Babette Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Søtt og klissete! Ikke i nærheten av å være så god som den var da jeg var barn:-) Det er forresten to varianter: en brunlig en, som bare kommer i jula, og en rød en, som vel egentlig er det samme som rødbrus, bare med juleetikette:-) Da spørs det om den er noe for meg. Jeg blir faktisk tørst av søt brus. Da er det jo ikke store gevinsten å hente på å drikke, ha ha. Jeg ble forresten nyforelsket i dr. House i kveld, veldig bra episode. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Jeg har handlet inn noen julegaver, avgjort at barna skal få ferdigkalendere og meldt oss på julebord. Jeg gleder meg utrolig mye til jul Nå er det ikke lenge igjen før jeg kan sette julemusikken på, og det blir sånn utrolig koselig stemning i heimen. Jeg har også avgjort at jeg ikke gidder å lage pepperkaker. Vi skal heller bruke tiden på andre kaker som smaker bedre, så får vi kjøpe noen bokser på super'n framfor å kjevle i timesvis. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Visste det! Som sagt - MANNFOLK;-) Samboeren hadde også bodd aleine noen år før jeg flyttet inn nemlig, og hadde ei datter fra før...! Ja slik er det bare med den saken! :-) 0 Siter
fresja Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Haha, har bare gjort det morsomme du, nå gjenstår bare skrubbingen. =P Ingen juleforberedelser enda. Jeg har smakt på julebrusen. Vet ikke hvor jeg skal feire jul. 0 Siter
damedamen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jo, én ting: begynt å _tenke_ på julematen som skal forberedes :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Dattera mi og minstemann skal være her julaften og de får 1000 kr i julepresang. Det gjør også eldstemann men han kommer ikke. Ribbe og øl og aquavit. Dattera mi kan ta med kortet mitt og kjøpe presanger til julekalenderen. Så her er alt fixed ferdig. Ribba ligger forresten i frysen. 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 ''Men har du allerede gjort noen juleforberedelser? Eller startet med julemat?'' Det var tilbud på ribbe i butikken i forrige uke, så da kjøpte jeg inn et par "biter" ''* Har bestemt meg for å ta 2 ukers julefri (avspassering)'' Satt opp et ønske om julefri ja, men ikke fått bekreftet det fra ledelsen enda. ''* Har avtalt hvem-hva-hvor på julaften'' Det er bestemt ja ''* Har tjuvsmakt på årets julebrus'' Nei, faktisk ikke, helt glemt det bort , men jeg har smakt på julesylta fra Gilde, litt for salt i år syns jeg. ''* Har meldt meg på årets julebord på jobben'' Ja, det har vi, flybilletter og hotell er også bestilt ''* Har kjøpt alle kalendergavene'' Hos oss har vi ikke pakkekalender, pakkene kommer først på julaften hos oss , ungene får kalender med sjokolade i, den er ikke kjøpt inn. I tillegg har jeg vasket ned hele huset, har igjen en liten del av stua som jeg skal ta i morgen. Har så smått startet å kjøpe julegaver. Jeg vil ha det meste klart nå i november, for i desember skal vi bare nyyyyyyte adventstiden å koooooooose oss. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 ''Selvfølgelig ikke! Har kjøpt et par kalendergaver '' Snakk om å motsi seg selv med bare ett linjeskift imellom;-) Bah. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Har sagt fra til hele slekten at det også i år er julefeiring hos oss. Har observert at det er dukket opp ribbe i butikkene. Har bestemt meg for å gjøre de koselige tingene jeg liker å gjøre når jeg forbereder jul og outsource / gi beng i resten. Jeg vil ha igjen krefter til å nyte jula. Har laget budsjett så jeg vet hva jeg har å bruke på julegaver... Har begynt å glede meg :-DDD 0 Siter
Gjest GA Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg er vel omtrent der du er ja. Har dog ikke smakt noe julebrus, men jentungen fikk mast seg til en pakke ribberull med julemotiv fra Gilde i går på butikken. Begynte å snakke om hvem-hva-hvor med søstra mi i går Har tenkt å kjøpe legoadventskalender hvis jeg ser en i butikken snart har bestemt meg for å avspasere hele romjula. Har kjøpt èn julegave 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 NEI! Jeg har ikke kjøpt eller smakt en eneste liten juleting i år. Ikke engang en liten pepperkake. Men jeg gleder meg til advent og ike minst til jul:o) I love it! 0 Siter
laban Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Vi har opptil flere fødselsdager i familien i november, så julen utsettes til den måneden er over. Dessuten har jeg minnet ungene på at det er farsdag på søndag og at den ikke er mitt problem... Men jeg kjøpte ny adventlysestake på julepynt-salget rundt årsskiftet - den gamle var mine foreldres avlagte, så den var temmelig medtatt - hvis det kan regnes med. Datteren min ordnet en julegave for meg da hun var i London på høstferie, men den er til broren som det uansett ikke er vanskelig å finne på noe til. Ellers har jeg registrert at man lett kan ta to ukers juleferie i år, og håper jeg får muligheten til å avspasere såpass. Jeg har også begynt å lure på om det er vår tur til å ha foreldrene mine på julaften og sendt e-post til søsteren min (som har noe annethvert år-opplegg med sin svoger og svigerinne) for å avklare det. Dessuten har jeg tenkt på at jeg må få ordnet et julekort-bilde :-| Med andre ord, jeg har begynt noe av tankevirksomheten, men lite i praksis. 0 Siter
