Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg skal fjerne den ene store venen i høyre bein, fordi den ikke fungerer som den skal - jeg har veldig tydelige blodårer, og noen "åreknuter", og blir fort hoven i beinet. Var på UL i går for å se hvordan den venen fungerer, og blodet går ikke oppover, det går nedover :-( Så da anbefalte legen sterkt operasjon. Han sa dagkirurgi m/ spinal, dagkirurgi, ca to ukers sykelmelding, ca 4 uker med støttebandasje. Noen som har erfaringer fra dette? Er det veldig vondt? Er det sannsynlig ned bare to ukers sykemelding, eller må jeg regne med mer? Hva med trening - hva kan jeg trene og når kan jeg trene etter operasjonen? 0 Siter
linnea72 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Hei ! Jeg har gjort det,fjernet fra ankelen å helt opp i lysken.Hadde dagkirurgi,men full narkose.Var jo litt smerter etter operasjonen,men greide meg med 2 paracet 3 ganger om dagen.Tror ikke du greier trening på noen uker,blir veldig stiv og støl .Viktig med støttestrømper,jeg måtte bruke det i en mnd.Operasjonen var vellykket.tok to timer fra jeg kom til klinikken,og til jeg var klar til å reise hjem. 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror det tar litt mer enn to ukers sykemelding, men det får du vel se når den tid kommer. Hva trening angår, er det ikke sikkert du kan trene så forferdelig mye, men det får du vel også beskjed om hvis du spør. Lykke til med operasjonen! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Har ikke noe fasit pà det du spòr om, men ònsker deg lykke til med operasjonen! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Hei ! Jeg har gjort det,fjernet fra ankelen å helt opp i lysken.Hadde dagkirurgi,men full narkose.Var jo litt smerter etter operasjonen,men greide meg med 2 paracet 3 ganger om dagen.Tror ikke du greier trening på noen uker,blir veldig stiv og støl .Viktig med støttestrømper,jeg måtte bruke det i en mnd.Operasjonen var vellykket.tok to timer fra jeg kom til klinikken,og til jeg var klar til å reise hjem. Dette høres jo ikke så ille ut! Takk for info! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror det tar litt mer enn to ukers sykemelding, men det får du vel se når den tid kommer. Hva trening angår, er det ikke sikkert du kan trene så forferdelig mye, men det får du vel også beskjed om hvis du spør. Lykke til med operasjonen! Takk for det! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Har ikke noe fasit pà det du spòr om, men ònsker deg lykke til med operasjonen! :-) Takk for det :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Ingen er faring selv, men tror det er et greit inngrep. Min mor har fjernet flere åreknuter, og jeg kan ike huske det var noe styr rundt det.. Lykke til hvertfall! :0) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Ingen er faring selv, men tror det er et greit inngrep. Min mor har fjernet flere åreknuter, og jeg kan ike huske det var noe styr rundt det.. Lykke til hvertfall! :0) Ja, det er jo sånn som "mødre" gjør - føler meg skikkelig gammel når jeg må gjøre dette... :-( Høres ut som om jeg er 60 år, men jeg er da en ung quinde på 37 :-) 0 Siter
linnea72 Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Dette høres jo ikke så ille ut! Takk for info! jeg synes at det gikk over all forventning. Jeg er veldig pysete.Jeg fikk tilsammen 6 sting,2 ved ankel,2 ved knee og 2 i lysken.Ikke noe å grue seg til.Lykke til ! 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Huff da prust... Svigermor har gjort det og hun hadde nok ubehag noen dager. Jeg husker ikke helt hvor lenge. Er det lenge til du skal operere da? Kjipt å grue seg... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Ja, det er jo sånn som "mødre" gjør - føler meg skikkelig gammel når jeg må gjøre dette... :-( Høres ut som om jeg er 60 år, men jeg er da en ung quinde på 37 :-) Hehe, var ikke sånn ment..Min søster på 36 har også åreknuter. Hun må garantert fjerne noen hun også, om hun ikke alt har gjort det da... Så her er nok endel "mørketall" ;0) Lykke til hvertfall, går nok kjempe fint! