Lillemus Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg bruker veldig sjeldent Exel - hvordan var det man legger sammen innholdet i flere celler igjen? Ett eller annet spesielt tegn foran eller bak rekka (b2+b3+b4) i feltet øverst var det ikke det? Kan jeg fortkorte at jeg skal ha med alle feltene mellom b2 - b50 på et vis uten å måtte skrive alle? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Sigma. Minner litt om en Z, men ikke helt... Merk cellene du skal legge sammen, og trykk på sigma. 0 Siter
ariadne Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 = skriver du først i cellen b2:b38 tror jeg er kortvarianten, Har ikke excel på denne pc-en. Men det letteste er bare markere cellene vha musa. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 = skriver du først i cellen b2:b38 tror jeg er kortvarianten, Har ikke excel på denne pc-en. Men det letteste er bare markere cellene vha musa. Takk og takk! Funka ikke med : mellom, men jeg fikk lagt sammen i alle fall. ))) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Sigma. Minner litt om en Z, men ikke helt... Merk cellene du skal legge sammen, og trykk på sigma. Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker* 0 Siter
ariadne Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Takk og takk! Funka ikke med : mellom, men jeg fikk lagt sammen i alle fall. ))) Godt å høre! 0 Siter
ariadne Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker* Blandt ikonene øverst. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker* Sigma er ikke et tastaturtegn, men et tegn i excel. Det er enten oppe til venstre eller oppe til høyre. Kalles også "autosummer". 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Sigma er ikke et tastaturtegn, men et tegn i excel. Det er enten oppe til venstre eller oppe til høyre. Kalles også "autosummer". *Flirer* Der ser du - jeg bruker Excel veldig sjeldent! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker* Zigma tegnet finner du på menylinjen over regnearket. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Sigma er ikke et tastaturtegn, men et tegn i excel. Det er enten oppe til venstre eller oppe til høyre. Kalles også "autosummer". Ah! Der fikk jeg det til med kortvarianten (B2:B50) også! DOL er toppers ass! ;o) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker* Det er en av funksjonene i menylinja, ikke på tastaturet. På vistaversjonen er det langt til høyre, øverst. Mener å huske at det på standard oppsett i eldre versjoner også er til høyre på linja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Zigma tegnet finner du på menylinjen over regnearket. Fant det - lager et lite budsjett for å se hvor mye som egentlig går til mat i løpet av en mnds tid. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ah! Der fikk jeg det til med kortvarianten (B2:B50) også! DOL er toppers ass! ;o) Flott! Lykke til med regnskapet og budsjettet da! :-) 0 Siter
Søssa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ser du har fått svar så du har klart deg. Men hvis du vil skrive formelen rett inn uten å bruke spesialtegn, så blir det slik. =summer(B2:B50) i norsk versjon, og =sum(B2:B50) i engelsk. Hvis du bruker ; så får du summen av B2 og B50, bruker du : får du summen fom B2 tom B52. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. november 2008 Forfatter Skrevet 5. november 2008 Ser du har fått svar så du har klart deg. Men hvis du vil skrive formelen rett inn uten å bruke spesialtegn, så blir det slik. =summer(B2:B50) i norsk versjon, og =sum(B2:B50) i engelsk. Hvis du bruker ; så får du summen av B2 og B50, bruker du : får du summen fom B2 tom B52. ''=summer(B2:B50) i norsk versjon'' Det er det som blir stående i linja øverst når jeg trykker på zigma-tegnet så det blir sånn. ) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 ''=summer(B2:B50) i norsk versjon'' Det er det som blir stående i linja øverst når jeg trykker på zigma-tegnet så det blir sånn. ) Da skal utregningen bli riktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.