Gå til innhold

Har du startet juleforberedelsene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel et par-tre måneder siden høstens første juletråd dukket opp, og i det siste har vi bl a lest om folks indignasjon over altfor tidlig julepynting.

Men har du allerede gjort noen juleforberedelser? Eller startet med julemat?

Her er min liste:

* Har bestemt meg for å ta 2 ukers julefra (avspassering)

* Har avtalt hvem-hva-hvor på julaften

* Har tjuvsmakt på årets julebrus

* Har meldt meg på årets julebord på jobben

* Har kjøpt alle kalendergavene

Med andre ord: det meste gjenstår!! :-D

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

12

• morsan

11

• j83!

8

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Haha, har bare gjort det morsomme du, nå gjenstår bare skrubbingen. =P

Nå føler jeg meg litt som disse Stepford-hustruene som mangler visse ord i sitt vokabular...;-)

Skrevet

- har funnet ut hvem som er hvor og med hvem på julaften

- har kjøpt / bestilt en del gaver og har noen andre klare

- har avtalt kalenderopplegget med stemora, men mangler 9 gaver til hver unge tror jeg

Så jeg er kanskje så smått i gang? :o) Koser meg bare med det jeg!

Skrevet

- har funnet ut hvem som er hvor og med hvem på julaften

- har kjøpt / bestilt en del gaver og har noen andre klare

- har avtalt kalenderopplegget med stemora, men mangler 9 gaver til hver unge tror jeg

Så jeg er kanskje så smått i gang? :o) Koser meg bare med det jeg!

'' har avtalt kalenderopplegget med stemora, men mangler 9 gaver til hver unge tror jeg''

Hvis det er slik at dere likedeler oppgaven, og du derfor skal skaffe 12 gaver per barn, har du jo ikke kommet så veldig langt, da...;-)

Skrevet

'' har avtalt kalenderopplegget med stemora, men mangler 9 gaver til hver unge tror jeg''

Hvis det er slik at dere likedeler oppgaven, og du derfor skal skaffe 12 gaver per barn, har du jo ikke kommet så veldig langt, da...;-)

Neida, vi deler på det sånn at når ungene er hos meg på ettermiddagen etter skolen eller på lørdag/søndag så får de kalenderpakke hos meg og omvendt. I år er jeg så "heldig" at jeg slipper unna med 10 pakker til hver unge. :o) Så jeg har en del igjen da, skal være enig i det, men har en del ideer så det skal nok gå greit bare jeg får kastet meg rundt og begynt å handle litt!

Aliza1365380759
Skrevet

Min liste:

- bestilt flyreise hjem.

Og det var det! Alt av pakker, julebakst, julebrussmaking, julemarsipansmaking, vasking osv tas ikke før desember. Det eneste som må gjøres før jeg drar fra Trondheim er å handle, pakke og sende de gavene som ikke skal hjem, og resten må jeg gjennomføre når jeg kommer hjem til mamma og pappa til jul! :-) Jeg er en dårlig husmor, men desto bedre datter ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ok, da, dette er gjort:

* Har bestemt meg for å ta nesten to ukers julefri

* Har tjuvsmakt på årets julemarsipan

* Har meldt meg på årets julebord på jobben, samt et par andre førjulsfester.

* Har så vidt begynt å tenke på alle kalendergavene (mottar gjerne tips!) og enkelte julegaver.

Pleier svært sjelden å begynne med noe særlig mer før siste uka i november (da er det tid for kalender)

Skrevet

Du bare _måtte_ starte en slik tråd.

Tror deg ikke, for du er en person som har alt under kontroll;(

Søren tute, har ikke tenkt på jul engang!

Skrevet

morsan, da...

...og kritikken går på...

- at jeg laget en tråd om dette?

- at jeg allerede har smakt på julebrus?

- at jeg ikke allerede har kjøpt alle gavene og brodert 100 individuelle julekort?

Gjest Elextra
Skrevet

...og kritikken går på...

- at jeg laget en tråd om dette?

- at jeg allerede har smakt på julebrus?

- at jeg ikke allerede har kjøpt alle gavene og brodert 100 individuelle julekort?

Den gikk primært på overskriften i tråden (men det gjettet du vel?)

