Gå til innhold

Bekymret for venninna mi.

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra Debra
Skrevet

Venninna mi fant en kul i den ene puppen. Snakket med henne nå. Legen hadde i tillegg funnet en kul under armen på samme side.

En enkelt kul i puppen hadde jeg ikke vært _så_ engstelig for, men når det i tillegg finnes en kul under armen, så kjenner jeg at det murrer litt mer i magen. Hun er nå henvist til mammografi og annen prøvetaking, og jeg håper jo alt på at det ikke skal være noe alvorlig. Men er det riktig at det er større grunn til engstelse nå som de fant flere kuler?

Skrevet

Jeg vil tro at de ikke er et spesielt godt tegn at man finner flere kuler, men likevel hadde jeg prøvd å avvente til mammografi...

Skrevet

Jeg regner med hun har fått time til mammografi snarest? Det er nok god grunn til å sjekke dette kjapt. Samtidig er svært mange kuler i brystet etc godartede. Jeg ville iallefall krevd mammografitime _idag_ !

Gjest Bekymra Debra.
Skrevet

Jeg regner med hun har fått time til mammografi snarest? Det er nok god grunn til å sjekke dette kjapt. Samtidig er svært mange kuler i brystet etc godartede. Jeg ville iallefall krevd mammografitime _idag_ !

Hun regnet med å få time veldig kjapt hvertfall. Huff. Så lenge det "bare" var kulen i puppen, så var det lett å si at "det er nok ikke noe å bekymre seg over". Men nå kjenner jeg at jeg har _skikkelig_ uro i magen. Og jeg liker ikke den magefølelsen min. Har hatt rett mer enn én gang, og nå håper jeg så inderlig at jeg tar feil. At det er mer redsel enn intuisjon......

Skrevet

Jeg vil tro at de ikke er et spesielt godt tegn at man finner flere kuler, men likevel hadde jeg prøvd å avvente til mammografi...

Jeg prøver. Men det er ikke lett. Og ikke veit jeg helt heller hva jeg skal si. Hun trenger sikkert en som prøver å være optimistisk, for det hører jeg at hun prøver å være også, men jeg hørte også tvilen. Så- trenger hun en som er "med-redd" eller "med-optimist"?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hun regnet med å få time veldig kjapt hvertfall. Huff. Så lenge det "bare" var kulen i puppen, så var det lett å si at "det er nok ikke noe å bekymre seg over". Men nå kjenner jeg at jeg har _skikkelig_ uro i magen. Og jeg liker ikke den magefølelsen min. Har hatt rett mer enn én gang, og nå håper jeg så inderlig at jeg tar feil. At det er mer redsel enn intuisjon......

Det kan være hovne lymfekjertler også. Spes hvis hun har hatt en infeksjon for ikke lenge siden feks?

Jeg dro nokså hysterisk til legen med eldsten da han var halvannet år - forberedt på Den Store Beskjeden da jeg fant en kul på ham som ikke skulle vært der. Og etter noen uker var den ikke der mer heller.

Skrevet

Det kan være hovne lymfekjertler også. Spes hvis hun har hatt en infeksjon for ikke lenge siden feks?

Jeg dro nokså hysterisk til legen med eldsten da han var halvannet år - forberedt på Den Store Beskjeden da jeg fant en kul på ham som ikke skulle vært der. Og etter noen uker var den ikke der mer heller.

Jeg håper inderlig det. Satser alt på det egentlig. :-) X fingre!!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg håper inderlig det. Satser alt på det egentlig. :-) X fingre!!

Det er mye som gir kuler, og det er sjelden kreft ikke viser seg som noe annet enn en kul. Vi håper det går bra.

Skrevet

Det er mye som gir kuler, og det er sjelden kreft ikke viser seg som noe annet enn en kul. Vi håper det går bra.

Takk :-) Du får krysse med meg!!

Skrevet

Jeg prøver. Men det er ikke lett. Og ikke veit jeg helt heller hva jeg skal si. Hun trenger sikkert en som prøver å være optimistisk, for det hører jeg at hun prøver å være også, men jeg hørte også tvilen. Så- trenger hun en som er "med-redd" eller "med-optimist"?

''Så- trenger hun en som er "med-redd" eller "med-optimist"?''

Jeg vet rett og slett ikke hva som er best. Har heldigvis aldri vært i en slik situasjon. Jeg tror kanskje hun ønsker seg en venninne som tar henne på alvor, altså - hvis hun uttrykker at hun er redd, så kan det kanskje virke sårene om noen bare forsøker å vifte det bort med overdreven optimisme. Men jeg vet rett og slett ikke, altså. Men jeg føler med dere, begge to.

mil1365380270
Skrevet

Trenger antakelig en skjønner-at-du-er-redd-men-jeg-er-optimist-og-det-har-vi-grunn-til-å-være.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Søstra mi hadde kul både i ene brystet og under armen, men det var ikke noe alvorlig. Så det _trenger_ ikke være kreft fordi det er to kuler. Men klart det må undersøkes nøye og raskt.

Ha friskt mot og håp på det beste!

Gjest ChiengMai
Skrevet

En medoptimist ville jeg ha foretrukket, det var i alle fall de som greide holde motet oppe som hjalp meg mest da jeg fikk kreft. De andre følte jeg bare brøt meg ned da jeg selv prøvde se lyst på det all den tid jeg ikke visste hvor alvorlig det var.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt ganske bekymret jeg også...Men jeg er ingen ekspert på dette her, så håper det beste!

Skrevet

En medoptimist ville jeg ha foretrukket, det var i alle fall de som greide holde motet oppe som hjalp meg mest da jeg fikk kreft. De andre følte jeg bare brøt meg ned da jeg selv prøvde se lyst på det all den tid jeg ikke visste hvor alvorlig det var.

Tusen takk for at du deler egne erfaringer med meg. Jeg pleier å være god på å være "med-optimist", men har jo ikke lyst til at hun skal tro jeg ikke tar det alvorlig heller. Men da drar vi på shopping i dag som planlagt, og avventer og ser til prøvene er tatt og svarene foreligger. Og inntil da får vi være optimister og tro det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...