Gå til innhold

FU: Har du varmepumpe?

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

6

• AneM1365380603

4

• Åsemor

3

• Babette

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Akkurat den har vi, og vi er storfornøyde! Vi monterte den for halvannet år siden, og har spart masse på oppvarming siden den tid. I tillegg gir den behagelig varme, og det er kjapt å justere temperaturen i huset. Særlig hvis vi trenger å få det raskt varmt.

Mannen er i bransjen, og sjekka opp mange merker før vi valgte denne. Det er en av de modellene som kan "lage varme" på temperaturer helt ned til -22 grader. Pga klimaet her, så var det viktig for oss.

Det er kanskje ikke det merket som har den mest stillegående enheten innendørs, men selv om lyden høres, så er den ikke forstyrrende.

Skrevet

Akkurat den har vi, og vi er storfornøyde! Vi monterte den for halvannet år siden, og har spart masse på oppvarming siden den tid. I tillegg gir den behagelig varme, og det er kjapt å justere temperaturen i huset. Særlig hvis vi trenger å få det raskt varmt.

Mannen er i bransjen, og sjekka opp mange merker før vi valgte denne. Det er en av de modellene som kan "lage varme" på temperaturer helt ned til -22 grader. Pga klimaet her, så var det viktig for oss.

Det er kanskje ikke det merket som har den mest stillegående enheten innendørs, men selv om lyden høres, så er den ikke forstyrrende.

GLemte å si noe om betaling... Vi hadde bransjepris, så det er ikke sammenlignbart. Men det er en av de prisgunstige modellene, såvidt jeg forstod.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, men har vann-vann, og neppe det du snakker om.

Skrevet

Eg lurer faktisk på å innvistere sjøl og har fått "tilbud" (?) på denne til Kr 18 900.- ferdig montert.

Er det mye eller lite, eller akkurat passe?

Så den støyer en del altså...?

Skrevet

Ja, men har vann-vann, og neppe det du snakker om.

Det glemte eg å skrive ja.

Her er det snakk om luft-luft, men spennede å høre om forskjellige erfaringer uansett.

Skrevet

Ja, jeg er godt fornøyd med vår særdeles stillegående toshiba. Og det er supert å tørke ting under varmluften, f. eks. BHer som jeg skyller opp for hånd. De tørker utrolig fort.

Skrevet

Eg lurer faktisk på å innvistere sjøl og har fått "tilbud" (?) på denne til Kr 18 900.- ferdig montert.

Er det mye eller lite, eller akkurat passe?

Så den støyer en del altså...?

Det vil jeg si er en veldig bra pris!

Nei, den støyer ikke, akkurat. Men det er jo viftelyd av den, da. Durer litt. Jeg var ikke vant til at det skulle være lyd med varmen, men det gikk greit å venne seg til. Og det balanseres til de grader av andre fordeler. Gjett om det er godt å stille seg i varmedusjen under den når man er frosen!

Skrevet

Ja, jeg er godt fornøyd med vår særdeles stillegående toshiba. Og det er supert å tørke ting under varmluften, f. eks. BHer som jeg skyller opp for hånd. De tørker utrolig fort.

Toshiba ja...pris da?

Kjekt å høre at BH`ene dine tørker fort. :-)

Skrevet

Det vil jeg si er en veldig bra pris!

Nei, den støyer ikke, akkurat. Men det er jo viftelyd av den, da. Durer litt. Jeg var ikke vant til at det skulle være lyd med varmen, men det gikk greit å venne seg til. Og det balanseres til de grader av andre fordeler. Gjett om det er godt å stille seg i varmedusjen under den når man er frosen!

''Gjett om det er godt å stille seg i varmedusjen under den når man er frosen!''

What???

Har dere forresten innedelen oppunder taket eller nede langs gulvet?

AneM1365380603
Skrevet

Det var en utrolig god idè. Jeg har aldri kommet på tanken om å tørke noe ved varmepumpa :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det glemte eg å skrive ja.

Her er det snakk om luft-luft, men spennede å høre om forskjellige erfaringer uansett.

Vi har veldig god erfaring, men det kostet jo skjorta, og var snakk om rehabilitering av hus hvor vi måtte tenke helt nytt, ergo antakelig noe helt annet enn du er ute etter.

Skrevet

''Gjett om det er godt å stille seg i varmedusjen under den når man er frosen!''

What???

Har dere forresten innedelen oppunder taket eller nede langs gulvet?

Luft-dusj, da.

Vi har innedelen under taket på kjøkkenet i første etasje. Den er hovedvarmekilde til begge etasjer. Vi har ekstra panelovner i de mest fjerntliggende sonene. De bruker vi bare i ekstra kalde perioder, og håper å vente noen uker enda før de må kobles inn.

Skrevet

Det var en utrolig god idè. Jeg har aldri kommet på tanken om å tørke noe ved varmepumpa :)

Vi hadde lenge tørkestativet under pumpa om natta. Helt til jeg fikk det for meg at det var en effektiv måte å spre støv fra klærne på...

Skrevet

Ting tørker på null komma niks, det blir jo nesten som føning. Vi har hengt opp noen knagger under den.

Skrevet

Toshiba ja...pris da?

Kjekt å høre at BH`ene dine tørker fort. :-)

Jeg vet ikke hva den kostet, vi overtok den sammen med huset. Men kan det stemme med 15.000, tro?

Skrevet

Vi har Hisense varmepumpe og har hatt den nesten ett år nå uten å angre ett sekund! Jeg mener på at de hadde noe tilbud på den da for vi betalte rett i overkant av ti tusen mener jeg på.

AneM1365380603
Skrevet

Vi betalte 14000,- inkludert montering. Jeg husker ikke merket :( Jeg husker det, men finner ikke riktig skrivemåte.

Den varmer opp huset veldig kjapt, og den bråker ikke.

Skrevet

Vi har Hisense varmepumpe og har hatt den nesten ett år nå uten å angre ett sekund! Jeg mener på at de hadde noe tilbud på den da for vi betalte rett i overkant av ti tusen mener jeg på.

Jøss, det hørtes billig ut.

Skrevet

Vi betalte 14000,- inkludert montering. Jeg husker ikke merket :( Jeg husker det, men finner ikke riktig skrivemåte.

Den varmer opp huset veldig kjapt, og den bråker ikke.

14 000.- ja, det er jo nesten 5 000.- under det eg må betale...

Hm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...