Skrevet

Ok, da, dette er gjort:

* Har bestemt meg for å ta nesten to ukers julefri

* Har tjuvsmakt på årets julemarsipan

* Har meldt meg på årets julebord på jobben, samt et par andre førjulsfester.

* Har så vidt begynt å tenke på alle kalendergavene (mottar gjerne tips!) og enkelte julegaver.

Pleier svært sjelden å begynne med noe særlig mer før siste uka i november (da er det tid for kalender)

Vedr tips til kalendergaver: Her er problemet at junior er for stor for typiske småleker.

Men jeg har bestilt noen smågadgets fra denne siden her (har ikke fått dem ennå):

http://www.dealextreme.com/

Bl a denne:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1138

Og denne (kan deles opp på flere dager) http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8596

I tillegg har jeg kjøpt diverse pokemonfigurer via ebay UK

Skrevet

Det virker jo lovende. Hva har du som tema for kalendergavene?

Jeg har smakt på julebrus, tenkt på lukten av nellik og skrevet en liste over de jeg skal gi julegave til og ev. hva de skal få, hva jeg skal lage ev.

Gjest Elextra
Skrevet

Vedr tips til kalendergaver: Her er problemet at junior er for stor for typiske småleker.

Men jeg har bestilt noen smågadgets fra denne siden her (har ikke fått dem ennå):

http://www.dealextreme.com/

Bl a denne:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1138

Og denne (kan deles opp på flere dager) http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8596

I tillegg har jeg kjøpt diverse pokemonfigurer via ebay UK

Gode ideer, men høres litt dyrt ut?

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Har kjøpt et par kalendergaver og drukket et glass julebrus, that's it.

Skrevet

Jeg har kjøpt endel julegaver og kalendergaver.

Julemenyen består av kalkunbryst.

I år blir vi alene i jula, litt deilig å bare stelle til oss ;0)

Men må vel lage litt ekstra, for vet jo aldri om noen dukker opp...

Ellers har jeg ikke forberedet noe til jul....

Skrevet

Gode ideer, men høres litt dyrt ut?

Dyrt, nei, det er det ikke. De linkene jeg la ut gir 11 kalendergaver til USD 4,06, dvs under 30 kroner. Men her var det jo en 10-pakk. Jeg bestilte noen flere småting til under 2 dollar per stykk. (Gratis shupping på denne siden)

Linken nedenfor er et eksempel på Pokemonfigurer (ikke idnetisk med den jeg kjøpte, da), der du får 34 figurer + 4 trenere for 15 pund inklusive shipping, altså mindre enn kr 4,50 per ting.

http://cgi.ebay.co.uk/Set-of-34-Pokemon-Action-Figure-With-4-Trainers_W0QQitemZ370107774560QQcmdZViewItem?hash=item370107774560&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1345%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Skrevet

Det virker jo lovende. Hva har du som tema for kalendergavene?

Jeg har smakt på julebrus, tenkt på lukten av nellik og skrevet en liste over de jeg skal gi julegave til og ev. hva de skal få, hva jeg skal lage ev.

Tema og tema;-) Har kjøpt ymse pokemonfirgurer fra ebay UK, pluss noen små gadgets til under 2 dollar per stykk fra dealextreme.com (den linken la noen ut her på dol - kan ha vært mora2).

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Har kjøpt et par kalendergaver og drukket et glass julebrus, that's it.

''Selvfølgelig ikke!

Har kjøpt et par kalendergaver ''

Snakk om å motsi seg selv med bare ett linjeskift imellom;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Dyrt, nei, det er det ikke. De linkene jeg la ut gir 11 kalendergaver til USD 4,06, dvs under 30 kroner. Men her var det jo en 10-pakk. Jeg bestilte noen flere småting til under 2 dollar per stykk. (Gratis shupping på denne siden)

Linken nedenfor er et eksempel på Pokemonfigurer (ikke idnetisk med den jeg kjøpte, da), der du får 34 figurer + 4 trenere for 15 pund inklusive shipping, altså mindre enn kr 4,50 per ting.

http://cgi.ebay.co.uk/Set-of-34-Pokemon-Action-Figure-With-4-Trainers_W0QQitemZ370107774560QQcmdZViewItem?hash=item370107774560&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1345%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Ok, takk for gode tips. Tok først en kjapp titt og trodde det var rundt 11 pund pr. gave, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...