Gå til innhold

Hvilket parti er Obama sammenlignet med Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer nå jeg på
Skrevet

Ap, H ? Eller hva ? Lurer på det samme med konkurrenten hans.

Skrevet

Ap/SV ?

Og han andre kan du sammenligne med H/V og FRP.

Sånn omtrentlig.

Gjest Lurer nå jeg på
Skrevet

Ap/SV ?

Sånn omtrentlig.

Ja det var det jeg trodde, men de bruker motsatte farver der med tanke på rødt og blått?

Skrevet

Ap/SV ?

Sånn omtrentlig.

Demokratene er vel ikke i nærheten av Ap/Sv.

Jeg ville heller si at de tilsvarer sånn omtrent Høyre, og at noen som tilsvarer republikanerne ikke finnes i Norge.

Skrevet

Demokratene er vel ikke i nærheten av Ap/Sv.

Jeg ville heller si at de tilsvarer sånn omtrent Høyre, og at noen som tilsvarer republikanerne ikke finnes i Norge.

Du har sikkert rett.

Eg bare tok det på "gefylen"! :-)

Skrevet

Ja det var det jeg trodde, men de bruker motsatte farver der med tanke på rødt og blått?

Ja, de bruker motsatt frage av rødt og blått.

Ellers er jeg ikke enig med Geir. Sponheim er en svoren tilhenger av Obama, og jeg tror ikke han har vært noe særlig mindre opptatt av andre demokrater.

Det er typisk for de to store amerikanske partiene at de favner mye videre enn våre.

Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H.

Republikanerne er mye lenger til høyre enn de fleste norske partier, også for en stor del høyre. Kan nok variere fra kandidat til kandidat.

Men jeg leste et sted at 70% av nordmennene øsnket at Obama skulle vinne, og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain.

SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-)

Skrevet

Ja, de bruker motsatt frage av rødt og blått.

Ellers er jeg ikke enig med Geir. Sponheim er en svoren tilhenger av Obama, og jeg tror ikke han har vært noe særlig mindre opptatt av andre demokrater.

Det er typisk for de to store amerikanske partiene at de favner mye videre enn våre.

Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H.

Republikanerne er mye lenger til høyre enn de fleste norske partier, også for en stor del høyre. Kan nok variere fra kandidat til kandidat.

Men jeg leste et sted at 70% av nordmennene øsnket at Obama skulle vinne, og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain.

SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-)

''Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H.''

''...og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain.''

''SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-)''

Ja, da skulle du vel ha fått med de fleste!

Ps! Du mangler bare Rødt & Kystpartiet (om de fortsatt eksisterer). he.he..

Skrevet

Obama er som AP/H, mer konservativt enn AP, men med det sosialistiske tilsnittet som republikanerne har trukket mye fram i det siste.

McCain er som H/Frp, og kanskje enda litt lengre til høyre.

Det er i hvert fall der jeg har endt opp med å plassere dem.

Skrevet

Obama er som AP/H, mer konservativt enn AP, men med det sosialistiske tilsnittet som republikanerne har trukket mye fram i det siste.

McCain er som H/Frp, og kanskje enda litt lengre til høyre.

Det er i hvert fall der jeg har endt opp med å plassere dem.

Hva med det grønne partiet, det har jeg nesten ikke hørt noe om. Men det var en stat de hadde fått 5% i

Skrevet

Ifølge en politisk ekspert på dansk TV her om dagen tilsvarer Obama det danske partiet de Konservative. De er mer konservative enn norske Høyre, så Obama er langt ut til høyre etter norsk skala.

Gjest Elextra
Skrevet

Ap/SV ?

Sånn omtrentlig.

Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, enn mellom mellom Ap og SV.

Republikanerne vil jeg si ligger mellom H og FrP.

Gjest Elextra
Skrevet

Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, enn mellom mellom Ap og SV.

Republikanerne vil jeg si ligger mellom H og FrP.

''Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, ''

Vil modifisere litt - på aksen mellom H og Ap vil jeg si demokratene ligger langt nærmere H enn Ap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...