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Hehe, var ikke sånn ment..Min søster på 36 har også åreknuter. Hun må garantert fjerne noen hun også, om hun ikke alt har gjort det da... Så her er nok endel "mørketall" ;0) Lykke til hvertfall, går nok kjempe fint! Takk for det! Si i fra hvis hun har blitt operert da, og hun har noe å fortelle! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Du vil nok selv regulere hvor mye du kan trene etterpå. Har du mye ubehag orker du ikke likevel. Det er sikkert smart å legge bort tanken på trening noen uker etter operasjonen. Det går nok bra skal du se 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Du vil nok selv regulere hvor mye du kan trene etterpå. Har du mye ubehag orker du ikke likevel. Det er sikkert smart å legge bort tanken på trening noen uker etter operasjonen. Det går nok bra skal du se Joda, det går nok bra - men jeg gruer meg jo litt da, og så må jeg passe operasjonen inn i forhold til spesielle ting på jobben. Jeg skal til Oslo to dager siste uka i januar, - tror du jeg klarer det hvis jeg blir operert første uka i januar? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Huff da prust... Svigermor har gjort det og hun hadde nok ubehag noen dager. Jeg husker ikke helt hvor lenge. Er det lenge til du skal operere da? Kjipt å grue seg... Gidder du å høre med henne hvor lenge hun hadde vondt? jeg må planlegge litt i forhold til jobben... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Joda, det går nok bra - men jeg gruer meg jo litt da, og så må jeg passe operasjonen inn i forhold til spesielle ting på jobben. Jeg skal til Oslo to dager siste uka i januar, - tror du jeg klarer det hvis jeg blir operert første uka i januar? Det er ikke enkelt å svare på, men det er jo positivt med tanke på at legen vil sykemelde deg i 14 dager i første omgang. Det betyr jo at de fleste er klar for arbeid etter den tid. Du må også tenke på om du trenger å gå og stå mye i forbindelse med reisen/oppholdet. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 En på jobben har tatt den operasjonen nå nettopp. Hun var sykmeldt i 14 dager. Når hun kom tilbake var det rolig sitting hun ikke kunne, det beste var å gå og gå. Hun måtte ha en stol for å støtte det beinet som var operert når hun satt. Det måtte altså ligge litt høyt. Men gå og stå var helt greit. 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Gidder du å høre med henne hvor lenge hun hadde vondt? jeg må planlegge litt i forhold til jobben... Hei! Jeg har endelig fått tak i henne. Jeg husket feil.... hun opererte "bare" åtreknuter. Men hun gikk to uker sykemeldt, og brukte strømpen på dagtid noen uker ekstra sa ho. Ho huska ikke helt fordi det er fire år siden. Dersom du er istand til å dra på den jobbreisen men er videre sykemeldt, så kan du likevel få en godkjennelse fra legen om å jobbe disse dagene mente hun. Vet ikke helt jeg... Hun har forresten fremdeles ubehag selv etter fire år, men langt bedre. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. november 2008 Skrevet 7. november 2008 Hei! Jeg har endelig fått tak i henne. Jeg husket feil.... hun opererte "bare" åtreknuter. Men hun gikk to uker sykemeldt, og brukte strømpen på dagtid noen uker ekstra sa ho. Ho huska ikke helt fordi det er fire år siden. Dersom du er istand til å dra på den jobbreisen men er videre sykemeldt, så kan du likevel få en godkjennelse fra legen om å jobbe disse dagene mente hun. Vet ikke helt jeg... Hun har forresten fremdeles ubehag selv etter fire år, men langt bedre. Takk for viderformidling :-) Det går sikkert greit! Er jo selvsagt spent på når det blir - kan risikerer at jeg får time rett før jul, men det har jeg ikke så lyst til... Kommer nok til å gjøre det jeg kan for å få det til den første uka i januar. Hvis jeg får det, tror jeg at jeg klarer dette kurset i slutten av måneden! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.