom inn i familien.ble mor som 17-åring. Vi hadde en skikkelig prat,der ho spurte meg om hvordan jeg ville bli behandla i familien...som en av hennes egne...eller som "svigerdatter" (litt negativt laddet,men ho brukte seg og sin svigermor som eksempel)... Jeg valgte første alternativet.Mange år gikk så det suste..Ho passa jenta mi ofte og de fikk et nært forhold. I dag sier dattra mi at farmor pressa henne til å være bestevenner,og "indokterinerte" henne med at farmor er så snill, og farmor er så lur, farmor er så klok,du er heldig som er bestevenn med meg.....nå synes jeg svigermor har forandra seg, ho er utrolig gjerrig,gjør forskjell på barnebarna (siden minste barnebarnet alltid er det beste,eller skal jeg si det eneste guttebarnebarnet) Dessuten holder ho på enda med det bestevennstyret, og sier at før i tiden,da var jeg bestevenn med henne ...nå er jeg bestevenn med DEG... Vårt barn ble jo favorisert i mange år før det kom flere barnebarn til,men i dag er ho veldig lei seg fordi farmor ikke er like entusiastisk...Det farmor forventer er at siden de var"bestevenner " da hun var liten,skal farmor få vite alle hemmeligheter osv...men det er ærlig talt ikke alt en forteller til besteforeldre/foreldre. viss det er noe nytt med barnebarnet,så blir farmor sjokka og VELDIG lei seg fordi ho ikke har ringt å fortalt det... (at det går an...) Dette er nyheter som evt kjærester,at ho bruker ppillen, at ho sliter med et fag i skolen osv. Eldstejenta vår har og¨så fortalt hvor skuffa farmor ble da ho ringte å fortalte ho fikk G i et fag...Mormor driter i sånne ting...sier at sånne ting ikke har noe med deres personlige forhold å gjøre,og at ho er like stolt av henne om ho stryker eller får S... (de har et veldig,veldig godt forhold) Vi har også små barn nå, men etter som tiden har gått ønsker vi ikke ha den samme kontakten den veien,for det er så mange forventninger i forhold til barna..mormor derimot er kjempegrei,og tar imot barnebarna på en skikkelig fordomsfri og real måte,gir like store presanger osv. Jeg har også oppdaget at svigermor rett og slett "løy" da jeg kom inn i familien,for at jeg skulle like henne...nå når vi har div samtaler kan hun si at...nei sånn har jeg ALDRI gjort./ment..det var bare noe jeg sa den gangen for å støtte deg...osv.du var jo så ung,og trengte at noen "tok vare på deg". Dette gjør meg så forbanna. Jeg har rett og slett mistet tilliten. Svigers er over 70 år...og det er SÅ langt å reise til oss.(de kjører til osloområdet fra midt norge flere ganger i året)men tenk 2,5 timer tar det å reise til oss. og de er her omtrent 3 ganger i året. mens datteren som bor bare en halvtime derifra blir besøkt 2-3 ganger i uka.(stakkars folk). de passer gjerne barnebarn, men vi synes de er for gamle til å styre med barn nå...og i dagesvis.i tillegg kjenner de jo ikke barna våre noe særlig,siden de ikke gjør den store innsatsen for å bli kjent. Når vi en sjelden gang kommer ei helg for at de skal bli kjent med våres barn så er dattra invitert med sine 3 barn,deriblant favorittgutten i familien. Jeg må si at jeg som svigerdatter har forandret meg til å bli litt trollete/"ekte svigerdatter" på grunn av dette...-og får som ventelig svar fra ei snerpete svigermor som ALDRI har blitt motsagt. Klart dette fører til litt ubehageligheter,men jeg er villig til å ta dem fremfor at mine barn skal sitte å høre på alt det svigers vil putte i dem...Jeg vil oppdra barna mine selv,og styre det meste selv...-og da ser dere det blir litt krasj.. (når ho er vant med å bestemme) Ho vil egentlig bare være alene med barna,i hytta eller på rommet,tilogmed på badet...så jeg har fått helt noooiiia av det greiene der....Viss ikke ho kan leke med barna mens vi er tilstede,får ho i alle fall ikke ta dem med alene. Og med en gang de er alene driver ho å forteller hvor flink ho er ,og at de kan være bestevenner osv...UUUUrgh Jeg håper at jeg kan være så storsynt når jeg en gang blir svigermor at jeg klarer å holde fingrene tilbake og ikke støte fra meg svigersønnene mine (har 3 døtre), nå har jeg jo ingen garanti for ikke å få svigerdøtre....(har hørt de kan være sææære ) Nei nå ble dette innlegget altfor langt,,,men det er interessant tema...hehe. Hehe - det er bare å innse - svigermoren din er en av de ekte svigermødrene. Vi får bare tenke før vi snakker og være bedre selv når det blir vår tur. Men at datteren din ikke vil fortelle svigermora di om sexlivet sitt engang da..... Nei - ikke rart hun ikke gidder være bestevenninne med henne..... *hyler av latter* 0 Siter
Gjest svigerdatter og kommende svigermor Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hehe - det er bare å innse - svigermoren din er en av de ekte svigermødrene. Vi får bare tenke før vi snakker og være bedre selv når det blir vår tur. Men at datteren din ikke vil fortelle svigermora di om sexlivet sitt engang da..... Nei - ikke rart hun ikke gidder være bestevenninne med henne..... *hyler av latter* Haha....nei sånne ting rekner jeg med blir fortalt til MOR først...(storfniiiis). Håper mine svigersønner blir så kjekke som den som er i emning nå... Bare de elsker døtrene mine så er de GODKJENT. -og så er det greit om de liker svigerforeldrene litt også da 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Haha....nei sånne ting rekner jeg med blir fortalt til MOR først...(storfniiiis). Håper mine svigersønner blir så kjekke som den som er i emning nå... Bare de elsker døtrene mine så er de GODKJENT. -og så er det greit om de liker svigerforeldrene litt også da Det høres bra ut :-) Er bare å innse at noen mennesker nytes best på litt avstand :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.