morsan Skrevet 6. november 2008 Forfatter Skrevet 6. november 2008 ''Men har du allerede gjort noen juleforberedelser? Eller startet med julemat?'' Det var tilbud på ribbe i butikken i forrige uke, så da kjøpte jeg inn et par "biter" ''* Har bestemt meg for å ta 2 ukers julefri (avspassering)'' Satt opp et ønske om julefri ja, men ikke fått bekreftet det fra ledelsen enda. ''* Har avtalt hvem-hva-hvor på julaften'' Det er bestemt ja ''* Har tjuvsmakt på årets julebrus'' Nei, faktisk ikke, helt glemt det bort , men jeg har smakt på julesylta fra Gilde, litt for salt i år syns jeg. ''* Har meldt meg på årets julebord på jobben'' Ja, det har vi, flybilletter og hotell er også bestilt ''* Har kjøpt alle kalendergavene'' Hos oss har vi ikke pakkekalender, pakkene kommer først på julaften hos oss , ungene får kalender med sjokolade i, den er ikke kjøpt inn. I tillegg har jeg vasket ned hele huset, har igjen en liten del av stua som jeg skal ta i morgen. Har så smått startet å kjøpe julegaver. Jeg vil ha det meste klart nå i november, for i desember skal vi bare nyyyyyyte adventstiden å koooooooose oss. ''I tillegg har jeg vasket ned hele huset'' Og neste år så er det på'n igjen!! ;-) 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 ''I tillegg har jeg vasket ned hele huset'' Og neste år så er det på'n igjen!! ;-) Ja, da er det på`n igjen, det må gjøres hver eneste jul, hvis ikke er det noe som mangler. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 I praksis - 4 kalendergaver er kjøpt inn. I teorien - JA! Jeg har tenkt masse, både på julegaver, kalendergaver, planlegging av baking og vasking (som jeg jo etter hvert har forstått at man i alle fall skal planlegge) og ikke minst julekort. Dette med julekort er egentlig en litt hellig seanse for meg, nemlig, det er det hyggeligste jeg gjør i løpet av juleforberedelsene. De siste par årene har jeg imidlertid ikke vært i stand til å skrive julekort, rent fysisk, så jeg har måttet gå for en "masseprodusert" variant. Hvilket jeg IKKE vil i år! (Jeg skriver bevisst JEG, dette med julekort er helt og holdent min greie. Baking, vasking, handling - der er gubben parat, men julekort, det skriver han altså ikke. Noe mottakerne skal være glad for, da han ville gjort seg stort som reseptskrivende lege.) Mat og slik har vi ikke smakt på, men jeg registrerte at gubben hadde falt for julebrusfristelsen forrige helg. Hmfr. :-) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Da spørs det om den er noe for meg. Jeg blir faktisk tørst av søt brus. Da er det jo ikke store gevinsten å hente på å drikke, ha ha. Jeg ble forresten nyforelsket i dr. House i kveld, veldig bra episode. Åh, det gikk jeg glipp av! Det er jo reprise en eller annen gang...på NRK3? Eller? Vet du? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg har gjort litt. Siden vi i år har valgt og være på ferie de 2 første ukene i desember er lista lagt lavt. De 2 siste ukene er fulle av andre forpliktelser bl.a skolearbeid for meg (med årsprøve i matte, hjelp) *Har kjøpt legokalender, pakkekalender utgår i år siden vi er borte så mye *Har kjøpt en god del julegaver som jeg skal levere nå straks siden vi reiser *Har avtalt at julemiddagen skal spises av oss, hvor svigermor skal lage noe av den *Gitt beskjed om at resten av jula er kvalitetstid hos oss, og vi kommer ikke til å besøke noen i år *Har tenkt oppi hodet mitt at jeg skal ringe mamma og ordne det riktige pinnekjøttet. Vi har tettpakket program i slutten av november også, jeg skal innlegges på Riksen, vi skal i dåp, det er klassereunion, jeg har flere skolesamlinger. Så jeg nekter og stresse, tar det med ro, og skal kose oss i jula. Klarer ikke folk feire jul sammen med litt hybelkaniner og slikt i år, så får de feire en annen plass ;o) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1225968405' post='4007125] Jeg har gjort litt. Siden vi i år har valgt og være på ferie de 2 første ukene i desember er lista lagt lavt. De 2 siste ukene er fulle av andre forpliktelser bl.a skolearbeid for meg (med årsprøve i matte, hjelp) *Har kjøpt legokalender, pakkekalender utgår i år siden vi er borte så mye *Har kjøpt en god del julegaver som jeg skal levere nå straks siden vi reiser *Har avtalt at julemiddagen skal spises av oss, hvor svigermor skal lage noe av den *Gitt beskjed om at resten av jula er kvalitetstid hos oss, og vi kommer ikke til å besøke noen i år *Har tenkt oppi hodet mitt at jeg skal ringe mamma og ordne det riktige pinnekjøttet. Vi har tettpakket program i slutten av november også, jeg skal innlegges på Riksen, vi skal i dåp, det er klassereunion, jeg har flere skolesamlinger. Så jeg nekter og stresse, tar det med ro, og skal kose oss i jula. Klarer ikke folk feire jul sammen med litt hybelkaniner og slikt i år, så får de feire en annen plass ;o) ''*Har avtalt at julemiddagen skal spises av oss, hvor svigermor skal lage noe av den'' Hm... Har dere julemiddager hvor andre spiser den? Og ikke dere, altså? Høres bittelitt stusslig ut... ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.