Gå til innhold

Exel-hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker veldig sjeldent Exel - hvordan var det man legger sammen innholdet i flere celler igjen? Ett eller annet spesielt tegn foran eller bak rekka (b2+b3+b4) i feltet øverst var det ikke det? Kan jeg fortkorte at jeg skal ha med alle feltene mellom b2 - b50 på et vis uten å måtte skrive alle?

Skrevet

Sigma. Minner litt om en Z, men ikke helt... Merk cellene du skal legge sammen, og trykk på sigma.

Skrevet

= skriver du først i cellen

b2:b38 tror jeg er kortvarianten, Har ikke excel på denne pc-en. Men det letteste er bare markere cellene vha musa.

Skrevet

= skriver du først i cellen

b2:b38 tror jeg er kortvarianten, Har ikke excel på denne pc-en. Men det letteste er bare markere cellene vha musa.

Takk og takk! Funka ikke med : mellom, men jeg fikk lagt sammen i alle fall. :o)))

Skrevet

Sigma. Minner litt om en Z, men ikke helt... Merk cellene du skal legge sammen, og trykk på sigma.

Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker*

Skrevet

Takk og takk! Funka ikke med : mellom, men jeg fikk lagt sammen i alle fall. :o)))

Godt å høre! :)

Skrevet

Funka med = også, men hvor har du zigma-tegnet på tastaturet? *Kikker og kikker*

Blandt ikonene øverst.

Aliza1365380759
Skrevet

Sigma er ikke et tastaturtegn, men et tegn i excel. Det er enten oppe til venstre eller oppe til høyre. Kalles også "autosummer".

Skrevet

Sigma er ikke et tastaturtegn, men et tegn i excel. Det er enten oppe til venstre eller oppe til høyre. Kalles også "autosummer".

*Flirer* Der ser du - jeg bruker Excel veldig sjeldent!

Gjest høstløv
Skrevet

Zigma tegnet finner du på menylinjen over regnearket.

Skrevet

Ah! Der fikk jeg det til med kortvarianten (B2:B50) også! DOL er toppers ass! ;o)

Skrevet

Det er en av funksjonene i menylinja, ikke på tastaturet. På vistaversjonen er det langt til høyre, øverst. Mener å huske at det på standard oppsett i eldre versjoner også er til høyre på linja.

Skrevet

Zigma tegnet finner du på menylinjen over regnearket.

Fant det - lager et lite budsjett for å se hvor mye som egentlig går til mat i løpet av en mnds tid.

Aliza1365380759
Skrevet

Ah! Der fikk jeg det til med kortvarianten (B2:B50) også! DOL er toppers ass! ;o)

Flott! Lykke til med regnskapet og budsjettet da! :-)

Skrevet

Ser du har fått svar så du har klart deg. Men hvis du vil skrive formelen rett inn uten å bruke spesialtegn, så blir det slik.

=summer(B2:B50) i norsk versjon, og =sum(B2:B50) i engelsk.

Hvis du bruker ; så får du summen av B2 og B50, bruker du : får du summen fom B2 tom B52.

Skrevet

Ser du har fått svar så du har klart deg. Men hvis du vil skrive formelen rett inn uten å bruke spesialtegn, så blir det slik.

=summer(B2:B50) i norsk versjon, og =sum(B2:B50) i engelsk.

Hvis du bruker ; så får du summen av B2 og B50, bruker du : får du summen fom B2 tom B52.

''=summer(B2:B50) i norsk versjon''

Det er det som blir stående i linja øverst når jeg trykker på zigma-tegnet så det blir sånn. :o)

Gjest høstløv
Skrevet

''=summer(B2:B50) i norsk versjon''

Det er det som blir stående i linja øverst når jeg trykker på zigma-tegnet så det blir sånn. :o)

Da skal utregningen bli riktig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...