Gjest Lurer nå jeg på Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ap, H ? Eller hva ? Lurer på det samme med konkurrenten hans. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ap/SV ? Og han andre kan du sammenligne med H/V og FRP. Sånn omtrentlig. 0 Siter
Gjest Lurer nå jeg på Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ap/SV ? Og han andre kan du sammenligne med H/V og FRP. Sånn omtrentlig. Ja det var det jeg trodde, men de bruker motsatte farver der med tanke på rødt og blått? 0 Siter
Atene Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ap/SV ? Og han andre kan du sammenligne med H/V og FRP. Sånn omtrentlig. Demokratene er vel ikke i nærheten av Ap/Sv. Jeg ville heller si at de tilsvarer sånn omtrent Høyre, og at noen som tilsvarer republikanerne ikke finnes i Norge. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Demokratene er vel ikke i nærheten av Ap/Sv. Jeg ville heller si at de tilsvarer sånn omtrent Høyre, og at noen som tilsvarer republikanerne ikke finnes i Norge. Du har sikkert rett. Eg bare tok det på "gefylen"! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ja det var det jeg trodde, men de bruker motsatte farver der med tanke på rødt og blått? Ja, de bruker motsatt frage av rødt og blått. Ellers er jeg ikke enig med Geir. Sponheim er en svoren tilhenger av Obama, og jeg tror ikke han har vært noe særlig mindre opptatt av andre demokrater. Det er typisk for de to store amerikanske partiene at de favner mye videre enn våre. Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H. Republikanerne er mye lenger til høyre enn de fleste norske partier, også for en stor del høyre. Kan nok variere fra kandidat til kandidat. Men jeg leste et sted at 70% av nordmennene øsnket at Obama skulle vinne, og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain. SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Ja, de bruker motsatt frage av rødt og blått. Ellers er jeg ikke enig med Geir. Sponheim er en svoren tilhenger av Obama, og jeg tror ikke han har vært noe særlig mindre opptatt av andre demokrater. Det er typisk for de to store amerikanske partiene at de favner mye videre enn våre. Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H. Republikanerne er mye lenger til høyre enn de fleste norske partier, også for en stor del høyre. Kan nok variere fra kandidat til kandidat. Men jeg leste et sted at 70% av nordmennene øsnket at Obama skulle vinne, og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain. SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-) ''Jeg skulle derfor tippe at demokratene dekker AP, V, SP, store deler av KrF og også deler av H.'' ''...og en politisk ekspert mente at det var mest sannsynlig at Frp'ere ville støtte McCain.'' ''SV ligger vel nokså klart til venstre for demokratene, men de heier naturlig nok på demokratene i mangel av bedre alternativer:-)'' Ja, da skulle du vel ha fått med de fleste! Ps! Du mangler bare Rødt & Kystpartiet (om de fortsatt eksisterer). he.he.. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Obama er som AP/H, mer konservativt enn AP, men med det sosialistiske tilsnittet som republikanerne har trukket mye fram i det siste. McCain er som H/Frp, og kanskje enda litt lengre til høyre. Det er i hvert fall der jeg har endt opp med å plassere dem. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Obama er som AP/H, mer konservativt enn AP, men med det sosialistiske tilsnittet som republikanerne har trukket mye fram i det siste. McCain er som H/Frp, og kanskje enda litt lengre til høyre. Det er i hvert fall der jeg har endt opp med å plassere dem. Hva med det grønne partiet, det har jeg nesten ikke hørt noe om. Men det var en stat de hadde fått 5% i 0 Siter
Sofline Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Ifølge en politisk ekspert på dansk TV her om dagen tilsvarer Obama det danske partiet de Konservative. De er mer konservative enn norske Høyre, så Obama er langt ut til høyre etter norsk skala. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Ap/SV ? Og han andre kan du sammenligne med H/V og FRP. Sånn omtrentlig. Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, enn mellom mellom Ap og SV. Republikanerne vil jeg si ligger mellom H og FrP. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, enn mellom mellom Ap og SV. Republikanerne vil jeg si ligger mellom H og FrP. ''Der tar du nok feil, demokratene ligger snarere mellom H og Ap, '' Vil modifisere litt - på aksen mellom H og Ap vil jeg si demokratene ligger langt nærmere H enn Ap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.